Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zasilanie po załączeniu silnika i kilka min po wyłączeniu

krstns 19 Sty 2011 19:02 660 3
  • #1 19 Sty 2011 19:02
    krstns
    Poziom 8  

Witam,

Jestem w trakcie budowy małego sprzęciku [router 3g] do pojazdu, który ma instalację 12v. Pojawił mi się problem związany z zasilaniem owego sprzętu.
    Aby nie obciążać akumulatora i nie nadwyrężać elektroniki, chciałbym aby zasilanie było podawane do routera po odpaleniu pojazdu [tak jak radio] i było odłączone 10min po wyłączeniu silnika.

Ponieważ w tym temacie jestem zupełnie zielony, prosiłbym o jakieś wskazówki czego powinienem poszukać. Jeżeli takie istnieją [i są, nie ukrywajmy, przystępne cenowo] to byłbym zainteresowany gotowymi rozwiązaniami. Jeżeli takowych nie ma, to może jest jakiś prosty sposób na zmontowanie czegoś takiego?
    Zakładam, iż pojazd w którym będę to montował ma taką kostkę jak do radia samochodowego gdzie podchodzą 2 przewody zasilające.

Pozdrawiam i z góry dzięki za wskazówki.

[edit]
    Na sieci znalazłem coś takiego:
    http://www.flylab.ovh.org/articles.php?category=hardware&id=radio_timer&lang=pl

Jednak to działa tylko na kilka sekund.
    Co musiałbym przerobić w tym układzie żeby napięcie było podtrzymane przez kilka minut? Czy to ma sens aby robić to w ten sposób?

0 3
  • Sklep HeluKabel
  • #2 20 Sty 2011 20:33
    kindlar
    Poziom 38  

Z opisu wynika:
    "Pojemnością kondensatora C1 reguluje się czas podtrzymywania przekaźnika"
    Dasz większą pojemność będziesz miał dłuższy czas. Znaczenie ma też rezystor R3. Daj sobie w to miejsce "podkówkę" i ustawisz sobie czas podtrzymania.

0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 22 Sty 2011 11:24
    Marian B
    Poziom 35  

W takim układzie, aby uzyskać długie czasy, rzędu 10 min, należy tylko zamienić zwykły tranzystor na polowy, np. BUZ90, lub podobny.