Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo V70 MK1 2,5TDI Układ klimatyzacji - parownik

16 Sty 2011 17:14 7195 7
  • Poziom 15  
    Witam.
    Poszukuję informacji na temat parownika (Mam nadzieje ze to dobrze nazywam) w moim volvo. Strasznie śmierdzi przy obecnych plusowych tęperaturach, a o włączeniu sprężarki nie ma mowy bo można zwymiotować. latem zeszłego roku chciałem wyczyścić i odgrzybić układ, ale facet w Sanoku nie za bardzo wiedział gdzie jest i jak dobrać się do parownika. Jesienią wyjąłem schowek, zdjąłem całą deske rozdzielczą, i nie znalazłem dojścia do parownika.
    Stąd moje pytanie, czy ktoś z forumowiczów wie jak sie do tego zabrać, lub gdzie można znaleźć informacje na ten temat.
    dziekuję z góry
  • Poziom 15  
    Dzięki.
    Co do tego wycia to może być problem z układem sterującym nawiewem. Pewnego razu jadąc w oberwanie chmury zabrakło świeżego powietrza w kabinie. Okazało się ze przepustnica sterujca miejsce przeplywu powietrza zamkneła się i nie puszczała świeżego powietrza do środka. Dopiero na postoju po wyjęciu panelu sterowania kilmatronikiem i rozłączeniu, problem miną i nie powtórzył sie do tej pory. Być może podobny problem jest u Ciebie?
    pozdrawiam
  • Poziom 16  
    A jak wyjąć panel sterowania klimatronikiem ? Wyrwałem suwak regulacji obrotów + 3 pokrętła , nigdzie nie widać śrubek. A panel dalej się trzyma. Trzeba interweniować poprzez wyjęcie schowka ?
  • Poziom 15  
    Nie ma nic prostrzego.
    Wyjmujesz radio i wkładasz rękę do dziury po radiu. Łapiesz panel od tyłu i ruszasz nim góra i dół, i ciągniesz do przodu. Ostrożnie i z wyczuciem. Musisz zwolnić takie 4 zaczepy- patrz zdjęcia.
    powodzenia

    Volvo V70 MK1 2,5TDI Układ klimatyzacji - parownik Volvo V70 MK1 2,5TDI Układ klimatyzacji - parownik Volvo V70 MK1 2,5TDI Układ klimatyzacji - parownik
  • Poziom 16  
    Świetna robota :) dziękuję i biorę się za rozkręcanie
  • Poziom 32  
    Witam, ja osobiscie korzystam z usług faceta co przyjeżdza do warsztatu ma takowe urządzenie wsadza to do samochodu i ozonem oraz jakimiś preparatami czyści kabine + klime jak znajde wizytówke to podam co to za ustroistwo ,wyjecie parownika spróbuj przez demontaz nakładki deski szybko sie ja demontuje ,trzeba wsie wyjscia nadmuchu wyjąć (zatrzski i masz dostep do śrub na torxa 25 chyba 8 sztuk pod wywiewami boczne też i 2 pod obramowaniem licznika i zobaczysz obudowe nagrzewnicy w podszybiu od pasażera masz wejscie do powietrza, powodzenia
  • Poziom 15  
    Kolego Vopor,
    Nie jest to takie proste jak piszesz...
    Ja zdjołem tą tapicerke, i nic to nie dało. Pod tym linkiem jest dokładna instrukcja jak dojść do tego parownika.
    http://www.woodjoiner.com/volvo/VolvoEvapReplace.pdf
    Ja się poddałem jak zobaczyłem ile pracy trzeba wykonać aby dojść do parownika.
    A ozonowanie robi każdy szanujący sie serwis samochodowy. Tylko że ta metodą nie usuniesz zabrudzeń stałych znajdujących się na parowniku, czy pyłu w przewodach.