Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rover 45 2L iTD pompa paliwa vp30 sterownik tłoczek

19 Sty 2011 20:39 3550 3
  • Poziom 2  
    Witam, mam następujący problem z autem Rover 45 2000r 2L itd. Auto miało już kiedyś regenerowaną pompe paliwową, co nie wiem, bo buraki nigdy nie powiedzą tylko kasę zabierają. Ostatnio samochód znów stanął. Wykluczamy głupie powody typu paliwo, filtr i inne ceregiele. Obejrzałem sterownik pompy, VP30, nie wygląda na spalony. Wkurzyłem się i żeby nie naprawiać znów tej pompy kupiłem drugą, z jeżdżącego auta. Zamontowałem, ustawiłem rozrząd itd. jak Bóg przykazał. Na włączonym zapłonie autko ochoczo tryskało ropą na rurkach do wtrysków – stara pompa tego nie robiła, jedynie nieustannie buczała przy włączonym zapłonie. Przystąpiłem do rozruchu, raz, drugi, trzeci i nic. Sprawdziłem świece paliwo, rozrząd ponownie, wszystko ok, więc zacząłem go chechłac długo na różne sposoby aż zapalił;] Pracował minimalnie nierówno, więc zgasiłem i na tym koniec, już nie odpalił, nowa pompa także przestała podawać ciśnienie, także słychać z niej już tylko bzyczenie ciągłe, a nie jak przy sprawnej przez chwile na początku.

    I teraz, po tym wywodzie, który mam nadziej może jakoś ukierunkować, moje pytanie… what the fuck? Co jest nie tak z tym autem? Czy jest możliwość, że jest gdzieś zwarcie czy coś takiego i pali czy blokuje pompę? A może tylko ją zawiesiło? Co z tym zrobić? Przecież nie będę kupował następnej pompy i znów ryzykował jej uwalenia. Czekam na rady i pomoc. Dzięki! domzałow@wp.pl
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 18  
    Witam.Jeżeli słuchać bzyczenie caly czas to znaczy że sterownik twój nie obługuje elektroniki na tej pompie wiec nie zapali !!!


    pozdro rox!!
  • Poziom 2  
    Nie ma takiej opcji. Może nie sprecyzowałem, ale kupiłem kompletną pompę, która nie buczała na początku po zamontowaniu, pięknie dawała ciśnienie. Działała ciągle przy chechłaniu przez długi czas ale uwaliła się po tym jak samochód zapalił, pochodził i został zgaszony. To jest najbardziej zastanawiające. Rozumiem że od kręcenia mogłoby coś tam paść, niech będzie... ale nie, padła po tym jak pochodziła i zgasiłem. czyli niby typowy objaw padnięcia sterownika vp30 ale jakim cudem po 10 sekundach pracy:?:

  • Poziom 15  
    Pompy VP30 VP44 mogą się uszkodzić podczas zapowietrzenia. Takie podmiany sterownika czy całej pompy to dla elektroniki zabójstwo. Często tak jest, że samochód pracował bez zarzutu, odpalał w przymrozki i nagle zgasł i koniec, lub ktoś zgasił samochód za 5 minut chciał odpalić i już się nie odezwał. Sterownik uszkodzony. Ogólnie to jest taka zasada że jak sterownik ma 10 lat lub więcej to nie ważne że jest sprawny musi być wymieniony na nowy lub przelutowany - wymieniony stopień końcowy sterujący zaworem dawki paliwa.Dodatkowo powinien być poprawiony problem z widocznością obrotów czujnika halla. Także w twoim przypadku uszkodził się jeden sterownik a po montażu drugiej pompy za chwilkę drugi. Miał swoje lata był wygrzany i się uszkodził. Normalna sprawa. Zdanie poprzednika ,że jeżeli buczy sterownik to nie obsługuje elektroniki na tej pompie jest niczym nie uzasadnione. Czasami dolny zawór od regulacji kąta wtrysku wydaje z siebie charakterystyczne buczenie po uszkodzeniu.