Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault megane II czujnik ciśnienia klimatyzacji

stef311 20 Sty 2011 22:04 19649 18
  • #1 20 Sty 2011 22:04
    stef311
    Poziom 14  

    Doszedłem do tego że u mnie nie działa czujnik ciśnienia klimatyzacji w związku z tym mam pytanie czy do jego wymiany muszę opróżnić klimę z czynnika chłodzącego czy nie ?. Chyba zaryzykuję ni wykręcę ten czujnik ?. Może ktoś mi podpowie czy lepiej jechać do zakładu żeby nie płacić za napełnienie klimy ? sam nie wiem.

    0 18
  • #2 21 Sty 2011 18:47
    alonsotcz
    Poziom 11  

    Pod czujnikiem jest wentylek możesz śmiało odkręcać. sprawdź styki pewnie będzie tam pełno śniedzi.

    2
  • #3 22 Sty 2011 23:11
    stef311
    Poziom 14  

    Styki już sprawdziłem i oczyściłem jak ruszam złączem to klima się załącza wtyk OK więc zostaje czujnik

    0
  • #4 23 Sty 2011 02:00
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    Oczywiście, że powinieneś pojechać do warsztatu, gdzie opróżnią układ (wypompują gaz), wymienią czujnik i napełnią spowrotem układ i.......sprawdzą szczelność po tej czynności. Nie polecam naprawy samemu!

    2
  • #5 24 Sty 2011 19:35
    milejow
    Poziom 42  

    zeimp napisał:
    Oczywiście, że powinieneś pojechać do warsztatu, gdzie opróżnią układ (wypompują gaz), wymienią czujnik i napełnią spowrotem układ i.......sprawdzą szczelność po tej czynności. Nie polecam naprawy samemu!

    Pisze, że chce tylko wymienić presostat, więc po co ma jechać do zakładu jak czynnik mu nie ucieknie? Będzie mieć problem z pracą klimy to pojedzie, na wymianę preso nie ma sensu

    1
  • #6 24 Sty 2011 20:58
    stef311
    Poziom 14  

    Dla ścisłości szczelność sprawdzona czynnik wymieniony a problem z klimą pozostał bo sama się wyłącza i załącza , sam doszedłem do tego że jak ruszam tym czujnikiem Złączam czujnika)to klima reaguje myślałem że pomoże czyszczenie styków - nie pomogło ścisnąłem nawet złącze opaską zaciskową - pomogło na mniej więcej miesić i znowu to samo , dlatego chcę spróbować wymienić ten czujnik , ale nie uśmiecha mi się znowu płacić za nabicie klimy , bo na pewno wyssanie czynnika i ponowna jego nabicie skasują taj jak nabicie klimy .

    1
  • #7 24 Sty 2011 21:15
    milejow
    Poziom 42  

    Oczywiście, że skasują, to normalna procedura odzysku i regeneracji czynnika

    1
  • #8 24 Sty 2011 22:00
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    Ja Ci nie polecałem, ale widzę, że jesteś uparty, więc jak chcesz to spróbuj (ostrożnie). Tam pod tym czujnikiem powinien być zaworek (podobny jak w kole) i w momencie wykręcania on powinien się zamknąć i nie powinien wypuścić czynnika na zewnątrz, ale jeśli się nie zamknie (bywa) to będzie trochę kłopot. Póżniej się okaże, czy będzie po kłopocie.

    0
  • #9 25 Sty 2011 11:35
    alonsotcz
    Poziom 11  

    nie miałem jeszcze przypadku żeby taki zaworek był zawieszony i uciekał przez niego gaz możesz spokojnie odkręcać tylko pamiętaj o gumowych rękawiczkach

    0
  • #10 26 Sty 2011 20:56
    stef311
    Poziom 14  

    Gumowe rękawiczki ? to żart ? czy jest coś o czym powinienem wiedzieć?

    1
  • #11 26 Sty 2011 22:38
    alonsotcz
    Poziom 11  

    taka jest teoria (chyba) tak przynajmniej miałem na szkoleniu. sam ich nie używam ale chciałem być zgodny z BHP pisząc post ;p

    0
  • #12 30 Sty 2011 13:59
    stef311
    Poziom 14  

    Dostałem oryginalną instrukcję naprawy klimatyzacji i doczytałem cytuję
    IX - CZUJNIK CIŚNIENIA
    Ma on taką samą funkcję, jak presostat trój-funkcyjny,
    tzn. mierzy ciśnienie w układzie wysokiego ciśnienia.
    Odsyła on informację do modułu klimatyzacji lub kontroli
    silnika, który steruje następnie systemem.
    Wszystkie naprawy tych elementów mogą być wykonywane
    bez spuszczania czynnika z układu: elementy
    te są przymocowane do zaworu zwrotnego.



