Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator bosch CL 15 Peugeot partner 2.0 HDI Problem z ład

konrad_bugaj 21 Sty 2011 19:06 4759 17
  • #1 21 Sty 2011 19:06
    konrad_bugaj
    Poziom 16  

    Poszukuję usterki związanej z nieprawidłowo działającym ładowaniem w partneże 2002r Alternator bosch CL 15. Na włączonym zapłonie nie świeci wcale lampka ładowania. Po zapaleniu silnika i przegazowaniu na chwilę zapali się lampka ładowania i zgaśnie. Wymontowałem alternator połączenia ślizgowe są mało zużyte podobnie jak i szczotki. Podejrzewałem że są zbyt krótkie szczotki i na wolnych obrotach jest problem ze wzbudzeniem. Niestety się myliłem ech. Prosił bym Panów serwisantów o jakąś podpowiedź. Pytanko czy w tym modelu alternatora diody wzbudzeniowe znajdują się w mostku czy może w regulatorze. A może wina tkwi w czymś innym.

  • #2 21 Sty 2011 19:15
    1078231
    Usunięty  
  • #3 21 Sty 2011 19:46
    konrad_bugaj
    Poziom 16  

    Szczotki mają ok 10mm. Wyjełem mostek bo nie widac diód wzbudzenia żeby sprawdzic wszystkie odczepy uzwojeń i tylko na pierwszym i ostatnim jest zwarcie reszta ma brak jakiej kolwiek przewodności z oczkiem wzbudzenia na regulator. Więc z tego wnioskuję że może coś słynni konstruktorzy w tym kierunku poszli.

  • #4 21 Sty 2011 19:48
    1078231
    Usunięty  
  • #5 21 Sty 2011 20:20
    konrad_bugaj
    Poziom 16  

    Jesli wolno pytac co za znaczenie ma jaki regulator. Bo dopierko jutro bendę go miał w reku.

  • #6 21 Sty 2011 20:22
    viper555
    spec od auto-elektro

    Typowy 150A jak wirnik nie ma przerwy to padł regulator innych usterek nie spotkałem.P

  • #8 21 Sty 2011 20:29
    mota88gb
    Poziom 18  

    zgadzam się jeśli nie świeci po włączeniu zapłonu kontrolka to nie ma wzbudzenia czyli padł regulator

  • #9 21 Sty 2011 20:32
    konrad_bugaj
    Poziom 16  

    Jutro bendę wiedział czy to 150-tka A Moment załączenia (wzbudzenia się) to zawsze ok 2 tyś obrotów więc mechaniczną usterkę chyba by wykluczyc. I ślizganie paska. Ta usterka dzieje się już pare tygodni. A normalne to to nie jest. Może podpowiecie mi czy ten model można wzbudzic zwykłą żarówką jak to dzieje się w innych modelach cz markach bardziej prostych. Dodam że ma podłączone dwa przewody na oczkch. Gruby to wiadomo +30 a cienki czytałem że daje sygnał ale z czym to się ma to nie wiem.

  • #10 21 Sty 2011 20:35
    1078231
    Usunięty  
  • #12 21 Sty 2011 20:37
    colin555
    Poziom 27  

    nie powiedzial ktory ma rok wiec moze byc bez bsm

  • #13 21 Sty 2011 20:38
    1078231
    Usunięty  
  • #14 21 Sty 2011 20:39
    konrad_bugaj
    Poziom 16  

    2002 chyba pisałem.

  • #15 21 Sty 2011 20:41
    1078231
    Usunięty  
  • #16 21 Sty 2011 21:48
    konrad_bugaj
    Poziom 16  

    To w jaki sposób ten typ dostaje informacje wzbudzenia. Czy bsm za to odpowiada i jesli tak to w jaki sposób. Na zasadzie żarówki?

    Dodano po 1 [godziny] 2 [minuty]:

    Widze że wątek się skończył. A usterka dla srwisu zostanie.

  • #17 21 Sty 2011 21:53
    1078231
    Usunięty  
  • #18 22 Sty 2011 14:43
    konrad_bugaj
    Poziom 16  

    Partner w serwisie. Podstawówka dała ciała. Zamykam temat.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME