Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.
itemscope itemtype="https://schema.org/QAPage"

budowa suszarni z lodówki

kaaanonier 20 Sty 2011 16:06 2630 9
  • budowa suszarni z lodówki

Poziom 8  

Witam.
    chciałbym zbudować coś w rodzaju suszarni ze starej lodówki. Doszedłem do wniosku ze jeśli lodówka utrzymuje temp. zbliżona zeru to dlaczego miała by nie utrzymywać temp. dużo powyżej zera.
    A wiec chodzi mi o temperaturę stała, zbliżona do 40stC. Miało by to wyglądać tak.. We wnętrzu zamontował bym dwie żarówki 60W następnie ściany okleił folia termiczna w celu równomiernego rozchodzenia się ciepła. Co o tym sądzicie?

Kolejne pytanie, jak wcześniej wspomniałem temp. ma być stała zbliżona do 40stC przydały by się jakieś czujniki, które odcinałyby napięcie i odpowiednio włączały cały układ gdy temp. spadnie, niestety nie znam się na tym wiec całą nadzieja w Was ;D Co zrobić?

pozdrawiam

1 9
    Poziom 39  

Coś nie tak...
    Chłodzić, aby grzać?
    To już lepiej typowe grzałki z termostatem
    Tych rozwiązań jest mnóstwo...

0
    Poziom 15  

Jeśli to ma być suszarnia to byłoby rozsądnie zapewnić obieg powietrza i dostęp powietrza z zewnątrz a dokładniej jakiegokolwiek suchego powietrza. Wtedy dogrzewanie dwiema żarówkami może nie wystarczyć.

A co do regulacji temperatury to skoro już jesteśmy przy sprzętach AGD proponuję użycie termostatu z pralki automatycznej.

0
    Poziom 8  

a jeśli nie zapewnię obiegu powietrza? Ma się w tym zastygnąć ciecz . Szacowany czas schnięcia 3h.

Dodano po 4 [godziny] 23 [minuty]:

a może ktoś ma inny pomysł na ogrzanie "suszarni"?

0
    Poziom 1  

myślę,że żarówki to dobry pomysł jesli chodzi Ci o czyste ciepło choć 60W mogą być za małe coś koło 100W, nic innego mi nie przychodzi do głowy.

co do obiegu powietrza to jeśli to ma być coś w rodzaju piekarnika to możesz zastosować zamknięty obieg.