Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat TDI szarpie i gaśnie /pomocy

Dariusz7105 21 Sty 2011 13:55 9520 8
  • #1 21 Sty 2011 13:55
    Dariusz7105
    Poziom 9  

    Mam dzieny problem z Passatem 3C silnik 1.9 tdi BXE. W czasie jazdy podczas przyspieszania silnik szarpie lub nawet gaśnie.Czasem po zgaśnięciu ciężko pali jakby był zapowietrzony. Na postoju chodzi bez problemów. Pompa paliwa w zbiorniku jest nowa,jechałem z manometrem ciśnienie utrzymuje się w okolicach 1 bara nawet podczas szarpania lub gaśnięcia. Gdy podłączyłem manometr do pompy przy głowicy ciśnienie w zależności od obrotów ok2-7bar. Zauważyłem że to ciśnienie często zaczyna skakać właśnie od 2-7 i wtedy jest szarpanie i gaśnięcie. Jak ciśnienie nie skacze samochód jedzie płynnie.
    Na VAGu wychodzi:
    SAE P0322 :30 Czujnik liczby obrotów silnika Brak sygnału Lamp OFF sporadyczny (jest nowy)
    SAE P0226 :20 Czujniki 1/2 położenia pedału przyspieszenia -G79- + -G185- Niewiarygodny sygnał Lamp
    OFF sporadyczny

    Bipy są prawidłowe.
    Brak mi już koncepcji

    1 8
  • Sklep HeluKabel
  • #2 22 Sty 2011 01:38
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    Sprawdż przewód elektryczny do czujnika położenia wału (G28) i samą wtyczkę, jeśli ok to czujnik do wymiany (no chyba, że nie ma kontaktu z ECU to inna rzecz). Dodatkowo masz też błąd pedału przyspieszenia (gazu). I szczerze nie chce mi się wierzyć,że dwie rzeczy padły naraz ( możliwe jest). Ja proponuję posprawdzać połączenia od w/w czujnika/pedału przyspieszenia aż do ECU (komputera). Dodatkowo może jakaś wilgoć (przewody, komputer) ???

    0
  • #3 22 Sty 2011 18:41
    Dariusz7105
    Poziom 9  

    Czujnik zmienialiśmy, przewody sprawdzone ok. Można za nie szarpać i nic. A wystarczy ostre przyspieszenie i lipa. Myślę że nierównomierność pracy powoduje rejestrowanie błędu czujnika wału. A brak reakcji na pedał gazu analogicznie...
    Nie rozumiem skoków ciśnienia paliwa na pompie w głowicy. Podejrzewałem że są jakieś przerwy w zasilaniu przez pompę w zbiorniku ale nie, cały czas takie samo ciśnienie.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #4 23 Sty 2011 19:11
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    Dariusz7105 napisał:

    Nie rozumiem skoków ciśnienia paliwa na pompie w głowicy. Podejrzewałem że są jakieś przerwy w zasilaniu przez pompę w zbiorniku ale nie, cały czas takie samo ciśnienie.


    No skoro nie ma sygnału z czujnika położenia wału (przerwy w podawaniu sygnału), to automatycznie Ci pompę rozłącza (skoki ciśnienia paliwa). To tak jakbyś stacyjką włączał i wyłączał zapłon.

    0
  • #5 23 Sty 2011 20:19
    Dariusz7105
    Poziom 9  

    Tylko że pompa jest na stałe na wałku rozrządu który ją mechanicznie napędza bez żadnego dodatkowego sterowania więc jak może ją rozłączać? Pompa w zbiorniku jak pisałem utrzymuje ciśnienie

    0
  • #6 23 Sty 2011 20:23
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    No a co, w zbiorniku paliwa nie masz pompy elektrycznej??? Z którego roku jest ten passat?

    0
  • #7 23 Sty 2011 21:19
    Dariusz7105
    Poziom 9  

    Mam pompę w zbiorniku, ona nie dawno była wymieniana. Podejrzewałem ją ale jej ciśnienie jest cały czas ok 1 bara(jeździłem z manometrem przy filtrze paliwa), czy jedzie dobrze czy szarpie nawet jak zgaśnie to dopiero po chwili spada. Więc na pewno pompa elektryczna nie przerywa..

    0
  • #8 23 Sty 2011 23:12
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    U Ciebie jest pompa tandemowa i najprawdopodobniej ona pada. Niemniej jednak posprawdzaj jeszcze połączenia pomiędzy pompą (tą przy głowicy) a filtrem paliwa. Dodatkowo zwróć uwagę czy pod pompą (przy głowicy) nie ma wycieków paliwa (kilka razy już wymieniałem kmpl. uszczelek-pomogło).

    0
  • #9 24 Kwi 2013 09:46
    Mirosław67
    Poziom 1  

    C319 dopuki się nie rozgrzeje jedzie normalnie ale po około 15 km zaczyna szarpać, i czasami na wolnych obrotach gasnąć, po przegazowaniu zapaliła się lampka poślizgu stała i pulsująca.

    6