Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

OvisLink G-Duo PPPoE brak połączenia.

5Stan8 03 Feb 2011 18:55 7837 114
  • #91
    5Stan8
    Level 15  
    MTU wpisałem za radą jednego z forumowiczów. Przy niezliczonych próbach były i inne MTU. Rada od Administratora : "jedno radio ustawione powinno być w trybie klienta, a drugie ap.Na serwerze dostępowym ustawione mam DNS-y tpsy: 194.204.159.1, 194.204.152.34.", dalej też pisze że DNS-ów się nie ustawia...
  • #92
    Stanley_P
    Level 27  
    5Stan8 wrote:
    MTU wpisałem za radą jednego z forumowiczów.


    A co radzi Administrator? Jaką wartość?

    Quote:

    Przy niezliczonych próbach były i inne MTU.


    I przy każdej próbie klikałeś w oknie portu WAN w "Zatwierdź zmiany", a potem wykonywałeś restart routera? Każdy reboot to co najmniej 2-3 minuty oczekiwania, zanim wszystko się "dogada"... 10 prób i już mija circa 30 minut ;-) Notabene po każdej zmianie ja wchodzę jeszcze raz w ustawienie, aby sprawdzić, czy rzeczywiście się zmieniło.
    Przy czym ja uparcie nie twierdzę, że "winowajcą" jest tu MTU. Opieram się tylko na tym co napisał @bp1980. Lecz przecież nie jestem na 100% pewien czy akurat to pomogło, czy może jeszcze coś innego, o czym juzer już nie wspomniał...

    Quote:

    Rada od Administratora : "jedno radio ustawione powinno być w trybie klienta, a drugie ap.


    No to chyba nic odkrywczego nie napisał, własnie przede wszystkim po to G.DUO został skonstruowany.

    Quote:

    Na serwerze dostępowym ustawione mam DNS-y tpsy: 194.204.159.1, 194.204.152.34.",
    dalej też pisze że DNS-ów się nie ustawia...


    A'propos DNS. Akurat w tym przypadku jestem sceptyczny, tzn. nie sądzę aby to ustawienie (wpisanie adresów serwerów na porcie WAN) miało jakikolwiek wpływ na połączenie PPPoE. Ktoś, kiedyś a konkretnie TUTAJ napisał, że mu to ponoć pomogło. Przy czym jak widać nawet nie załączył (poprawnie) screenu Statusu. Zatem moje podejrzenie jest takie, że połączenie (autoryzacja) PPPoE mogło działać poprawnie, natomiast miał jakiś problem z rozwiązywaniem nazw (czyli nie działao wpisywanie np. onet.pl, google.pl, itd. - do tego służą właśnie DNS-y) i stąd mogło mu pomóc wpisanie adresów DNS "na sztywno". Ale fama poszła ;-)

    U Ciebie sytuacja jest ewidentnie inna i w pewnym sensie jasna - nie masz połączenia PPPoE, adresy IP na porcie WAN wynoszą 0.0.0.0, co dobitnie pokazuje ten Twój screen:
    https://obrazki.elektroda.pl/7696675900_1295607649.jpg
    sekcja WAN Configuration
    - PPPoE Disconnected
    Powinno być jak na tym obrazku z TEGO POSTU @mandryl:
    https://obrazki.elektroda.pl/3274570500_1291564384.jpg
    Dopóki w Statusie nie zobaczysz 'PPPoE Connected', nie masz co marzyć o dostępie do netu. Zdaniem moim wpisywanie DNS-ów jest do uzyskania tego komunikatu bez znaczenia - ale wpisac też można, przecież nie zaszkodzi.

    Podsumowując nieco, uważam:
    1. Dowiedz się u administratorów sieci jak to jest z tym MTU, ile powinien wynosić,
    2. Jeśli nie pomoże, skontaktuj się z supportem w Action S.A., namiary dałem wcześniej, lub jeśli uważasz z oficjalnym Airlive - Twój wybór,
    3. Jeśli nie pomoże - reklamuj sprzęt.

    I jeszcze jedno pytanie: ile wynosi u Ciebie siła sygnału pokazywana przez Site Survey? Wiem i widzę: stan bezprzewodowego interfejsu 1 (czyli radio1) wynosi Connected, czyli G.DUO jest połączony z AP dostawcy. Niemniej pytam z ciekawości.

