Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

IVECO 3510 2,5 TDI pali 21 litrów

16 Sty 2011 20:14 4071 11
  • Poziom 9  
    Witam!
    Iveco 3510 2,5tdi z 96rwywrotka. Zrobiona pompa, turbina, wtryski idealne, zaślepiony EGR, wycięty katalizator i to wszystko nic nie dało... auto pali 21litrów na pusto jak również pod obciążeniem, przy jeździe na niskich obrotach jak również przy dynamicznej jeździe, nie ma różnicy. Proszę o pomoc bo już nie mam pomysłów co dalej naprawiać żeby było ok.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 23  
    A że tak się zapytam przy takim spalaniu to on cały czas powinien na czarno z rury walić ...

    Olej rozumiem sprawdzałeś czy się przypadkiem nie miesza chociaż kurde gdzie tam taka ilość :O. Cudów nie ma ... sprawdzałeś czy baku szlag nie trafił ? Czy przewody wszystkie szczelne ?!

    Nic innego mi na myśl nie przychodzi.
  • Poziom 9  
    Olej sprawdzałem wszystko ok, filtry wmienione, nic z auta nie kapie, nawet sprawdzałem czy licznik prawidłowo wskazuje i wszystko ok. Jedno tylko o czym piszesz to, to że auto baaardzo lekko dymi na czarno ale jest to takie dymienie, że gdyby nie paliło 21l to bym nigdy na to nie wrócił uwagi. Głupieje poprostu nie wiem co dalej robić...
  • Poziom 23  
    Silnik suchy jest tak i jak i reszta instalacji paliwowej ?

    Zalej go do pełna może po korek, przejedź się nim ze 100 km ECO trybem i zatankuj znowu po korek ... taki test będzie miarodajny.

    No chyba, że jeszcze zostaje sprawa kierowcy tego pojazdu :> I to by nawet pasowało.


    Odnośnie dymienia to nie ma bata jak wali czarnym dymem na postoju to za dużo paliwa dostaje i nie daje rady tego przepalić ... więc masz powrót do pompa / wtryski

    Jeszcze jedno mi przychodzi do głowy jak z ustawieniem rozrządu ? Sprawdzany
    był ?

    Jeszcze sprawa termostatu. Samochód normalnie łapie temperaturę ? Czy może jest niedogrzany ?

    Z tego co piszesz to masz silnik 2.5 TDI 116 KM to jest to samo co w ducato i bliźniaczkach PSA z tego co się orientuje a tam masz rozrząd na blokady do ustawienia.
  • Poziom 9  
    silnik suchy instalacja itd wszystko ok kierowca tak jak pisałem czy przy jeździe delikatnej czy ostrzejszej pali tyle samo więc kierowca odpada. Rozrząd sprawdzony wszystko tak jak powinno być. Pompa cała po regeneracji i jest tak jak było przed czyli pali 21L wtryski są świerzo po przeglądzie i są ok jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy to nagar w kolektorze ssącym i auto dostaje zbyt mało powietrza i rekompensuje sobie to paliwem. Nie wiem czy warto do tego zaglądać czy nie.
  • Poziom 23  
    W takim razie kolektor ściągnij i do wanny ultradźwiękowej daj bo inaczej chyba tego nie wyczyścisz ... karcher nie daje rady przy tym ... wiem bo ostatnio to sam robiłem.

    Chociaż z tym kolektorem to też lipa bo tam masz pompę mechaniczną więc ilość powietrza ma się nijak do tego.
  • Poziom 9  
    oki doki dzięki serdeczne
  • Poziom 23  
    Jeszcze odnośnie tej pompy i wtrysków to przejedź się może do konkurencji i zobacz co oni powiedzą bo to nie możliwe żeby dziecko srać nie mogło :D

    Albo pompa za dużą dawkę daje, albo wtryski leją, albo masz nieszczelność gdzieś ...
  • Poziom 9  
    W sobote pompa jedzie do drugiego pompiarza. Po wszystkim dam znać czy pomgło itd.
    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Pompa jest ok. Wygląda na to że w moim aucie powinien być wtrysk bezpośredni a jest pośredni więc albo ktoś wymienił głowice albo cały silnik i pompa jest od innego modelu.
  • Poziom 9  
    Pompa jest taka jak powinna być. Teraz padło na to że może być zamieniony wałek rozrządu od innego auta. Jutro będzie sprawdzany. Nie mam już pomysłów i siły do tego auta.