Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

jak podłączyć alternator z forda fiesty do ciagnika sam

Mateusz1991 21 Sty 2011 19:35 4914 14
  • #1 21 Sty 2011 19:35
    Mateusz1991
    Poziom 8  

    Witam posiadam alternator z forda fiesty i chce go podłączyć do ciagnika z śilnikiem andrychowskim s-7 posiadam instalacje po prądnicy lecz wiekszosc kabli jest pozrywana moze ktos opisac lub wyslac schemat jak podłączyc zeby ładowal aku

    Dodano po 4 [minuty]:

    https://obrazki.elektroda.pl/3081484100_1295634883.jpeg tu jest zdjecie alternatora

    0 14
  • #2 21 Sty 2011 20:00
    azazaz
    Poziom 10  

    Dwie grube wsuwki do +,czyli najbliżej na gruby kabel rozrusznika.Cienka wsuwka do lampki kontrolnej.Lampka kontrolna(drugi jej zacisk) do + pojawiajacego się po włączeniu stacyjki,najczęsciej na zacisk 15 lub 54.Koniecznie akumulator minusem na masę czyli na ramę tego pojazdu.

    0
  • #3 21 Sty 2011 20:09
    Mateusz1991
    Poziom 8  

    a ze stacyjki ma isc kabel do aku

    1
  • #4 21 Sty 2011 20:20
    domellus
    Poziom 29  

    Przecież to już tyle razy było, tylko trzeba użyć opcji szukaj.

    0
  • #5 21 Sty 2011 20:26
    azazaz
    Poziom 10  

    Mateusz1991 napisał:
    a ze stacyjki ma isc kabel do aku
    No pewnie ,że musi.A skąd weżmie stacyjka prąd do zasilania kontrolki.

    0
  • #6 21 Sty 2011 20:32
    Mateusz1991
    Poziom 8  

    Dziekuje jutro sprubuje to podłaczyc zobacze co z tego wyjdzie :d

    0
  • #7 22 Sty 2011 15:27
    Mateusz1991
    Poziom 8  

    podlanczam taj jak wyzej napisane i nic kontrolka sie nie swieci

    0
  • #8 23 Sty 2011 18:03
    Zico63
    Poziom 37  

    Mały konektorek dotknie Kolega do masy i włączy stacyjkę - lampka ma zaświecić. Jak zaświeci, to Kolega dobrze połączył a uszkodzony jest alternator (lub regulator); jak nie zaświeci to jest źle połączone.

    0
  • #9 23 Sty 2011 21:25
    Mateusz1991
    Poziom 8  

    jaki Mały konektorek nie zbyt sie znam na tym wiec nie wiem co to ;/

    0
  • #10 23 Sty 2011 21:31
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    AKUMULATOR -----> STACYJKA -----> KONTROLKA -----> MAŁY KONEKTOR ALTERNATORA.


    Odczepiasz przewód od małego konektora, załączasz stacyjkę, dotykasz przewodem do masy i sprawdzasz, czy kontrolka się zapala. Tak - uszkodzony alternator. Nie - spaprałeś proste połączenie.

    0
  • #11 25 Sty 2011 13:48
    Mateusz1991
    Poziom 8  

    Dzieki za pomoc z alternatorem cos nie tak ;/

    0
  • #12 01 Paź 2013 20:30
    NaczelnyFilozof
    Poziom 8  

    I innej beczki.

    Ten sam typ alternatora zamotowałem dziś do Łady 2107.

    Wiadomo. Dwa grube kable z oczkami skręcam z plusem akumulatora.

    Jeden mały kabelek to tzw "wzbudzanie" Czyli plus po stacyjce?

    Łada nie ma w desce żaróweczki z brakiem ładowania (jest osobny wskaźnik napięcia 9-17V).

    To że nie ma tam żaróweczki w obiegu nic nie zaszkodzi? Zapodaje po stacyjce plus wzbudzający (tak jak do starego alternatora) i ma działać?

    0
  • #13 02 Paź 2013 19:39
    NaczelnyFilozof
    Poziom 8  

    No więc tak.

    Żarówka w obwodzie musi być. Bez żarówki po zgaszeniu samochodu silnik dalej pracuje. Tego się nie spodziewałem.

    Po wpięciu żaróweczki w obwód, wszystko działa jak należy. Czyli przed startem silnika żaróweczka się świeci - brak ładowania. Po starcie gaśnie. Ok.

    Może zamiast żaróweczki można dać jakąś diodę aby puszczała prąd w jedną stronę? Bo dziwnie wygląda żarówka przyczepiona obok alternatora.

    0
  • #14 02 Paź 2013 21:14
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Wstaw sobie tą kontrolkę na tablicy zegarów i po sprawie. Gdzieś są schematy, jak wstawić mniejszą połączoną równolegle z rezystorem.

    0
  • #15 02 Paź 2013 21:19
    mkos1
    Poziom 29  

    A nie masz tam Michał wolnego miejsca aby zamontować tej kontrolki na tablicy wskaźników?
    Pomysł z diodą niezbyt jest trafiony - rob tak jak przewidział producent.

    0