    Pozdrawiam -

    Stanley
  • #93
    5Stan8
    Level 15  
    Oficjalny AirLive w związku z chińskim Nowym Rokiem do 7-go świętuje. Sygnał o ile pamiętam to 53 - router wysłałem. Siedziałem (i koledzy z forum) nad nim 2 dni.
  • #94
    Stanley_P
    Level 27  
    5Stan8 wrote:
    Oficjalny AirLive w związku z chińskim Nowym Rokiem do 7-go świętuje.


    ano tak, jakoś tak chyba u nich jest ;-)

    Quote:

    Sygnał o ile pamiętam to 53 - router wysłałem.


    być może przeoczyłem. W każdym razie bardzo dobry - wg. moich obserwacji G.DUO zaczyna pracować stabilnie od mniej więcej 20pkt.

    Quote:

    Siedziałem (i koledzy z forum) nad nim 2 dni.


    ok, Twoj sprzęt, zrobisz jak tam sobie chcesz.

    Przy czym ewentualnie:
    4. Można jeszcze spróbować konfiguracji przez telnet (wykaz komend dałem we wcześniejszym poście) - skoro wybór protokołu autentykacji jest tam dostępny. Chodzi mi o CHAP, MSCHAP, itp. Swoją drogą mam pytanie do kolegów z forum - skoro nie ma takiego wyboru przez przeglądarkę, to w jaki sposób protokół jest ustanawiany? Automatycznie?

    Pozdrawiam

    Stanley

    Dodano po 10 [minuty]:

    [EDIT]
    5Stan8 wrote:
    <...> - router wysłałem. <...>


    ach, nie zaskoczyłem, czyli odesłałeś do reklamacji? Jeśli tak, to na razie nie mamy o czym dyskutować, przynajmniej póki nie wróci... ;-)
  • #95
    5Stan8
    Level 15  
    To wcale nie znaczy że mam wolne, tutaj druga zagwozdka ...:
    Link
  • #96
    hermes-80
    Level 43  
    Quote:
    Swoją drogą mam pytanie do kolegów z forum - skoro nie ma takiego wyboru przez przeglądarkę, to w jaki sposób protokół jest ustanawiany? Automatycznie?

    Serwer PPPoE wymusza lub Radius odpowiedni protokół.
  • #97
    Stanley_P
    Level 27  
    5Stan8 wrote:
    To wcale nie znaczy że mam wolne, tutaj druga zagwozdka ...:
    Link


    No tak, ale zagwozdka nie ma nic wspólnego z Ovislink Airlive G.DUO, widniejącym w tytule i będącym przedmiotem tutejszego topicu... Szkoda, że nie raczyłeś napisać wcześniej konkretnie, że już odesłałeś sprzęt. Oszczędziłbyś zbędnej (być może) pisaniny innym oraz mnie, bo być może router jest po prostu uszkodzony.

    Pozdrawiam.
  • #98
    5Stan8
    Level 15  
    Pisałem że wysyłam a nieco później że wysłałem. Myślę, że nie jestem odosobnionym przypadkiem i ta dyskusja niezależnie czy mój router okaże się uszkodzony czy nie komuś się przyda
  • #99
    Stanley_P
    Level 27  
    5Stan8 wrote:
    Pisałem że wysyłam a nieco później że wysłałem. <...>


    Nie żebym się czepiał, bo w końcu to Twój G.DUO i Twój problem (mój - jak widać - hula ok, posty dochodzą ;-)), ale nigdzie nie napisałeś konkretnie, że router na 100% poszedł do reklamacji. Ostatnia wypowiedź na ten temat, z 30.01, cytuję:
    5Stan8 wrote:
    Po drodze wylądowałem na kilka dni w szpitalu, jak to nie ma znaczenia to jutro wysyłam.

    Ale mniejsza o to, może coś przeoczyłem. Mam nadzieję, że się jeszcze odezwiesz gdy sprzęt wróci.

    @hermes-80: dzięki za info.

    Pozdrawiam.
  • #100
    5Stan8
    Level 15  
    Ja mam nadzieję że wróci, a odezwę się napewno. Sieci to jednak ciężki kawałek chleba. Swoją drogą ciekaw jestem jak to funkcjonuje w USA. Tam nawet instrukcja do tostera to jest historyjka obrazkowa. Podobno sprzedawcy wszelkiego sprzętu tam uważają, że inteligencja użytkownika to "obszar skończony" :sm9:
  • #101
    5Stan8
    Level 15  
    Dzisiaj router wrócił, wg ten jest nowy. Połączenie PPPoE bez zmian - nie działa. Ale spróbowałem tryb : Klient + AP - działa. Niewygodne to jest, bo każdy klient w sieci wewnętrznej musi się logować. Napisałem do AVC Multimedia Serwis i czekam ...

