Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw passat b5 1.9tdi 110KM, problem z uruchomieniem silnika

20 Sty 2011 07:04 6368 14
  • Poziom 9  
    Witam

    Wczoraj podczas próby odpalenia silnika po jakichś 5 sekundach kręcenia rozrusznikiem usłyszałem przeraźliwy dźwięk (pisk) i kontrolka od oleju zamrugała 3 razy na czerwono, silnik oczywiście nie odpalił a ja zostałem z niezłym problemem, przynajmniej tak mi się wydaje.

    Uprzejmie proszę o jakąś informację co mogło sie stać i czy dużo może kosztować naprawa.

    Dziękuję z góry za każdą pomoc.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Nie zbyt wiele rozumiem z twojej wypowiedzi jorge83, chodzi ci moze o to zeby podpiac paska pod komputer i sprawdzic co i jak? Prosze tylko o mozliwe usterki przy błedzie typu: pisk i 3 migniecia kontrolki od oleju na czerwono. Czytalem gdzies ze takie piski i mrugniecia o czyms mowia lub na cos wskazuja, ale nie znalazlem takiego przypadku jak moj.
  • Poziom 11  
    Rozumiem że stan oleju sprawdzony??
  • Poziom 9  
    Tak olej sprawdziłem, możnaby powiedzieć ze jest idealnie miedzy min a max
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Resztę zostaw mechanikowi dobrze radzę, bo z twojego opisu problemu można odnieść wrażenie że nie masz nic wspólnego z mechaniką samochodową. Bez urazy ale są rzeczy które lepiej zostawić fachowcom, bo przez internet i sam wszystkiego nie naprawisz.
    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    arti2711 no fakt z mechanika samochodowa nie mam zbyt duzo wspolnego, jestem raczej lekarzem od komputerow, chciałem tylko zasiegnac informacji bo niewiem czy oplaca mi sie ten samochod naprawiac. W Anglii czasami lepiej kupic "nowy" samochod, niz naprawiac stary dlatego tylko pytam.

    Jorge83 z takimi tekstami to do dzieci, nie kazdy musi byc mocny we wszystkim, ciekawe ze arti2711 to zauwazyl, tobie za przeproszeniem cos uciska na mozg i pewnie dlatego te glupie wypowiedzi, ale nie martw sie nie mam pretensji dla "myslacych" inaczej.
  • Poziom 11  
    A Anglia no tak teraz rozumiem. Tam jest dużo Polaków mechaników również.
    To co sam możesz zrobić to zdjąć klemę, odpiąć sterownik silnika, odpiąć licznik, wypsikać preparatem typu kontakt te wszystkie wtyczki i mieć nadzieję że to tylko jakiś chwilowy nie styk. Jest dużo innych rzeczy które trzeba sprawdzić ale to już odpowiedni sprzęt i osoba
  • Poziom 26  
    Niczym się nie przejmuj zastartuj ponownie - bardzo krótko. Świece żarowe działają?
  • Poziom 9  
    ja-kenaj probowałem zastartować ponownie i zachodziła ta sama sytuacja jak na początku. Dzisiaj jak się da to zaproszę kogoś do siebie z komputerkiem, i pewnie sie wyjasni co i jak. Jeżeli ktoś tylko przyjedzie to napiszę co i jak, pewnie nie jednemu właścicielowi paska to sie przyda.
  • Poziom 19  
    Prawdopodobnie masz uszkodzone świece żarowe, pomimo alarmu kręć dalej rozrusznikiem powinien odpalić, o ile nie jest to inna przyczyna /paliwo, pompa, itp /. Paski tak mają gdy nie osiągną odpowiedniego ciśnienia oleju przez pewien czas włącza się alarm. W swoim pasku już to przerabiałem, przy temp -15 st . i po ok 15 -20 sek odpalał.
    Świece możesz sam sprawdzić omomierzem lub połaczając do każdej z nich żarówkę 20-50 W /jedna końcówka do + aku druga do świecy/, po uprzednim odpięciu przewodów. Jeśli żarówka zaświeci świeca dobra.jeśli okaże że są dobre, to sprawdź czy podawane jest napięcie podczas kręcenia podłączając żarówkę równolegle do jednej świecy.
  • Poziom 12  
    tc napisał:
    Prawdopodobnie masz uszkodzone świece żarowe, pomimo alarmu kręć dalej rozrusznikiem powinien odpalić, o ile nie jest to inna przyczyna /paliwo, pompa, itp /. Paski tak mają gdy nie osiągną odpowiedniego ciśnienia oleju przez pewien czas włącza się alarm. W swoim pasku już to przerabiałem, przy temp -15 st . i po ok 15 -20 sek odpalał.
    Świece możesz sam sprawdzić omomierzem lub połaczając do każdej z nich żarówkę 20-50 W /jedna końcówka do + aku druga do świecy/, po uprzednim odpięciu przewodów. Jeśli żarówka zaświeci świeca dobra.jeśli okaże że są dobre, to sprawdź czy podawane jest napięcie podczas kręcenia podłączając żarówkę równolegle do jednej świecy.


    Jezeli swiece sa padniete to auto powino odpalic po dluzszym kreceniu, ten pisk to z silnika dochodzi czy z rozrusznika?
  • Poziom 16  
    Sprawny TDI powinien odpalić przy takiej temp bez świec. To nie klekot z komorą wstępną. Nie masz bąbli powietrza w przewodach paliwowych?

    Pisk może być z licznika z powodu braku smarowania przy wykrytych obrotach silnika.
  • Poziom 18  
    Dziwię się że na dzień dobry moderator nie pozamiatał tego do kosza... Kolego szuwix20-bez urazy,ale z takimi danymi wejściowymi to tylko do wróżki możesz się udać.Jeśli masz problem z dokonaniem podstawowych ustaleń to po prostu udaj się do mechanika niech on przyjedzie i coś ustali.