Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mocowanie trzech silników w rowerze

Krzysztof1980 15 Oct 2004 15:07 2893 7
  • #2
    kmicic25
    Level 13  
    Witam
    Pomysł fajny.

    Nie wydaje mi sie aby taki układ był najrozsadniejszym

    Widze w nim sporo problemow
    -mocowanie do ramy (stabilnosc konstrukcji)
    -lancuch przenoszacy naped(jakas osłona + jego naciag)
    -gorace silniki miedzy nogami(poparzenia)

    ale to da rade jakos rozwiazac

    głownym problemem jest dobrac przełożenia

    zastosowanie kilku (najlepiej 2-4-8) silników pozwała wpierwszym etapie na połaczenie ich szeregowo a później równolegle tak jak w elektrowozach
    nie potrzeba wtedy kombinowac z przełozeniami mechanicznymi.
    Z tego co wiem silniki elektryczne mozna troche przeciazyc.

    Podaj dane silników (moc napiecie)
    coś wiecej wykombinujemy

    pozdrawiam
  • #3
    sebastian2811
    Level 2  
    Mam rower z jednym silnikiem zamocowanym na tylnim kole -firmy sachs
  • #4
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie wiem co ty chcesz robić ,jeździć czy produkować prąd po co ci 3 silniki, nie lepiej 1 większej mocy ,fizyka jest okrutna 3 silniki 3 razy większe straty mechaniczne - enegetyczne do pokonania!!!!!!!!!!!!
  • #5
    Krzysztof1980
    Level 11  
    Po pierwsze udało mi sie bardzo tanio zdobyć te silniki
    Po drugie mysle że przy przeciażeniach straty rozkładają sie na te 3 silniki i tak ich nie zagrzewa wtedy lepiej znoszą przeciażenia

    Mysle że najwieksze straty mam na tych zębatkach
    Gdyby to był jeden silnik to faktycznie straty byłyby mniejsze


    Jeśli ktos ma namiary na silnik ok 800W - 1500W na napięcie stałe od 24V do
    48 ewentulanie do 100V ale raczej wolałbym do 50V i oczywiście za rozsądną cene to bede wdzięczny

    Dodano po 16 [minuty]:

    A tu link gdzie jest wiecej info na temat postępu w budowie tego pojazdu
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic188239.html
  • #6
    stapek
    Level 1  
    Witam.

    Jestem zapalonym rowerzysta i podziwiam ten projekt. Mam jednak pytanie. W jaki sposob chcesz zrealizowac fakt obrotu "trzeciego" silnika w przeciwnym kierunku niz pozostale dwa?

    Pozdrawiam
    1ST1
  • #7
    TWK
    Electrician specialist
    Widziałem podobny projekt wykonany na prądnicy samochodowej. Nie wiem, jak on działa (widziałem tylko projekt), ale prądnica jest samoprzewietrzalna, więc odpada raczej problem nagrzewania się (chłodzenie wentylatorem na wale). Trzeba przy tym raczej zapomnieć o rozrusznikach, gdyż one bardzo krótko wytrzymują przepływ prądu. Co do tych silników z magnesami stałymi - jaki one dają moment na wale?

    Pozdrawiam
    TWK
  • #8
    Oberixx
    Level 13  
    Myślę że jeden silnik by wystarczył odpowiednie jego sterowanie i po problemie. Pomyśł sam 50 V i deszcz- niepotrzebował byś silników żeby gnać jak stuś prąd i mięśnie załątwiły by ten problem. Najlepej jest zastosować jakiś PWM ponieważ zapewni to stały moment. Takie sterowanie to po pierwasze oszczędność energetyczna ponieważ sterujesz silnikiem tylko okresowo po drugie masz stały co do wartości prąd i napięcie a co zatym idzie to i moment. Następny problem rozwiązesz gdy ruszając będziesz używał siły swoich mięśni wtedy pozbędziesz się przeciążenia silnika i zbędnych strat energetycznych na rozruch i rozpędzenie roweru. Zawsze teki silnik chyba lepiej zamontować w rowerze z przerzutkami masz wtedy namiastke biegów oraz stały naciąg łańcucha. Co do zasilania to akumulator żelowy spełni twoje wymagania, nawet taki od zabawek jeżdzących dla dzieci. Pozdrawiam

    PS Czytając o twoim sterowniku stwierdzam że musiśz zwiękrzyć cześtotliwość do ok 20 kHz poniaważ przy niższych częstotliwościach to "grają" uzwojenia silników i sie one przy tym bardziej grzeją.