Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 80 1.8 skladak 96r. brak swiatel z tylu

21 Sty 2011 10:07 2711 12
  • Poziom 9  
    Witam. Mam problem ze swiatlami z tylu w audi 80, jest to skladak. Jakis czas temu padlo mi jedno swiatlo z tylu a pozniej drugie, teraz nie ma wcale, jest tylko stop. sprawdzalem bezpieczniki i przekazniki, ktore sa pod maska, sa one wporzadku, jaka moze byc przyczyna, czy ktos moze mi pomoc rozwiazac ten problem?
  • Poziom 17  
    Witam,

    być może coś się stało z przełacznikiem świateł w kierownicy. Poruszaj nim i zobacz czy się zapalają. Z tego co pamiętam przełącznik ma osobne obwody na światła przednie i tylne lewe i prawe. Ja miałęm podobny problem z długimi i wystarczyło przeczyścić styki w przełączniku.

    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    To raczej nie jest wina przełącznika, ponieważ go wymieniałem. Jakieś inne sugestie?
  • Poziom 36  
    A oglądałeś gniazda żarówek, kostki itd? Tam może być kompletna zgnilizna.
  • Poziom 15  
    Przy okazji oględzin gniazd żarówek weź woltomierz i sprawdź czy brakuje plusa czy minusa.
  • Poziom 36  
    damian.bob napisał:
    Przy okazji oględzin gniazd żarówek weź woltomierz i sprawdź czy brakuje plusa czy minusa.
    Nie polecam woltomierza.
  • Poziom 15  
    Wiem, wiem, nie obciąży obwodu jak żarówka, ale może warto spróbować?
  • Poziom 36  
    damian.bob napisał:
    Wiem, wiem, nie obciąży obwodu jak żarówka, ale może warto spróbować?
    Spróbować można, ale żarówką. Ale najpierw oględziny lamp.
  • Moderator Samochody
    Ja bym proponował od wymiany uszkodzonych żarówek. Potem będzie kolejne głupie pytanie dlaczego obie padły w tym samym czasie to od razu odpowiem - bo tak ma być.
  • Poziom 15  
    Miałem podobny problem z tylnymi światłami w dwóch wcześniej posiadanych modelach Audi. W obu przyczyna była taka sama.
    Elementy konektora złącza przynależne do lampy wykonane są ze zwykłego żelaza które dla ochrony przed korozja pokryte jest warstwą cynku. Na połączeniu do masy występuje duży prąd będący sumą prądów pobieranych przez wszystkie włączone żarówki lampy. Dzięki czemu następuje nagrzewanie się tego konektora, a więc również przyśpieszony proces korozji warstwy ochronnej cynku. Po utlenieniu się cynku zostaje na tym złączu niechronione żelazo, które bardzo szybko pokrywa się rdzą przerywając połączenie z masę dla wszystkich żarówek.
    Wyjściem jest wymiana lamy wraz z nasadką konektora lampy. Można takie złącze na jakiś czas zregenerować oczyszczając do białego zardzewiały styk i pokrycie żelaza za pomocą lutownicy warstwą cyny.
    Również przyczyną braku świateł może być skorodowane połączenie do karoserii minusowego przewodu masy od nieświecącej lampy.
    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    No to może byc ta przyczyna, przy okazji sprawdzę to, dzięki wszystkim za sugestie, sprawdzę każdą i napisze czy były trafne.
  • Poziom 9  
    Sprawdziłem wszystkie sugestie, żadna nie była trafna. Auto narazie stoi, jak znajdę więcej czasu to oddam go do mechanika i wtedy będę wiedzieć jaka była przyczyna

    Dodano po 2 [minuty]:

    Aha, jak narazie wiem ze brakuje mi przy żarówkach plusa.
  • Poziom 37  
    Może być to sprawa kostki łączącej tył wiązki z przodem, na lewym słupku drzwi przy dolnym zawiasie; inna możliwość to kostka z tyłu skrzynki bezpiecznikowej. jak Kolega pisze, to jest składak - nie wiadomo jak starannie był "składany" i te punkty mogły teraz się "odezwać".
    To przy założeniu, że przdnie pozycyjne pracują.