Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
FotowoltaikaFotowoltaika
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bateria słoneczna na działkę (do altanki)

19 Sty 2011 14:18 16958 10
  • Poziom 10  
    Witam. Chciałbym się dowiedzieć bo jestem laikiem w tych sprawach - jaka baterie (panel słoneczny) oraz akcesoria z nią związane - potrzebuje do altanki na działkę. Mam 2 opcje które chciałbym zastosować:

1) dotyczy samego oświetlenia altanki (jedno pomieszczenie) oraz podłączenie dodatkowo odbiornika radiowego - jaka baterie bym potrzebował, o jakiej mocy, jakie są przybliżone koszty takiego panelu słonecznego oraz co jeszcze oprócz akumulatora i regulatora napięcia potrzebuję?

2) dotyczy oświetlenia tego samego pomieszczenia (wymiary ok 3x4) oraz pomieszczenia gospodarczego (2x3) oraz media w postaci radia + mały telewizorek 14 cali i antena z zasilaczem - jakiej mocy ten panel musi być żeby zasilić te urządzenia?

3) czy do takiej instalacji mogę zastosować zwykły akumulator samochodowy lub z traktora czy musi to być akumulator żelowy?
  • FotowoltaikaFotowoltaika
  • Poziom 42  
    Oświetlenie zrobisz na energooszczędnych LED-ach, więc akumulatorek żelowy w zupełności wystarczy. Na działce to bałbym się jednak złodziei, taki panel to im na jakieś cztery wódki wystarczy...
  • Poziom 10  
    o złodziei sie nie martwię bo na dachu panel przytwierdzę na stałe a resztę zamknę w pomieszczeniu gospodarczym na kluczyk.
    Jednak nie o to pytałem.
    Proszę kogoś kto się na tym zna żeby mi doradził z kupnem takiego zestawu lub ewentualnie zaproponował coś innego. Zaznaczam że agregat już mam i opcja zasilania z agregatu prądotwórczego nie wchodzi w ogóle w rachubę.
  • FotowoltaikaFotowoltaika
  • Moderator
    Borzu napisał:
    o złodziei sie nie martwię bo na dachu panel przytwierdzę na stałe a resztę zamknę w pomieszczeniu gospodarczym na kluczyk.
    Jednak nie o to pytałem.