Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skanowanie sieciowe - XEROX WORKCENTER 7232

pepi911 18 Jan 2011 21:35 12215 8
  • #1
    pepi911
    Level 9  
    Witam, nie mam pojęcia jak skonfigurować to urzadzenie aby skanowało mi sieciowo, drukuje bez problemu skanować nie skanuje.
    Posiadam drukarke xerox workcenter 7232 i nie mogę skonfigurować skanowania sieciowego.
    Posiadam system Windows XP i tworze plik np. skany na dysku C. (sciezka dostepu c:\skany) udostępniam ten plik w sieci.
    Komputer ma ip. 192.168.0.3 a drukarka 192.168.0.250 wiec wpisuje w wyszukiwarce adres drukarki otwiera mi sie strona tej drukarki i kontynuuje wg. intstrukcji czyli zakladka własciwosc -> usługi -> ustawienia skladu plików -> domysle przeznaczenie plików -> edytuj
    Wyświetla sie okienko i wpisuje:
    adres ip (komputera) 192.168.0.3 : 21 <- port 21 wpisuje się sam.
    udział: skany
    ścieżka plików: skany
    zaznaczam: system
    nazwa do logowania: LGD - tak jest nazwa pełna mojego komputera
    i hasła:



    Po czym wymieram na drukarce skanowanie sieciowe, drukarka skanuje i drukuje raport, ze plik nie został wysłany.
    Co robie źle, ze nie moge skonfigurować tego skanowania?

    pozdrawiam
    pepi911
  • Helpful post
    #2
    Damian1253
    Level 22  
    Witam,
    Niestety po takiej konfiguracji nie ma prawa to działać :(
    Jak rozumiem chcesz skanować zwyczajnie po sieci do udostępnionego katalogu.
    I tu jest pierwszy błąd. Port 21 wpisuje się sam bo powyżej masz ustawione skanowanie do FTP a powinno być w tym przypadku SMB i wtedy port ustawi się na 139.
    Kolejna rzecz. Chcesz skanować do udostępnionego zasobu skany a ustawiasz skanowanie do zasobu skany/skany. Jeśli wpisujesz w ścieżce plików skany to tak jak byś chciał skanować do podkatalogu skany w katalogu skany.
    I ostatnie utworzony udostępniony udział musi mieć ustawionego użytkownika z hasłem i prawami odczyt, zapis, modyfikacja. Nie ma to być nazwa komputera i hasło nie może być puste.
    Tak skonfigurowane musi działać :)
    W tym wypadku prawidłowa konfiguracja powinna być następująca :
    KOMPUTER
    1. Zakładamy folder na dysku komputera "skany"
    2. Tworzymy użytkownika dla skanowania (albo wykorzystujemy systemowego), przypuśćmy że w tym wypadku stworzymy takiego np. "xerox" z hasłem "xerox"
    3. Udostępniamy folder w sieci i nadajemy prawa odczyt, zapis, modyfikacja dla użytkownika "xerox".

    MASZYNA
    1. Przyjazna nazwa: (dowolna nazwa)
    2. Protokół: SMB
    3. Nazwa hosta / Adres IP i Port: 192.168.0.3:139
    4. Udział: skany
    5. Ścieżka dokumentu: (to pole zostaje puste)
    6. Poświadczenia logowania w celu dostępu do miejsca docelowego: System
    7. Nazwa logowania: xerox
    8. Hasło: xerox
    9. Wpisz ponownie hasło: xerox

    Pozdrawiam
  • #3
    pepi911
    Level 9  
    O jakiego użytkownika chodzi
    Stworzyłem folder skany (sciezka: c:\skany) i wzialem udostepnij nazwa udziału: skany
    i uzytkownika systemowego mam LGD i hasło...
    ten użytkownik jest administratorem i ma wszystkie prawa.
  • #5
    pepi911
    Level 9  
    No to niesty ta konfiguracja nie dziala. Tylko komputer ma zmienne ip raz z koncowka 2 raz 3. wiec moze zamiast ip wpisze nazwe hosta (nazwe komputera) czyli LGD?
    system: windows xp
    router; netgear
    drukarka; xerox workcenter 7232
  • #6
    Damian1253
    Level 22  
    Musi tak działać i zazwyczaj po IP jest pewniej niż po nazwie hosta choć i tak i tak działa.
    Na raporcie drukuje sie informacja dlaczego nie mozna było wykonać polecenia. Zapewne maszyna nie moze dobić się do kompa lub nie moze sie zalogować. Może jest jakiś firewall ?
    Podaj co jest na raporcie który drukuje się po nieudanej pracy, abo go zeskanuj.
  • #7
    pepi911
    Level 9  
    Firewall wylaczony. na raporcie jest ze error with connect to smb (z pamiecie bo raportu nie mam)
  • #8
    Damian1253
    Level 22  
    Czyli maszyna nie może się połączyć z kompem. Prawdopodobnie coś jest nie tak z udostępnieniem. Na raporcie jest jasno napisane czy brak jest połączenia z serwerem czy wystapił błąd logowania ewentualnie nie mozna było dokonać zapisu. Wtedy wiadomo za co się zabrać.
    Przy takiej konfiguracji musi to działać. Można jeszcze zamiast maszyny podłączyć jakiegoś kompa, skonfigurować go jak maszynę i spróbować się wbić z otoczenia sieciowego deo tego folderu, po czym sprawdzić czy jest możliwość tworzenia i kasowania plików. Będzie pewność ze nie ma problemu z udostepnianiem.
  • #9
    pepi911
    Level 9  
    Dziekuje Ci kolego Damianie za wszelka pomoc, dzieki Tobie udało mi sie to ustrojstwo skonfigurować.
    Wielki plus dla Ciebie dziekuje.
    Pomogla pierwsza odp.

    Dziekuje!
    Pozdrawiam
    Piotr