Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan primera P11 problem z obrotami

16 Sty 2011 20:19 12506 6
  • Poziom 14  
    Witam.
    Znajomy ma problem z Nissanem Primera P11 silnik benzyna 1.6 GA16DE, 2000r. Silnik generalnie nie utrzymuje wolnych obrotów, raz jest to 2000 a innym razem skacze pomiędzy 1000 a 2000 i zdarza się że w czasie jazdy potrafi zgasnąć. początkowo działo się to sporadycznie teraz objawy utrzymuję si cały czas. Kontrolka silnika raz pali się ciągle a innym razem jest wyłączona. Co ciekawe że czasami przy przekręceniu kluczyka na zapłon mruga kontrolka silnika i razem z nią cyka przekaźnik i dodatkowo na ułamek sekundy załącza się wentylator. Wie ktoś od czego jest ten przekaźnik (zaznaczony strzałką na rysunku)?
    Nissan primera P11 problem z obrotami
    Czasami razem z wariującymi obrotami miga kontrolka i cyka przekaźnik.
    Samochód stał 3 tygodnie w warsztacie i problem dalej nie rozwiązany, ponoć podłączyli do komputera i wymienili jakiś czujnik i przez kilka mil było ok po czym problem powrócił. Wyczyszczony przepływomierz, przepustnica i zawór powietrza dodatkowego IAC. Sprawdzone masy w przedziale silnika, nie wiem tylko gdzie jest masa sterownika?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 2  
    czy wie ktos moze a raczej ma zdjecia skrzyni biegów korka wlewu i spustu oleju w nissanie primera
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 14  
    Witam. Co już wiem: Po włączeniu zapłonu cykają dwa przekaźniki: w skrzynce bezpieczników pierwszy z prawej (na zdjęciu jest błąd) załączający pompę paliwa, oraz w komorze silnika załączający na krótko silniczek wentylatora chłodnicy (brak klimy). Teraz pytanie czy jest sens sprawdzać całą wiązkę czy świadczy to jednoznacznie o uszkodzeniu ECU, oba przekaźniki załączane są masą z ECU. Przekaźniki były zamieniane miejscami i bez zmian więc wygląda że są sprawne. Na środkowym przekaźniku (między pinami 1 a 2 czyli 30 a 87) na krótko po włączeniu zapłonu pojawia się 12v i spada do zera, na pierwszym z lewej niebieskim po załaczeniu zapłonu na stałe pojawia sie 12v i teraz pytanie czy można puścić z niego masę na ten przekaźnik pompy? Nie wiem za co on odpowiada, na schematach przez ecu załaczane są tylko 3 z czego jeden z nich jest od wentylatora chłodnicy i znajduje się w komorze silnika.
  • Poziom 19  
    Masz w tym modelu możliwość diagnostyki silnika :

    1. Włączyć zapłon (nie uruchamiać silnika).
    2. Podłączyć zworę do styków 1 i 8 w 16- stykowym złączu typu OBDII (skrajne w szerszej części złącza trapezowego)
    3. Zwora na ON i odczekać 2 sekundy.
    4. Zwora OFF.
    5. Kontrolka Check Engine wyświetli kody usterek
  • Poziom 23  
    diodaelektroda napisał:
    Witam. Co już wiem: Po włączeniu zapłonu cykają dwa przekaźniki: w skrzynce bezpieczników pierwszy z prawej (na zdjęciu jest błąd) załączający pompę paliwa, oraz w komorze silnika załączający na krótko silniczek wentylatora chłodnicy (brak klimy). Teraz pytanie czy jest sens sprawdzać całą wiązkę czy świadczy to jednoznacznie o uszkodzeniu ECU, oba przekaźniki załączane są masą z ECU. Przekaźniki były zamieniane miejscami i bez zmian więc wygląda że są sprawne. Na środkowym przekaźniku (między pinami 1 a 2 czyli 30 a 87) na krótko po włączeniu zapłonu pojawia się 12v i spada do zera, na pierwszym z lewej niebieskim po załaczeniu zapłonu na stałe pojawia sie 12v i teraz pytanie czy można puścić z niego masę na ten przekaźnik pompy? Nie wiem za co on odpowiada, na schematach przez ecu załaczane są tylko 3 z czego jeden z nich jest od wentylatora chłodnicy i znajduje się w komorze silnika.
    Kolego mam taki sam przypadek,rozwiązałeś problem?Potrzebna pilna podpowiedź :D .
  • Poziom 20  
    kolejny raz twierdze - rzetelne pomiary napięć i rozumna analiza wyników.... jesli nie wyrzzuca pewnych racjonalnych błędów to mierzyc i szukac....tak wygląda naprawa nissana p12.....
    ps. a jest ktos kto swiadomie obsługuje multimetr i stoi przy samochodzie?


    Proszę natychmiast poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach oraz znakach interpunkcyjnych. Nie kasować wpisów moderacyjnych.[P]
  • Poziom 23  
    Lukado1 serdeczne dzięki za podpowiedź,co do multimetru to takie porady dawaj swoim uczniom ,jeśli takich posiadasz.Wiele twój post pomógł.Nie mogę połączyć się ze sterownikiem,kody błyskowe nie startują,masy na ster.sprawdzone,zasilania sprawdzone,stawiam na sterownik .Może ktoś miał taki przypadek i podpowie ?