    OvisLink G-Duo PPPoE brak połączenia.
  • #102
    hermes-80
    Level 43  
    No tak APC pozwala tylko podłączyć jednego kompa jednocześnie więc to jest kiepskie. A spróbuj pożyczyć jakiś router wifi z trybem WISP i zbadaj sytuacje.
  • #103
    Stanley_P
    Level 27  
    Ewentualnie, rzutem na taśmę, możesz jeszcze spróbować wspomnianej konfiguracji przez telnet. Przy czym niestety wbrew temu co wynikałoby z załączonego przeze mnie kilka postów temu wykazu komend, w rzeczywistości raczej nie ma nic więcej ponad to co można konfigurować przez przeglądarkę. Na mą obronę: plik ściągnąłem ze stron Airlive, z FAQ G.DUO. Być może wykaz dotyczy różnych routerów/wersji oprogramowania, a w konkretnym przypadku trzeba trochę pokombinować.
    W każdym razie możesz spróbować polecenia, przykładowo:

    wan pppoe nazwajuzera haslojuzera svname 0 1472 connect 0

    gdzie:
    nazwajuzera haslojuzera - wiadomo
    svname 0 - odpowiada w przeglądarce pustemu polu Nazwa usługi (chyba)
    1472 - rozmiar MTU, przykładowy
    connect 0 - rodzaj połączenia: 0 oznacza Continous, 1 = Connect on demand, 2 = Manual

    a następnie restartujesz router wpisując polecenie: reboot

    Czy ustawienia zostały prawidłowo zapisane, możesz sprawdzić po restarcie wchodząc przez przeglądarke w port WAN, zaś stan połączenia sprawdzasz jak zwykle w Statusie urządzenia.

    Wykaz dostępnych komend możesz sprawdzić wpisując:
    help lub ?
    zaś "składnię" wan pppoe wpisując:
    wan pppoe ?

    Aha, najważniejsze: aby w ogóle mieć dostęp przez telnet, musisz go najpierw aktywować:
    Konfiguracja systemu -> Zarządzanie systemem -> Włącz telnet
    (a potem oczywiście przycisk Zatwierdź zmiany, restart systemu...)

    Pozdrawiam -

    Stanley
  • #104
    5Stan8
    Level 15  
    Na razie muszę zawiesić próby bo mnie trafia. Laptop konfigurujący (LAN), z boku drugi z włączonym WiFi - próby połączenia. Ponieważ ten drugi prawie opiera się o antenę routera zmniejszyłem moc w routerze do 13dB. Efekt WiFi zginęło. Próbowałem dwoma laptopami i komórką - nic. W statusie routera wszystko OK. Próbuję reset mechaniczny routera-piszą przyciskać 5sek-ja chyba trzy próby po 10 s - bez rezultatu, nie resetuje się. Wreszcie jakimś cudem powróciłem do ustawień fabrycznych - status routera OK szkoda tylko że w sumie trzy już laptopy i jedna komórka nie widzą tej sieci....
  • #105
    hermes-80
    Level 43  
    Chyba lepiej było kupić 2 urządzenia bo faktycznie ;) po tylu przejściach G Duo może zakończyć żywota na ścianie ;) . Ale ja bym jeszcze sprawdził metodę przez telnet i próbuj go gdzieś u kolegi jeśli ma PPPoE.
  • #106
    5Stan8
    Level 15  
    Panowie (I Panie ?) nie wiem, działa. Ostatnia zmiana to "MTU Size" na 1462. Chociaż jestem prawie pewny, że w czasie poprzednich prób coś takiego było.. ? Jeszcze z ciekawostek : bez "Service Name". Powinienem się cieszyć ale nie mogę. Tak jak w sumie przypadkowo zadziałało tak też może przestać. Swoją drogą w żadnym PC-cie nie ustawia się wartości MTU a jakoś się łączą.

    Jeszcze jedno, wyświetla mi się komunikat "w sieci istnieje duplikat nazwy" - gdzie tego szukać żeby zmienić ?
  • #107
    Stanley_P
    Level 27  
    hermes-80 wrote:
    Chyba lepiej było kupić 2 urządzenia bo faktycznie ;) po tylu przejściach G Duo może zakończyć żywota na ścianie ;)


    Myślisz, że z dwoma pudełkami będzie tu latwiej? Bo ja coś czuję, że dopiero się zacznie ;-)

    @5Stan8: jakies dziwne dziwności się u Ciebie dzieją. Do nowego G.DUO wgrałeś ostatni firmware (b17a) ? Po resecie do fabrycznych G.DUO przestawia się w tryb WISP+AP oraz nadaje na radiu2 nieszyfrowaną sieć pt. airlive2, bodajże na kanale 11. Ewentualnie na któregos lapka wgraj Inssidera - bedziesz mógł w sposób ciągły skanować eter.

    Pozdrawiam.

