Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

OMVL dream XXI N - schemat podłączenia sondy

17 Sty 2011 10:49 7008 14
  • Poziom 9  
    Witam Mam BMW e39 528 i instalacje gazową OMVL dream XXI N nie mam podpiętej sondy lambda pod komp gazu czy ktos mógłby napisać jak to podpiąć co przeciąć i polutować ? ewentualnie jakis schemat wrzucić dzięki z góry za pompoc
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 9  
    Mam dokumentacje wiem które kable od kompa gazu (fioletowy i szary) tylko zastanawiam sie jak to podłączyć czy podłączenie w ten sposób jest poprawne przecinam czarny kabel od sondy w aucie fioletowy łacze z przeciętym czarnym do sondy a szary z czarnym do ECU ? czy tak jest poprawnie ?http://imageshack.us]ImageShack.us
  • Poziom 25  
    nic nie przecinasz, tylko dołączasz kabel do sondy, (czyli trzeba przylutować do sygnału) a są dwa bo jak masz V6 to masz 2 sondy po jednej na każdy BANK,
  • Poziom 9  
    dino777 napisał:
    nic nie przecinasz, tylko dołączasz kabel do sondy, (czyli trzeba przylutować do sygnału) a są dwa bo jak masz V6 to masz 2 sondy po jednej na każdy BANK,


    ok czyli fioletowy lutuje do czarnego od sondy a gdzie lutuje szary ?
  • Poziom 25  
    nigdzie, a jak masz na schemacie??
  • Poziom 25  
    sygnał z sondy podepnij pod szary,
  • Poziom 2  
    dino777 napisał:
    nic nie przecinasz, tylko dołączasz kabel do sondy, (czyli trzeba przylutować do sygnału) a są dwa bo jak masz V6 to masz 2 sondy po jednej na każdy BANK,

    Witam
    Mam podobny problem, nie mam podpiętych sond Lambda, ktoś wcześniej sobie je odciął. Mam silnik V6 czyli 2 banki.
    Ogólnie przewody są podpięte pod sondę, a konkretnie pod przewód czarny (sygnał), wygląda to tak że przewód czarny od sondy jest rozcięty i szary od centralki LPG jest połączony z rozciętym czarnym, który idzie do kompa auta, a fioletowy jest też połączony z rozciętym czarnym ale od strony sondy. Więc wynikałoby z tego że sondy są podpięte pod LPG, ale okazuje się że po podpięciu intrefejsu sondy nie pracują.
    Sprawdziłem przewody idące od sondy do centralki LPG i okazuje się, że ktoś je odciął w połowie i zmostkował szary z fioletowym, a od strony centralki zostawił luźne.
    Jedna strona:
    OMVL dream XXI N - schemat podłączenia sondy
    druga strona:
    OMVL dream XXI N - schemat podłączenia sondy
    Teraz pytanie: Jak podpiąć prawidłowo z powrotem sondy pod centralkę LPG, tak żeby było ok na benie i LPG?
    Połączyć je z powrotem kolorami fiolet do fioletu, szary do szarego, a przy sondzie zostawić rozcięcie czarnego tak jak jest w tej chwili, bo nie chciałbym czegoś źle podłączyć?
  • Poziom 25  
    zależy jaki masz sterownik i jakie sondy,
  • Poziom 2  
    Sterownik:
    OMVL dream XXI N - schemat podłączenia sondy
    A sondy, nie wiem jaki to rodzaj sond. Na pewno cztery przewody: czarny, szary, dwa białe na grzałkę. Auto Mondeo 2,5 V6 jeśli to coś pomoże
  • Poziom 25  
    czyli sonda zwykła 0-1V, i jeżeli schemat podobny jak wyżej, to muszisz DOLUTOWAĆ kabelek od LPG do sygnału sondy, ale nie jest to konieczne, bo sterownik LPG nie korzysta z tego,
  • Poziom 2  
    dino777 napisał:
    czyli sonda zwykła 0-1V, i jeżeli schemat podobny jak wyżej, to muszisz DOLUTOWAĆ kabelek od LPG do sygnału sondy, ale nie jest to konieczne, bo sterownik LPG nie korzysta z tego,

    No tak, ale opisałem wyżej, że są połączone dwa przewody (szary i fioletowy z LPG) do czarnego (sygnałowego) Lambdy, który jest rozcięty co mnie zresztą zastanawia, to podłączenie jest przy samej sondzie i tego na zdjęciu nie widać. Natomiast na zdjęciu widać, że ktoś zrobił przerwę na przewodzie idącym od Lambdy do centralki LPG, wynika z tego że je po prostu odłączył od LPG.

    Piszesz kolego, że mam dolutować kabelek od LPG do sygnału sondy, ale tam są wlutowane dwa przewody od LPG szary i fioletowy do rozciętego czarnego lambdy(sygnał).
    Moje pytanie: Czy przy takim układzie podłączenia jaki jest, połączyć kolorami te przecięte przewody (ze zdjęcia) tak jak wynikałoby, że tak było pierwotnie tylko ktoś sobie je odciął od LPG? Czy będzie to wtedy dobrze podłączone?

    Sorki, ale nie rozumiem z tego co piszesz DOLUTOWAĆ kabelek od LPG do sygnału sondy ale który fioletowy, czy szary, a co z tym drugim zrobić? Zostawić luźny? Na 1 bank idą dwa i na 2 bank idą dwa z LPG.

    Zależy mi na podłączeniu sond, żeby widzieć ich pracę w programie LPG, bo do gniazda OBD auta nie mogę się podłączyć (brak doprowadzonych przewodów przez Forda). W tej chwili nawet nie wiem czy sondy są sprawne, a na mierniku nie pokazuje jednoznacznie.
  • Poziom 25  
    dolutować tylko fioletowy do każdego banku, drugi zostawić w spokoju i zobaczyć czy program pokaże
  • Poziom 2  
    Sorki, że dopiero teraz ale czas nie pozwala na wiele.
    Dzięki kolego dino777, już wszystko ok, po dolutowaniu widać pracę sond w programie LPG