Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault espace 2.2dt Nie chce odpalić, rozrusznik się grzeje

16 Sty 2011 16:23 5737 13
  • Poziom 9  
    witam mam problem posiadam espace z silnikiem 2.2dt a mój problem polega na tym ze przejechałem jakiś czas temu po sarnie która przewinęła mi się pod spodem jakby nigdy nic zatrzymałem samochód sprawdziłem czy coś jest nie tak i ruszyłem dalej po ujechaniu jakieś 4km samochód mi zgasł teraz nie mogę go odpalic oznaki są ze on chce zagadac ale nie daje rady i na dodatek grzeje mi się rozrusznik jak go próbuję odpalic czy ktoś może wie co mu się stało ?? a jeszcze jedno nie wiem dlaczego ale miedzy czasie nadtopiło mi 2 bezpieczniki od swiateł proszę o jakieś skazówki z góry dziękuje:cry:
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Odpowiedziałeś sobie sam - sarna prawdopodobnie uszkodziła instalację lub jakiś element elektryczny, co spowodowało zwarcie i stopienie bezpieczników. Podejrzewam, że gdzieś instalacja po prostu przebija na karoserię. Rozrusznik się grzeje, bo prąd gdzieś ucieka na masę a nie zapala, bo wtrysk z tego samego powodu dostaje za mały prąd...
    Jeśli się nie mylę, to zalecam ostrożność, bo uszkodzenia instalacji grożą pożarem auta.
  • Poziom 9  
    jak na razie to nie bardzo mam jak sprawdzic wszystko ponieważ pracuje od 7 rano do godziny 17 ej popołudniu i jak wracam to juz jest ciemno ale w sobotę sie zabiore do tego solidnie zdemontuje cały przód aby miec czarno na białym jak to się mówi bedzie wszystko odkryte to będę wiodział co i jak z góry dzięki
  • Poziom 9  
    wiec tak zbadałem czujnik uderzeniowy który wybija cały czas myślę że też ma coś z tym wspólnego.. ale dokładnie będę wiedział wszystko w sobotę jak rozbiorę cały przód i będzie wszystko widoczne jak na tacy bo prawdę mówiąc to nie niewiele jest tam miejsca aby rękę wcisnąc a już nie wspomnę głowę sprawdzę w tedy całą elektrykę a przede wszystkim przewody głównego napięcia od rozrusznika i alternatora ponieważ tam coś się lekko dymiło zanim mi zgasł
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Puki co odłącz kleme żeby nie poszedł z dymem .
  • Specjalista - oświetlenie sceniczne
    Sam zgasł po 4km... teraz rozrusznik się grzeje.

    A sprawdź poziom oleju...
  • Pomocny post
    Moderator na urlopie...
    Kolego masz definitywnie uszkodzoną instalację elektryczną, więc autko do góry porządna latarka i szukasz przeciętych przewodów, zmiażdżonej wiązki elektrycznej. Jeśli dawno nic nie robiłeś przy autku ostatnio, to myślę, że będzie łatwo dostrzec "świeże" ślady (uderzenia, przetarć, przecięć itp.). Poza tym, tak jak pisze bolek, sprawdż poziom oleju w silniku i obejrzyj miskę olejową od spodu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    Dokładnie, ale ani słowa o świecącej kontrolce z oliwiarką
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    kontrolka z oliwiarką włączyła mi się ale wczoraj na chwile jak wykręciłem bagnet i zaraz zgasła jeśli chodzi o ścisłosc bo tak to wcześniej ani nie zapaliła się więc jak już pisałem brak jakich kolwiek wycieków a jutro rozbiorę cały przód i będę miał wszystko czarno na białym czyli cała instalacja na widoku i sprawdzę ją cm po cm

    Dodano po 8 [minuty]:

    MOTRONIC kręce troche nim przedwczoraj go normalnie odpalilem ale znowu poleciał delikatny dymek miedzy alternatorem a rozrusznikiem mam wrażenie że nie dostaje odpowiedniej ilości prądu ponieważ gdzieś plus dotyka masy no i wybija mi czujnik uderzeniowy
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    a wlasnie przejechałem po tej sarnie 17 grudnia jak jechałem z rodziną na święta z UK do POL no i teasz stal trochę w jednym warsztacie angielskim to niewiedzieli co jest nie tak zawiozlem do drugiego i też rece rozłożyli bo to lewusy i tepajki moim zdaniem ja jestem blacharzem lakiernikiem z wyksztalcenia i sam doszlem do tego że cos z elektryka a oni juz odrazu na szrot chcieli mnie wyslac bo niby wal pękł a 3 dni temu go odpalile i wczoraj ponownie tylko ze pochodzil ze 2 min i znowu stop wiec w czym rzecz tylko zwaqrcie gdzies sie robi tak jak inni opisuja
  • Poziom 9  
    Witam dziś rozebrałem przód sprawdziłem wszystkie przewody były ok ale znalazłem prawdopodobną przyczynę:| wcześniej wyło mi łożysko myślałem że od pompy wspomagania, ale się myliłem do dziś bo odkryłem że to było łożysko od alternatora ponieważ jak kręciłem rozrusznikiem to wszystkie koła kręciły się a alternatora stało w miejscu tylko pasek kręcił się i to z dużym oporem a zwarcie robiło się w nim samym ponieważ wirnik ma bicia i blokuje wszystko więc cała energia elektryczna gubiła się ,bateria nie wytrzymywała , rozrusznik się grzał a dym leciał jak już wcześniej pisałem miedzy( rozrusznikiem a alternatorem) teraz to mi pozostało wymienic łożysko lub kupic alternator no i mam nadzieje że to rozwiąże mój problem do końca dziś jeszcze rozbiorę go i zobaczę jak wygląda w środku jeśli jest wyrobiony w aluminiowej obudowie co całkiem możliwe to bedę zmuszony zkupic nowy opiszę puzniej jak sytuacja wygląda a może ktoś z was ma inną teorię co do tego co napisałem to niech wyrazi swoje zdanie

    Dodano po 3 [godziny] 27 [minuty]:

    panowie dziękuje za pomoc problem został rozwiązany dzięki waszej pomocy oraz wiedzy z góry dziękuję:D:D:D