Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

UAZ 452d-prosta i tania hydraulika wywrotu

marecki1331 16 Sty 2011 16:40 10323 16
  • #1 16 Sty 2011 16:40
    marecki1331
    Poziom 8  

    Witam.Tak jak napisałem w temacie posiadam dość nietypowe auto-Uaz 452d w wersji skrzyniowej(docelowo wywrotka) i mam problem jak za niwielkie pieniądze zrobić hydraulikę wywrotu.

    0 16
  • Sklep HeluKabel
  • #2 16 Sty 2011 17:05
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    siłownik hydrauliczny z wężem i pompką do napraw blaharskich.Komplet na giełdzie możesz wyrwać za parę stówek

    1
  • Sklep HeluKabel
  • #3 16 Sty 2011 17:21
    marecki1331
    Poziom 8  

    Czyli ręczna pompa.Ile ruchów dżwignią potrzeba do przepompowania około 5 litrów oleju hydraulicznego?Siłownik o jakim myślałem ma pojemność 4,6 litra.

    0
  • #4 16 Sty 2011 18:13
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    a tego to już nie mówiłeś.Tak mi przyszło do głowy.Możesz też ze szrotu samochodów ciężarowych kupić siłownik + pompkę do kabin do ciężarówki.trzymam sie opcji najtańszej...

    0
  • #5 18 Sty 2011 21:40
    grom1000
    Poziom 10  

    Można zastosować pompę zębatą (np. od wsp. kier. STAR) napędzaną rozrusznikiem.
    Widziałem takie rozwiązanie.

    1
  • #6 20 Sty 2011 00:21
    marecki1331
    Poziom 8  

    Pompa Star,a rozrusznik od jakiego auta był ,jakiej mocy?Taka pompa od wspomagania jaką może mieć wydajność na jeden obrót i czy rozrusznik wytrzyma długie "kręcenie"?.A co na taki zestaw powie instalacja elektryczna Uaza-alternator standard 55A,akumulator 74Ah.

    0
  • #7 20 Sty 2011 19:38
    kkknc
    Poziom 42  

    Rozrusznik wytrzyma, bo taka pompa stanowi dla niego mniejsze obciążenie niż silnik samochodu. Wywrót zajmie ci 30-60s raz na jakiś czas. To rozwiązanie bardzo popularne w małych samochodach. Pompę możesz też zasilić prosto z silnika przez dodatkowe koła pasowe i pasek na pompie dajesz sprzęgło elektromagnetyczne od sprężarki klimatyzacji.

    0
  • #8 21 Sty 2011 21:58
    grom1000
    Poziom 10  

    Rozruszniki do tych przeróbek były stosowane od C-360 (12V 3,6kW).
    Charakterystyka pompy od STARA (wsp. kier.) typ.A25X-12AP
    Wydajność przy 1200obr./min.-12 l/min.
    Ciśnienie nom. 10,5 MPa
    Ciśnienie otwarcia zaworu bezpieczeństwa ~11MPa.
    Cała instalacja ele. to: przewód gruby zasilający akumulator - rozrusznik (taki jak w C-36O) i cienki-sterujący, stacyjka-włącznik-elektromagnes rozrusznika.P.

    0
  • #9 23 Sty 2011 14:18
    marecki1331
    Poziom 8  

    Rozrusznik c360,pompa wspomagania star jest to wmiarę proste rozwiązanie,ale czy takie obciążenie(3,6kW)wytrzyma alternator 55Ah i akumulator 74Ah.Uazowy rozrusznik ma moc 1,7kW.Gdzieś,kiedyś czytałem(słyszałem)o przepalających się alternatorach po obciążeniu elektropompą wywrotu o mocy ponad 2kW.

    0
  • #10 23 Sty 2011 14:29
    kkknc
    Poziom 42  

    marecki1331 napisał:
    Rozrusznik c360,pompa wspomagania star jest to wmiarę proste rozwiązanie,ale czy takie obciążenie(3,6kW)wytrzyma alternator 55Ah i akumulator 74Ah.Uazowy rozrusznik ma moc 1,7kW.Gdzieś,kiedyś czytałem(słyszałem)o przepalających się alternatorach po obciążeniu elektropompą wywrotu o mocy ponad 2kW.

    To jest moc maksymalna to nie znaczy ze tyle zostanie pobrane. W takich układach zaleca się pracę takiego układu przy pracującym silniku.

    0
  • #11 23 Sty 2011 22:53
    grom1000
    Poziom 10  

    Jak by się zdarzyło, że urządzenie pracowało by przez jedną minutę i rozrusznik pobierał prąd znamionowy 300A , to zużycie energii wynosi 5Ah. Oznacz to, że nawet przy wyłączonym silniku akumulator nie zostanie mocno rozładowany, a alternator wyrówna ubytek energii w stosunkowo krótkim czasie. Prąd rozruchowy
    akumulatora w tym układzie powinien być większy niż 300A.

    0
  • #12 30 Sty 2011 19:29
    slawboc1
    Poziom 9  

    Witam. Tak się składa że ten temat przerabiałem osobiście. Miałem w posiadaniu ogóraska, z wywrotem, zastosowałem w nim ręczną pompę od przyczep , jak się nie myle z lat 60-siątych,siłownik 4-ro sekcyjny nowy, działało, całkiem ok tyle że trzeba było troszkę pomachać. powiem jeszcze że jest możliwość przykręcenia oryginalnej przystawki do skrzyni redukcyjnej która napędzała wyciągarkę. A jeśli chodzi o wywrot to uaza sprzedałem , a kompletna wywrotka mi została.
    Rzadko bywam na tym forum podaję adres slawboc1(malpa)interia.pl
    Pozdrawiam.

    0
  • #13 30 Sty 2011 23:46
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 01 Lut 2011 08:22
    marecki1331
    Poziom 8  

    Do bodek434-proponowane rozwiązanie nie jest tanie jak na moje warunki.Takie nowe urządzenie kosztuje około 1600PLN.Mniej kosztowna jest wersja slawboc1.

    0
  • #15 31 Sty 2012 10:06
    slawboc1
    Poziom 9  

    Sorki. za rok wakacji. to na fotkach to zwykły elektryczny napęd . moja wersja jest inna . dawno nie widziałem przystawki na reduktor, ale można wykorzystac zębatkę z innego reduktora i i zespawac obudowę do niej z wyjściem na pompę i załatwione.

    3
  • #16 13 Wrz 2013 07:47
    slawboc1
    Poziom 9  

    Myślę że powinno to pociągnąć. Jeśli masz wywrot tylko na tył a siłownik bardziej przy kabinie to mniej potrzeba siły.

    0
  • #17 13 Wrz 2013 13:04
    kkknc
    Poziom 42  

    Zdjęcia pompy masz powyżej, opis charakterystyki w internecie na stronach producentów, więc czemu pytasz?

    0