Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[PHP] Wykonywanie określonych poleceń po określonym czasie .

20 Jan 2011 21:37 1995 9
  • Level 14  
    Witam.

Mam pewien problem. Na mojej stronie umieściłem napis :
    Quote:
    Dziękuje za wejście na moją strone

A po 30 sekundach chciałbym żeby wyskakiwał pod nim napis :
    Quote:
    Jesteś na mojej stronie od 0.5 minuty

Po pokazaniu tego napisu skrypt odczekał by kolejne 30 sekund i pokazał by w tym ostatnim napisie zamiast
    Quote:
    0.5
    pokazał by
    Quote:
    1

I tak dokąd użytkownik nie zamknie strony.
    Moje pytanie jest takie jak to wykonać ? Przypuszczam, że trzeba będzie wykorzystać funkcje Ajax . Uprzedzam, że nie znam się na nich (jedynie wiem co to jest.). Prosze o pomoc.
  • Level 43  
    Teoretycznie takie opóźnienia robi się w różnych językach programowania funkcją oczekiwania (np. w Clipper była to funkcja delay() ) - myślę, że najprościej będzie otworzyć internetowy kurs php i znaleźć funkcję odpowiadającą w tym języku za oczekiwanie. To niedużo szukania.
  • Helpful post
    Level 40  
    Wystarczy użyć JavaScript i zmiany tekstu funkcją innerHTML. Poszukaj jakiegoś skryptu zegara w javascipt i zamiast daty wyrzucaj co pół minuty napis.
  • Level 14  
    Ok. Rozwiązania są dobre, nawet mam skrypt zegara, ale dla mnie najlepszym rozwiązaniem było by wykorzystanie php i Ajax tak jak napisałem w pierwszym poście. :)
  • Level 40  
    Ajax wykorzystuje JavaScript (nazwa pochodzi od Asynchronous JavaScript and XML), a PHP działa tylko po stronie serwera, przed wysłaniem użytkownikowi strony, więc nie przeładujesz fragmentu strony w czystym PHPie.