Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pomiar temperatury 2.5 TDI

21 Sty 2011 12:03 986 3
  • Poziom 9  
    Witam.
    Na początku zaznaczę, że nie bardzo wiedziałem, gdzie umieścić ten temat, jednak dotyczy on silnika samochodowego więc wybrałem dział samochody. Jeśli wybrałem źle to proszę o przeniesienie.

    Zanim zadam pytanie napiszę, że jestem studentem i piszę pracę inżynierską, której celem jest zaprojektowanie układu pomiaru temperatury cieczy chłodzącej dla silnika 2.5 TDI (5-cylindrów np. z VW Transportera). Układ ten ma składać się z 6-ciu czujników PT-100. I tutaj jest moje pytanie. Czy ktoś z Was, kto zna się na elektronice lepiej niż ja (znaczna większość forumowiczów) mógłby mi zaproponować schemat elektryczny (nie wiem czy dobrze do nazwałem) układu składającego się z 6-ciu czujników i wszelkiej aparatury pomocniczej, który na bierząco wyświetlałby wyniki z wszystkich czujników na PC oraz na bierząco zapisywałby je w pamięci. Czy ktoś ma może podobny schemat albo umiałby coś takiego rozrysować?

    Z góry dziękuję za wszelkie formy pomocy.

    Pozdrawiam
  • IGE-XAO
  • Poziom 21  
    Ja wykonałem swój układ na mikrokntrolerze firmy cypress ma wbudowane biblioteki czujników, użyłem użyłem czujników lm 19 i wyświetlałem na lcd, można przesyłać do kompa dane za pomocą rs-232 ale do tego jakiś programik trzeba było by napisać na kompie co by je archiwizował. Albo skorzystać z jakieś karty pomiarowej i na samym kompie robić obróbkę i zapis danych na nim. Trochę nie wygodne jeżeli ma się mieć kompa na pokładzie samochodu nie zbudować urządzenie które będzie na stałe w samochodzie?
  • IGE-XAO
  • Poziom 9  
    Trochę niedokładnie przedstawiłem mój problem. Otóż silnik, który mam badać znajduje się na stacjonarnej hamowni silnikowej. Myślałem o prezentacji wynikówna komputerze. Na stronie internetowej jakiegoś sklepu znalazłem taki układ rejestracji : AVT-570. Jest to drukowana płytka do której mógłbym podłączyć maksymalnie 8 czujników. Układ przesyła dalej sygnał do komputera przez port szeregowy. Do zestawu dołączony jest program, który na bierząco prezentuje wyniki pomiarów. Dodam, że do układu wykorzystam czujnik PT100 bo taki już znajduje się w tym silniku i nie chcę komplikowac konstrukcji dodając różne czujniki. Może miał ktoś styczność z urządzeniem AVT-570, przydadzą się jakieś opinie.
  • Poziom 21  
    Tylko jest mały problem bo kit avt zbiera współpracuje z czujnikami ds, podejrzewam że chodzi o czujnik ds 18S20 firmy dallas, czyli sygnał jest w postaci cyfrowej, pracującej na magistrali 1 -wire, zakres pomiarowy to -55 do +125C. A czujnik pt-100 to zwykły czujnik rezystancyjny. Więc by to działało musisz jeszcze przerobić ten sygnał lub zmienić czujniki na inne. Co chcesz konkretnie mierzyć?