    Dodano po 3 [minuty]:

    5Stan8 wrote:
    Panowie (I Panie ?) nie wiem, działa. Ostatnia zmiana to "MTU Size" na 1462 <...>


    No to gratulacje :-)

    Quote:

    Jeszcze jedno, wyświetla mi się komunikat "w sieci istnieje duplikat nazwy" - gdzie tego szukać żeby zmienić ?


    A gdzie Ci sie to wyświetla? Możesz dać zrzut? Może masz dwa kompy o tej samej nazwie?

    Pozdrawiam.
  • #108
    5Stan8
    Level 15  
    Podczas poprzednich prób za Waszymi radami wgrywałem wszystkie oficjalne firmware po kolei. Teraz na koniec jak mi się nie chciał mechanicznie zresetować to chciałem wgrać firmware ale już nie miałem z nim kontaktu - ani przez LAN ani przez WiFi (bo go nie było). Tzn przez LAN kontakt niby był ale jak resetowałem do ustawień fabrycznych to odpalał się ze starymi ustawieniami.
  • #109
    hermes-80
    Level 43  
    Coś skopane to FW wypuścili na ten sprzęt, a miałem go za dobra alternatywę z 2 radiami.
  • #110
    5Stan8
    Level 15  
    Też tak myślę, tym bardziej że wysłali mi drugi bez słowa na temat tego pierwszego. A coś o tym MTU - mogło być przyczyną, musi być ustawione tak dokładnie ?
  • #111
    Stanley_P
    Level 27  
    5Stan8 wrote:
    Też tak myślę, tym bardziej że wysłali mi drugi bez słowa na temat tego pierwszego. A coś o tym MTU - mogło być przyczyną, musi być ustawione tak dokładnie ?


    Co do MTU nie podpowiem, nie mam możliwości sprawdzić. Niemniej sugeruję Ci na wszelki wypadek zapisać obecną, działającą konfigurację routera: Konfiguracja Systemu -> Zapis i odczyt konfiguracji. W razie czego będziesz mógł ja łatwo i szybko przywrócić, np. gdybyś jeszcze kiedyś miał ochotę coś eksperymentować z ustawieniami (np. MTU ;-)) albo nawet zresetował urządzenie do ustawień fabrycznych.

    hermes-80 wrote:
    Coś skopane to FW wypuścili na ten sprzęt, a miałem go za dobra alternatywę z 2 radiami.


    Zdaniem moim raczej trudno coś kategorycznie osądzać po kilku w sumie niepewnych wypowiedziach na forach. Na razie wszystkie przypadki mniej lub bardziej rzekomych problemów z PPPoE zakończyły się szczęśliwie - a przynajmniej te, na które natrafiłem.

    Pozdrawiam -

    Stanley
  • #112
    hermes-80
    Level 43  
    Quote:
    Zdaniem moim raczej trudno coś kategorycznie osądzać po kilku w sumie niepewnych wypowiedziach na forach. Na razie wszystkie przypadki mniej lub bardziej rzekomych problemów z PPPoE zakończyły się szczęśliwie - a przynajmniej te, na które natrafiłem.
    Uważam, że to powinno działać (podstawowe funkcje) od strzału, a nie po jakiś magicznych kombinacjach.
  • #113
    5Stan8
    Level 15  
    Jeszcze raz zapytam o MTU - naprawdę jest tak ważna dokładna wartość ?
  • #114
    Stanley_P
    Level 27  
    hermes-80 wrote:
    Uważam, że to powinno działać (podstawowe funkcje) od strzału, a nie po jakiś magicznych kombinacjach.


    Tak trochę nie całkiem na serio: ze współczesnych urządzeń od strzału działa chyba tylko żelazko (i to może nie każde), resztę trzeba konfigurować, programować... ;-)

    A co w rzeczywistości czynił (bez urazy) Twórca tego i podobnych wątków tak naprawdę nie wiemy. Przykładowo mnie też nie raz zdarzyło się nie zatwierdzić zmian ustawień (w G.DUO jest to konieczne) i potem dziwiłem się, że po restarcie wciąż działa inaczej niż chciałem. Aczkolwiek być może Autor topicu wszystkie czynności konfiguracyjne wykonywał za każdym razem 100% poprawnie - tak też przecież mogło być.

    Również nie upieram się i nie wykluczam niedoróbek w firmware - w końcu to program i jak każdy program może zawierać błędy.

    Pozdrawiam.
  • #115
    5Stan8
    Level 15  
    Nie każdy wie o forum, kupa ludzi męczy się w zaciszu domowym. Restartowałem router, do tego stopnia że DynDNS.org wyłączyli mi konto ze względu na częste zmiany IP...