Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Szukam schematu rozrządu Skoda Felicja 1,9 2000r

18 Sty 2011 17:14 9025 4
  • Poziom 8  
    Szukam schematu rysunku ustawienia rozrządu dla Skody Felicja 1,9 2000r.
    Dziękuję.
  • Poziom 8  
    Dziękuję!!

    Dodano po 23 [minuty]:

    Mam jeszcze jedno pytanie, przed wjazdem na warsztat, ta właśnie skoda głośno chodziła, silnik głośno pracował. Moi mechanicy ustawili rozrząd wg tego rysunku i własnej wiedzy na ten temat, samochód odpalił, jednak nadal głośno pracował. Wyjechał z warsztatu, przejechał jakieś 20km. Zatrzymał się na autostradzie - obiawy - głośna nie regularna praca silnika i zapaliła sie kontrolka od smarowania. po zdjęciu glowicy okazuje się, że zagrzany silnik, a pierwszy tlok jest przetarty, na czwartym również widoczne sa uszkodzenie.
    Pytanie co moglo spowodować taki stan, wiedząc, że po sprawdzeniu mechanik stwierdził, że rozrząd się nie przestawił.

    Dodano po 17 [sekundy]:

    Mam jeszcze jecno pytanie, przed wiazdem na warsztat, ta właśnie skoda głośno chodziła, silnik glośno pracowal. Moi mechanicy ustawili rozrząd wg tego rysunku i własnej wiedzy na ten temat, samochód odpalił, jednak nadal glośno pracował. Wyjechał z warsztatu, przejechał jakieś 20km. Zatrzymał się na autostradzie - obiawy - glośna nie regularna praca silnika i zapaliła sie kontrolka od smarowania. po zdjęciu glowicy okazuje się, że zagrzany silnik, a pierwszy tlok jest przetarty, na czwartym również widoczne sa uszkodzenie.
    Pytanie co moglo spowodować taki stan, wiedząc, że po sprawdzeniu mechanik stwierdził, że rozrząd się nie przestawił.
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Jeśli masz silnik 1Y to niestety te silniki oraz bliźniaczy AAZ (uturbiony) mają wadę. Przy wadliwej obsłudze rozrządu, zwłaszcza demontażu małego kółka na CS i ponownym użyciu starej śruby, złe dokręceniu śruby uszkodzeniu ulega czop wału oraz ścina się klin na wale. Może to być też spowodowane uszkodzonym kołem pasowym z tłumikiem drgań skrętnych.

    Absolutnie nie należy wówczas odpalać silnika. Jeśli w ogóle jeszcze żyje. Możesz poszukać na googlach pod hasłem "gibanie koła pasowego AAZ". W najlepszym razie frezowanie czopu wału, w najgorszym drugi silnik. Przy ścięciu klina robi taki bałagan w silniku, że szkoda gadać. Niektórzy zmieniają wał na przeprojektowany z TDI. Jest inne koło pasowe z innym klinem, który nie ulega awarii. Zrzuć rozrząd, zdejmij małe kółko i pokaż jak wygląda czop wału. Jeśli jest ok to absolutnie koniecznie nowa śruba z najlepiej nowym kółkiem (ASO około 50 zł, śruba 12) klej do gwintów oraz odpowiedni moment dokręcenia 90 nm plus 90 stopni zdaje się (do sprawdzenia). Inaczej problem szybko powróci.
  • Poziom 8  
    Dziękuję za odpowiedzi.
    Znaleźliśmy przyczynę, była poprostu pęknieta uszczelka pod głowicą, a rozrząd był dobrze ustawiony i zamontowany poprawnie. Okazało się, że ubywał płyn chłodzący, który dostał się do oleju, a to już z okazji uszczelki pod głowicą.
    Historia jest o tyle ciekawa, że samochód przyjechał na wymianę rozrządu wyjechał i stanął co już pisałam, Potem okazalo się, że uszczelka pod głowicą poszła.
    Dziękuję.