Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Sprinter 313 - gaśnie, błąd P1610

18 Sty 2011 22:24 6754 10
  • Poziom 34  
    Rozkładam już ręce. Najpierw w aucie padł CAN nie palił. Po wymianie EDC niby wszystko o.k. ale auto później zaczęło gasnąć w czasie jazdy lub też krótko po odpaleniu. Ciężko lub wcale też nie palił na zimno. Tester texa odczytywał całą litanię błędów m.innymi "monitoring ciśnienia rail". Wtryski zregenerowane, nowy zawór na rampie. Pompa CR też wymieniona. Teraz pali "ze strzała", jednak pozostał ten jeden zasadniczy problem- gaśnie i jeden błąd P1610 (błąd chwilowy, nie aktywny). Texa interpretuje go jako " aktywacja przekaźnika szczelnościowego" Panowie, o co tu chodzi z tym "przekaźnikiem szczelniościowym". Dodam że komputer był od innego modelu sprintka, więc znajomy z serwisu wgrywał wsad od 313 star diagnozisem. Podejrzewam dalej usterkę EDC, czy się mylę? Proszę o info.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 39  
    Zrób mu diagnozę Starką i podaj wyniki.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Pomocny post
    Moderator na urlopie...
    Ja dałbym sobie spokój z elektroniką a sprawdził układ paliwowy. Sam pisałeś, że ciężko pali, a jak już to po chwili gaśnie. Według mnie to typowy objaw zasysania powietrza (minimalnie) do układu paliwowego. Sam już się nieraz nadziałem, że dwa dni szukania gdzie bądż a w efekcie się okazało, że (np.) opaska na filtrze paliwa przepuszczała...
  • Poziom 39  
    zeimp miałeś kiedykolwiek taki silnik na tapecie i możliwość diagnozy Star Diagnozą, cyba nie. Tak sądzę czytając twoją wypwiedź.
  • Moderator na urlopie...
    To naprawdę wypasiony tester na windzie XP dla mercedesów powyżej 2000r. Ale ja pisałem o "DOMOWYCH" sposobach i mechanicznych. Nie każdy trzyma w domu tego typu sprzęt to raz a po 2 ja kiedyś (za młodu;)) zrobiłem taki błąd, że nie mogłem się uporać z autkiem aż w końcu znalazłem (głupotę) nieszczelność w dolocie paliwa. W końcu po to forum jest, żeby PODPOWIADAĆ czyż, nie??? Pozdrawiam.
  • Poziom 34  
    Układ szczelny, tu występują przeźroczyste przewody, więc każdą nieszczelność widać w postaci przepływających bąbelków lub "białego" paliwa. On dobrze pali kolego zeimp, pisałem przecież. Jutro EDC wyjmuję i czekam na drugie o numerach tych samych co siedziało fabrycznie. Do Starki nie mam dostępu niestety, ale texa to też porządny tester, można na niej polegać i podejrzewam że Star Diagnoza również pokazałaby ten błąd: P1610.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    P1610 Przekaznik zasilania napieciem

    Sprawdź zasilanie do stera, zwróć uwage na skrzynke z bezpiecznikami pod kierownicą.
  • Poziom 34  
    Tester ma zasilanie z kabla diagnostycznego w którym są zaciski krokodylkowe :-)
  • Poziom 34  
    Po wymianie modułu sterującego, zgraniu immo i naprawie intstalacji (czujnika wałka rozrządu) Sprinter jeździ jak trzeba. Wniosek- tester texa czasami kłamie :-)
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Trochę to dziwne. Sterownik już był wymieniany, tak piszesz w pierwszym poście. Immo nie gasi silnika. Uszkodzony czujnik wałka rorządu lub kable od niego również nie gasi silnika. Nie życzę ci tego ale problem chyba wróci.
  • Poziom 34  
    Tak, sterownik był wymieniany ale o innych numerach i dlatego wgrywany był do niego wsad do 313, być może to było przyczyną gaśnięcia. Teraz włożony jest sterownik o tych samych numerach A 000 153 60 79 i jest o.k. A instalacja el. przy obejmie wiązki była przetarta, konkretnie czujnika wałka rozrządu i skutkowało błędem z czujnika. Dzięki za pomoc, pozdrawiam.