Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Actros - błąd EPB 1 4241

Subokay 18 Jan 2011 18:29 4148 9
  • #1
    Subokay
    Level 9  
    Witam. Na początek witam wszystkich bo to mój pierwszy post. Mam nadzieję, że napisałem go wg. zasad i nie dostanę opr ;) Ale do rzeczy.

    Byłem w ASO Mercedesa.
    Zdiagnozowania mojego Actrosa 1840 1997 (VIN WDB9540331K240739) na konsoli błąd EPB 1 4241 (w pewnych momentach był nawet EPB 2 coś tam z czwórką z przodu).

    Zdiagnozowano mi :



    Mercedes Actros - błąd EPB 1 4241

    Problem jest w tym że hamulce działają w trybie awaryjnym, a z tego co wiem podają o połowę mniejsze ciśnienie czyli w sumie masakra... Nie odważę sie tym jechać z ładunkiem bo sami wiecie. Faktrycznie działają dziwnie...
    Moje pytanko jest takie - czy możecie potwierdzić diagnozę ASO ?
    Zasugerowali wymianę wadliwych elementów i wtedy ponowną diagnozę.

    Niestety sami wiecie, że to są drogie elementy. Ale wiem, że część z nich idzie zregenerować. Macie może namiar na firmy (rozsądne i uczciwe) które mogłyby to zrobić ?
    I czy faktycznie ten błąd to jest to co oni podają ? Modulator osi faktycznei już sprawiał problem. Raz już tak było ale po jego wyjęciu i ponownym włożeniu (mniejsza o to dlaczego) zadziałał i EPB zniknęło i wszystko grało.

    Prośba o :
    a) Potwierdzenie ich wersji lub nie
    b) Podanie zakładów które mogą się podjąć naprawy w/w części ew. ich sprzedaży (wiadomo, że nówki to majątek)
    c) wszelka pomoc mile widziana :)
  • #2
    Rolandos
    Level 19  
    Błąd 4241 faktycznie wskazuje na uszkodzenie czujnika lub wiązki (zwarcie do masy) .Czujnik nr oryg. A 0015428818 lub nr Wabco 441 032 921 0 cena około 200zł, modulator oryg. A 0004291524 lub nr WABCO 480 103 011 0 cena około 4500 zł. Czujnika nie da się zregenerować. Jeśli chodzi o modulator to już widziałem regenerowane wynalazki. Nie polecam regeneracji, producent wogóle nie przywiduje technologi naprawy dla modulatorów tylnej osi. Lepiej kupić sprawną używkę, niż regenerowany. Układ faktycznie hamuje teraz w trybie redudantnym, pedał hamulca zrobił się twardy, brak pełnej płynnej regulacji siły hamowania. Diagnoza pewnie poprawna, do sprawdzenia czujnika ABS czy wzrokowej kontroli modulatora osi wielkiej filozofii nie potrzeba. Jeśli chodzi o części to na terenie Dolnego śląska mogę polecić firmę PNEUMOT.
  • #3
    Subokay
    Level 9  
    Dziękuję za szybką pomoc.. Co do modulatora to jak sam widzisz cena maskara....
    Nie do przeskoczenia dla mnie za nowy.... Będe szukać używanego albo zregeneruje jednak. Znalazłem firmę MTechnics z Poraja. Dzwoniłem w najgorszym przypadku 1500 albo znajdą używkę.
    A co byś radził żeby hamulce wyszły z awaryjnego trybu ?
    Robić wszystko czy może zacząć od jednej rzeczy ? Jeśli tak to jakiej ? Może po wymianie jednej z rzeczy wyjdzie z tego trybu awaryjnego ?
  • #4
    Gerri
    Mercedes specialist
    Nie popadaj w paranoję... Psują się w większości przypadków czujniki a nie modulatory. Jeżeli błąd jest aktualny, to wystarczy pomierzyć czujnik multimetrem na oporność i zwarcie do masy. Druga droga: odpinasz czujnik na modulatorze i patrzysz na błąd na desce. Jeżeli to wina czujnika to błąd "zwarcie" zmieni się na inny: "obwód przerwany". Jeżeli jest to wina modulatora to błąd pozostanie ten sam. Proste.
  • #5
    Rolandos
    Level 19  
    Nie wiem jak wygląda Twój modulator pęknięta obudowa owszem a czy ucieka powietrze?? Teoretycznie już po wymianie samego czujnika ABS powinno być ok. Czujnik zużycia okładzin nie wprowadza układu z tryb redudantny.

    Gerri modulator został zakwalifikowany do wymiany pewnie przez pękniecie.
  • #6
    Subokay
    Level 9  
    Gerri wrote:
    Nie popadaj w paranoję... Psują się w większości przypadków czujniki a nie modulatory. Jeżeli błąd jest aktualny, to wystarczy pomierzyć czujnik multimetrem na oporność i zwarcie do masy. Druga droga: odpinasz czujnik na modulatorze i patrzysz na błąd na desce. Jeżeli to wina czujnika to błąd "zwarcie" zmieni się na inny: "obwód przerwany". Jeżeli jest to wina modulatora to błąd pozostanie ten sam. Proste.


    Dzięki kolego. Ale powiedz jaki mam czujnik odłączyć na modulatorze ? Gdzie on jest umiejscowiony i jak wygląda ? W sumie czujnik ABS przy tej cenie wypada wymienić. Wiec zacznę od tego a zobaczę ten patent z modulatorem jak najszybciej.
  • #7
    Rolandos
    Level 19  
    po nitce do głębka, zaczniesz od koła i po przewodzie na pewno znajdziesz.
  • #8
    Subokay
    Level 9  
    Rolandos wrote:
    po nitce do głębka, zaczniesz od koła i po przewodzie na pewno znajdziesz.


    Jesteś pewien, że czujnik ABS wprowadza układ w stan awaryjny ? Wierzyć mi się nie chce że usterka ABS (bo rozumiem że czujnik prędkości obrotowej to czujnik ABS?) może to spowodować. Chyba, że źle to rozumiem. Z góry thx za odpowiedź.
    A pojutrze pewnie zacznę działać.
  • #9
    Rolandos
    Level 19  
    Tak jestem pewien, zajmuję się tym na codzień w MB.
  • #10
    gucio~1
    Level 23  
    Masz w tym aucie układ elektronicznego sterowania hamulcami. Czujnik ABS dostarcza komputerowi informacji o zachowaniu się koła w każdej fazie ruchu a nie tylko podczas regulacji ABS. Jeśli brak jest odczytu prędkości podczas hamowania to komputer nie wie czy wysterowane ciśnienie w siłowniku powoduje żądany efekt opóźnienia. Stąd tryb awaryjny. W tym trybie odczucie hamowania jest znacznie mniejsze ale przy podłodze ćisnienie w siłownikach powinno być pełne.