    WAŻNE
    Przy wykonywaniu jakichkolwiek czynności przy
    czynniku chłodniczym należy koniecznie zakładać:
    • rękawice,
    • okulary ochronne (w miarę możliwości z bocznymi
    osłonami).
    - W przypadku zetknięcia się czynnika chłodniczego
    z oczami, należy je płukać obfitym strumieniem
    czystej wody, bez przerwy, przez 15 minut.
    - W miarę możliwości w pobliżu powinna się
    znajdować woda do przemywania oczu.
    - W przypadku kontaktu czynnika chłodniczego z
    oczami należy natychmiast skonsultować się z
    lekarzem. Poinformować lekarza, że obrażenia
    zostały spowodowane kontaktem z czynnikiem
    chłodniczym R134A
    - W przypadku zetknięcia się czynnika z innymi, nie
    osłoniętymi częściami ciała (pomimo przestrzegania
    zasad bezpieczeństwa), należy je przemywać
    obfitym strumieniem czystej wody, bez przerwy,
    przez 15 minut.

    0
  • #13 30 Sty 2011 18:19
    PCcepuk
    Poziom 19  

    mozesz wymienic czujnik samemu -czynnik nie powinien uciec poniewaz pod czujnikiem jest zaworek...

    czy napewno jestes pewien ze to czujnik ???
    jezeli bedzie zbyt niskie cisnienie w układzie to i tak sie nie załączy klima -po to jest własnie czujnik.....
    najpierw sprwadz czy masz odpowiednie cisnienie

    Dodano po 2 [minuty]:

    kiedy klime nabijałes/konserwowałes ostatnio ???

    1
  • #14 13 Kwi 2011 17:27
    stef311
    Poziom 14  

    Finał był taki że czujnik wymieniłem sam , koszt 80 zł za nowy , klima klima zaskoczyła od razu i chodzi bez problemu.

    0
  • #15 14 Lis 2017 22:50
    adek144
    Poziom 2  

    Piszę pod w tym temacie chociaż mam podobny problem z klimatyzacją w Renault Clio 2 2005r. Klima manualan. Po zakupie samochodu klima nie działa. Pojechałem na uzupełnienie czynnika jednak nic się nie zmieniło. Po podpięciu pod komputer Wyświetlił się właśnie błąd czujnika ciśnienia klimatyzacj, ale ze względu, że podczas wymiany facet powiedział, że było go niewiele to myślałem że właśnie taki powód błędu. Po usunieciu go klima się ząłączyła i przez kilka minut działała. Po ponownym odpaleniu już nie działa, a komputer znowu pokazywał ten błąd. Idąc za waszą radę kupiłem nowy czujnik, ale zbierając się do jego wymiany okazało się że kostka się wypieła. Po wpięciu kotki klima zaczęła działać ale nie nadługo znowu ten sam błąd. Prawdopodobnie dziewczyna podczas jazdy gdzie zachaczyła i wypieła go więc możliwe, że to był zbieg okoliczności. Zabrałem się w wolnej chwili do wymiany na nowy, jednak podczas odkręcania zaczął wysączać się zielonkawo-zółty płyn (prawdopodobnie czynnik). Dokręciłęm go spowrotem, chociaż czytałem wcześniejsze posty, że można to robić bez spuszczania czynnika. Czy to normalnie że zanim ten zaworek zablokuje wypływ to trochę czynnika się wysącza?
    Z góry dziękuję za pomoc.

    0
  • #16 16 Lis 2017 18:26
    milejow
    Poziom 42  

    adek144 napisał:
    Czy to normalnie że zanim ten zaworek zablokuje wypływ to trochę czynnika się wysącza?

    Normalne, to zielone to olej z klimatyzacji zabarwiony kontrastem.

    0
  • #17 16 Lis 2017 21:39
    adek144
    Poziom 2  

    To znaczy, że mogę go śmiało wykręcić bez spuszczania czynnika i nie przejmować się, że trochę oleju wyciekło?

    2
  • #18 15 Sie 2018 13:17
    prawy1
    Poziom 10  

    Matko boska!!! Tam ktoś napisał, żeby po kontakcie z czynnikiem polewać wodą czyli H2O?! To jak podżeganie do samobójstwa ponieważ nowy czynnik 1234syf wchodzi w reakcję z wodą i tworzy kwas fluorowodorowy który po prostu zabija i to szybko tak że nawet straż pożarna nie podchodzi do płonącego samochodu z nowym syfem 1234. Należy głośno i tłustą czcionką wszędzie zwracać na to uwagę w szczególności na takim forum
    :/

    0
  • #19 15 Sie 2018 15:11
    milejow
    Poziom 42  

    prawy1 napisał:
    ponieważ nowy czynnik 1234syf

    Gdzie w starym Renaulcie masz ten czynnik???

    0