Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zafira B 2007 rok 1.9 tdci150kM filtr cząstek

kosib 19 Jan 2011 22:14 8258 13
  • #1
    kosib
    Level 9  
    Witam kolegów. Mam kolege który posiada taką zafire. Problem z filtrem. Chodzi o to że ostatnio coraz częsciej włącza sie wypalanie. Ostatnio 800kilometrow. Jezdzi na miejscu,co jakis czas na trase. Czyścilem mu ten filtr niedawno. Było w nim sadzy więcej niz w kominie.Wydmuchałem,wyczysciłem i po wyjechaniu ujechał może ze trzy kilometry i zaczelo sie wypalanie. Potem pojezdzil może 800 i kolejny raz. Co może byc przyczyną częstego wypalania bądz zapychania filtra? Co sprawdzić,co robić???
  • #2
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Co z droznościa przewodów i czujnika róznicowego?
    Wypala często bo wykrywa zbyt duże róznice?
  • #3
    panam
    Level 29  
    niech naleje dobre paliwo i olej, to jest podstawa
  • #4
    kosib
    Level 9  
    Dobry olej to jaki do tego sprzęta? Paliwo leje juz od dłuższego czasu dobre. Sprawdzić drożność tych wężyków które idą od filtra?
  • #5
    kosib
    Level 9  
    Koledzy dzisiaj miałem to auto na chwile i wpadłem na pomysł i podłączyłem pojemniczki na przelewy. Niemam zestawu do comonraily ale radze sobie. 4 pojemniczki na mocz i wężyk do kroplówki i jest git :D
    W każdym razie efekt sie liczy a taki zestaw ponad 200zł. Okazało sie ze dwa na 1 i 2 po równo nalały, na 3 może setke mniej od 1 i 2 , i na 4 nalało jakies 18 setek wiecej od pozostałych. Wiem ze to niezbyt dokładne dane ale wiecie o co chodzi. Czy ten 4 moze byc kiepski i dlatego w jakims stopniu powoduje to zapychanie filtra?
  • #6
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Powtórz test, ale jezeli rzeczywiscie tak jest to wtrysko do wymiany.

    Jednak nie powoduje to oczyszczania filtra. gorzej było by jak by było skrajnie malo paliwa na powrotach w porownaniu do pozostałych.
  • #7
    panam
    Level 29  
    fuelinyourblood może ten wtrysk leje na dwie strony, jak dostał się brud to i na przelew i na końcówkę, kosib czy samochód dymi jak przygazujesz? jeśli tak to wymień wtryskiwacz, bo i tak jest do wymiany i wtedy sprawdź. a jeszcze jedno jak tą próbę robiłeś i w jakich warunkach( kręciłeś silnikiem, silnik pracował i takie tam.)
  • #8
    kamil18_05
    Level 13  
    a czy po wyczyszczeniu dpf-u wyczyściłeś zawór egr?
  • #9
    kosib
    Level 9  
    Samochód pracował podczas testu na wolnych obrotach,test trfał około 4-5 min. Samochód nie kopci. Egru nie czyściłem trzeba go czyścić? Co dalej robić koledzy. Co ostatecznie myślicie o tym wtryskiwaczu na czwartym cylindrze? W sumie chyba to nie jakaś tragedia to 15-18 ml. Co robić dalej?
  • #10
    kamil18_05
    Level 13  
    zastanawia mnie jeszcze parę rzeczy a mianowicie jak wyczyściłeś filtr, jaki stosujesz olej silnikowy, oraz czy sprawdziłeś jakie błędy wywala komputer.
  • #11
    kosib
    Level 9  
    Filtr rozciołem na dwie częsci tak zeby był dostęp do filtra i go dokładnie wydmuchałem. Wiem że to moze mało skuteczn ale i tak masa sadzy wyleciała. Olej Castrol 5/30 Na kompie brak błędów.
  • #12
    kamil18_05
    Level 13  
    Nie jestem pewien czy ten olej nadaje się do silników z filtrem cząstek stałych. Ja osobiście zalał bym gm dexos 5w30 gdyż spełnia on normy silników z dpf. Nieodpowiedni olej silnikowy powoduje nadmierne osadzanie się sadzy w filtrze.
    Nie rozumiem tylko jak rozciąłeś filtr gdyż jest to część nierozbieralna. Zespawałeś po tym czyszczeniu czy jak?
    Sprawdzałeś nasycenie filtra na techu lub opcomie?
  • #13
    kosib
    Level 9  
    Techa ani opcoma niemam. Filtr zespawałem spowrotem. A co do opcoma czy techa bo niemam zadnego z tych programów to warto chyba do opli go miec prawda? Cdif2 to nie to samo. Prawda?Jaktrzeba to zakupie. Dajcie jakies namiary ewentualnie gdzie i co kupić. A co do tematu to czekam na jakieś wasze podpowiedzi co dalej.
  • #14
    krakus122
    Level 1  
    kosib wrote:
    Techa ani opcoma niemam. Filtr zespawałem spowrotem. A co do opcoma czy techa bo niemam zadnego z tych programów to warto chyba do opli go miec prawda? Cdif2 to nie to samo. Prawda?Jaktrzeba to zakupie. Dajcie jakies namiary ewentualnie gdzie i co kupić. A co do tematu to czekam na jakieś wasze podpowiedzi co dalej.


    ja filterek usunąłem i nie mam żadnych problemów jeżdżę prawie rok bez niego i nic się nie dzieje i spala trochę mniej na 100km > 5,8 trasa (automat 120km)