Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Galaxy AHU - jak sprawdzić czy rozrząd był zmieniony?

18 Sty 2011 11:11 6357 6
  • Poziom 30  
    Panowie mam kilka pytan dotyczacych tego silnika .
    Otoz kupilem auto sprzedajacy kilka razy zapewnial ze swiezo wymienial rozrzad i niema potrzeby tam zagladac , az wydalo sie to mi podejrzane.
    Poniewaz auto stosunkowo ciezko palilo i kopcilo na bialo , czuc bylo przy tym niedopalone paliwo pomyslalem ze sprawdze czy wszystko jest ok
    Pierwsza kwestia to znak na kole zamachowym - nie wiem kto to wymyslil ale zrobil to chyba dla ludzi majacych oczy na czubkach palcow...
    U mnie wyglada to tak:
    Ford Galaxy AHU - jak sprawdzić czy rozrząd był zmieniony?
    Czy to to faktycznie ten znak czy jakas przypadkowa rysa bo mam watpliwosci ? tym bardziej ze niedaleko dalej jest jakby drugi znak mazniety czerwona farbaFord Galaxy AHU - jak sprawdzić czy rozrząd był zmieniony?

    Ktory jest prawidlowy ? -rozrzad jest ustawiony na ten czerwony.
    Druga sprawa to napinacz - dla mnie ten pasek jest raczej luzny - napinacz jest tak ustawiony:
    Ford Galaxy AHU - jak sprawdzić czy rozrząd był zmieniony?
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Odnośnie napinacza to tuż nad otworem na przyrząd do napinania masz szczelinę powinna zgrać się z kreska która powinna być na podstawie łożyska wygłąda na to że pasek jest faktycznie za luźny. Znak zrobiony farbą na pewno nie jest fabrycznym punktem odniesienia to powinno być "0" albo kreska na poprzednim zdjęciu. brakuje mi jeszcze wypustu na obudowie skrzyni biegów do którego porównuje sie te znaki.
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Wykręć pierwszą świece żarową od rorządu i kręcąc wałem ustaw GMP tłoka a wtedy w okienku powinieneś mieć znak-tak mini kreska którą najlepiej czasami szukać przez lornetke :)
  • Poziom 30  
    Wykrecilem pierwszy wtrysk bo i tak wymagal wymiany podkladki termicznej .
    jednak w suwie roznica miedzy obydwoma punktami byla minimalna , nawet nie 0,1mm i zalezala jak mi sie ulozyla suwmiarka - żeby to na 100% rozstrzygnac trzebaby miec czujnik zegarowy z odpowiednim sztywnym mocowaniem.Zostawilem wiec jak jest tylko naciagnalem napinacz - tu z kolei
    bylo bardzo duzo - ponad pol obrotu. Po naciagnieciu napinacza przestaly sie zgrywac znaki farba ktore przede mna namalowal jakis artysta na kolach rozrzadu - ten na pompie byl do przodu o jakis 1 zab, ale ze otwory pasowaly to sprobowalem odpalic i o dziwo odpalil od razu i przestal po chwili dymic.
    Sprawdzilem Vagiem w tdi timings i jest jakies 41 wiec zostawilem i nie ruszam bo auto wreszcie pali jak trzeba .
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Powiem tak. Żeby wszystko grało jak trzeba trzeba zdjąć pokrywę zaworów zbić koło na wałku rozrządu ze stożka i dokręcić dopiero po napięciu paska. Wtedy wszystkie znaki będą na swoim miejscu a jak auto pali jak trzeba to jest dobrze.
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    kolego dla pewności sprawdź czy dolne koło od rozrządu nie ma luzów(częsta usterka -wycina na klinie)
    i czy wszystko dobrze dokręcone
    ja radziłbym wymienić rozrząd - żeby się nie martwić i spokojnie jeździć

    też mam gala z AHU
    i luz na kole zmienił kąt na pompie ,że auto z dnia na dzień przestało odpalać

    a zapewnienia sprzedającego ,że wymieniał rozrząd podejrzane,,,
    wymienił (wydał 500 PLN) żeby ci sprzedać auto,,,,

    powodzenia
  • Poziom 30  
    Bede robil caly rozrzad w lutym tylko czekam na przyplyw gotowki -nie bede ryzykowal ,obawiam sie ze wymienil po prostu sam pasek a reszte zostawil stara.