Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Ducato 2.8 idtd nie odpala - pomocy

18 Sty 2011 23:21 6709 5
  • Poziom 2  
    Witam. Ducato 2.8 idtd ( olej poszedł do pompy) po naprawie pompy i wymianie wtryskiwaczy
    oraz planowaniu głowicy, odebrałem z warsztatu jeździło ale było słabsze niż przed remontem i ciężko odpalał mechanik stwierdził że to płomieniówka - zmieniłem i jeden dzień było ok, następnego dnia odpalił pochodził chwilę i zgasł tak jakby nie chciał wejść na obroty teraz jest tak że nie odpala ale jak już prawie ma odpalić ( na samostart) to jakby nie było gazu pod nogą ( cięgno chodzi na pompie ) wygląda to jakby pompa nie dawała ... a jak kręcę bez samostartu to z tłumika wychodzą piękne kółeczka spalin,mechanik mówi że prawdopodobnie brak ciśnienia w silniku ! proszę o pomoc co to może być bo już wydałem 3 tys a zapowiada się na kolejne !
  • Poziom 18  
    Skoro kopci dostaje paliwo, moze byc słaba kompresja, przestawiony rozrząd lub zły kat wtrysku, trzeba po prostu sprawdzić.
  • Poziom 17  
    zgadzam się z kolega może być żle ustawiony rozrząd . Ja bym zaczął od tego , nie na kompresji ale przecież piszesz że mechanik zdejmował głowice to raczej powinien widziec że dzieje dzieje się coś z tuleją albo zaworami . No chyba że głowicy nie dokręcił
  • Poziom 14  
    rozrząd- zgadza się, kąt wtrysku, a najprawdopodobniej brak kompresji. chyba mechanik coś zchrzanił jeśli tak się dzieje a przedtem nie nie działo
  • Poziom 12  
    Witam i jeżeli mogę koledze pomóc zaoszczędzić kolejnych wydatków to proponuje ponownie ustawić rozrząd ale zlecić to komuś kto już to robił i wie jak to prawidłowo zrobić w tym silniku.Przepraszam Twojego mechanika bo nie podważam jego wiedzy oraz umiejętności ale wiem jak paskudne w ustawieniu zwłaszcza po takim demontażu są te silniki.Objawy o których pisałeś na to wskazują.Co do kompresji to raczej bym był innego zdania skoro planowałeś głowicę a uszczelka poszła taka sama wręcz lekko poprawiłeś kompresję.Inaczej wygląda wymiana rozrządu standardowo a komplikuje się jak jest demontowana pompa wtryskowa.Pozdrawiam.
  • Poziom 2  
    Panowie bardzo dziekuję za podpowiedzi. Problemem okazała się pompka podająca paliwo ta na pompie wtryskowej ! Czyli 1 pompiarz źle wykonał swoją pracę a mój mechanik przed oddaniem pompy do innego pompiarza wymienił mi pierścienie ( 600zł ) i koszt u drugiego pompiarza 300zł ( cały mój koszt naprawy pompki paliwa wyniósł 4,300zł) boli - bardzo trudno znaleźć uczciwego mechanika uważam że część mechaników to naciągacze a my płacimy za ich diagnozy - szkoda, ale fajnie że jest takie forum i mam nadzieję że znajdzie ktoś w tym miejscu odpowiedź na problem ze swoim autem bez wydawania bezsensownie pieniędzy .
    Pozdrawiam
    Krzysztof