Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW e39 530d nie kręci rozrusznik

19 Sty 2011 13:40 14840 12
  • Poziom 10  
    cześć,
    Samochód stał miesiąc z odpiętym akumulatorem, po podłączeniu aku normalnie odpalił, wyjechałem z garażu i znów odpiołem baterie, po kilku godzinach podpinam, odpalam i nic, kontrolki świecą, bendix nie pstryka, ews przeuszcza, sprawdzałem, bez pestki nie złancza sie przekażnik w ewsie, to jest automat, przekaźnik w ews złancza sie tylko na P i N, to też słychać, na rozruszniku jest napięcie a na dwóch sterujących bendixem kabelkach jest tylko minus, zawsze. Jakieś pomysły? Jak sprawdzić na krótko rozusznik?
    Czy błędy w komputerze mogą zablokować rozrusznik?
    Kiedy przekręcam tak jakbym odpalał (START) w tym momencie rozłancza sie nawiew w kabinie (tylkona P lub N) czyli tak jak zawsze wyłancza go aby nie obciążać aku...
    Akumulator naładowany. Nigdy nie było podobnych problemów. Proszę o radę gdzie teraz szukać.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 10  
    A może wie ktoś jak na krótko sprawdzić rozrusznik w tym modelu? Jest tam fatalne dojście, nie chcę nabroić, na elektromagnesie (bendix) są dwa czarne kable.
  • Poziom 21  
    Jestem ciekawy w jaki sposób pstryka bendiks...Rozrusznik sprawdza się podając na krótko plusa na sterowanie, na automat (włącznik elektromagnetyczny).
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 10  
    wcale nie pstryka, cisza.
  • Poziom 21  
    Kolego z całym szacunkiem, ale bendiks to jest ta zębatka, która zazębia się z wieńcem zębatym koła zamachowego. Podać plus 12V na wsuwkę od automatu kawałkiem kabla, np z kabla dochodzącego do rozrusznika.
  • Poziom 10  
    ok, złe nazewnictwo z mojej strony, do automatu idą 2 czarne kabelki, każdy z nich to w.g miernika minus, trochę dziwne, nie chcę niczego spalić....
    Błędów EWS nie ma, jedynie błąd sterownika świec żarowych ale czy to może odciąć rozrusznik?
  • Poziom 26  
    Nic nie spalisz! Podaj na ten grubszy od sterowania. Nawet jak się pomylisz to nic się nie stanie. Zapewniam.
  • Poziom 10  
    nie ma grubszego, są dwa identyczne, czarne.
  • Poziom 26  
    Ale nic się nie zjara tak czy tak.Dojście jest po chu.. to wiem ale jak chcesz się upewnić to trza zmostkować na przewód obok którego powinien być opis na elektromagnesie (50)
  • Poziom 21  
    Podaj w miejsce dwóch czarnych przewodów plusa to się dowiesz czy rozrusznik na krótko kręci. A nie takie gdybanie, jak strach to odłączyć te dwa czarne przewody i spróbować dać napięcie. Wielkiej filozofii nie ma w sprawdzeniu rozrusznika.
  • Poziom 24  
    Alternator. Brak ładowanie przypadek z E46 który miałem
  • Poziom 10  
    Alternator był przyczyną niekręcenia rozrusznika? U mnie ładowanie nie jest za wysokie bo 13,7 ale jest. W między czasie auto niespodziewanie odpaliło, przyczyna nieznana, zmieniłem potem tylko świece żarowe, uszkodzone były wszystkie, jedna czasem jeszcze miała rezystancje i może to "czasem" było przyczyną przyblokowania rozrusznika. Czyli jeśli choć jedna sprawna, komputer pozwala na rozruch.
  • Poziom 24  
    Tak komputer wywali EWS (dziwne) i troch więcej niż 9 V. Przy próbie odpalenia kontrolki na desce mrugały sobie jak chciały i zapalały się światła drogowe (kilka mrugnięć). Podjechałem drugim samochodem, bo w tym garażu co robiłem nie było prądu podłączyłem przewody 10 min i auto odpaliło. Auto pół godziny wcześniej było sprawne miało tylko EGR do wyczyszczenia.