Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Ducato 2.8 idtd nie odpala - pomocy

szemek1 18 Jan 2011 23:21 7510 5
  • #1
    szemek1
    Level 2  
    Witam. Ducato 2.8 idtd ( olej poszedł do pompy) po naprawie pompy i wymianie wtryskiwaczy
    oraz planowaniu głowicy, odebrałem z warsztatu jeździło ale było słabsze niż przed remontem i ciężko odpalał mechanik stwierdził że to płomieniówka - zmieniłem i jeden dzień było ok, następnego dnia odpalił pochodził chwilę i zgasł tak jakby nie chciał wejść na obroty teraz jest tak że nie odpala ale jak już prawie ma odpalić ( na samostart) to jakby nie było gazu pod nogą ( cięgno chodzi na pompie ) wygląda to jakby pompa nie dawała ... a jak kręcę bez samostartu to z tłumika wychodzą piękne kółeczka spalin,mechanik mówi że prawdopodobnie brak ciśnienia w silniku ! proszę o pomoc co to może być bo już wydałem 3 tys a zapowiada się na kolejne !
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #3
    arti1987
    Level 20  
    zgadzam się z kolega może być żle ustawiony rozrząd . Ja bym zaczął od tego , nie na kompresji ale przecież piszesz że mechanik zdejmował głowice to raczej powinien widziec że dzieje dzieje się coś z tuleją albo zaworami . No chyba że głowicy nie dokręcił
  • #4
    Piotrek50501
    Level 14  
    rozrząd- zgadza się, kąt wtrysku, a najprawdopodobniej brak kompresji. chyba mechanik coś zchrzanił jeśli tak się dzieje a przedtem nie nie działo
  • #5
    szkieletor
    Level 13  
    Witam i jeżeli mogę koledze pomóc zaoszczędzić kolejnych wydatków to proponuje ponownie ustawić rozrząd ale zlecić to komuś kto już to robił i wie jak to prawidłowo zrobić w tym silniku.Przepraszam Twojego mechanika bo nie podważam jego wiedzy oraz umiejętności ale wiem jak paskudne w ustawieniu zwłaszcza po takim demontażu są te silniki.Objawy o których pisałeś na to wskazują.Co do kompresji to raczej bym był innego zdania skoro planowałeś głowicę a uszczelka poszła taka sama wręcz lekko poprawiłeś kompresję.Inaczej wygląda wymiana rozrządu standardowo a komplikuje się jak jest demontowana pompa wtryskowa.Pozdrawiam.
  • #6
    szemek1
    Level 2  
    Panowie bardzo dziekuję za podpowiedzi. Problemem okazała się pompka podająca paliwo ta na pompie wtryskowej ! Czyli 1 pompiarz źle wykonał swoją pracę a mój mechanik przed oddaniem pompy do innego pompiarza wymienił mi pierścienie ( 600zł ) i koszt u drugiego pompiarza 300zł ( cały mój koszt naprawy pompki paliwa wyniósł 4,300zł) boli - bardzo trudno znaleźć uczciwego mechanika uważam że część mechaników to naciągacze a my płacimy za ich diagnozy - szkoda, ale fajnie że jest takie forum i mam nadzieję że znajdzie ktoś w tym miejscu odpowiedź na problem ze swoim autem bez wydawania bezsensownie pieniędzy .
    Pozdrawiam
    Krzysztof