Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Który diesel tańszy w naprawach?

albatros93 21 Sty 2011 19:33 2635 8
  • #1 21 Sty 2011 19:33
    albatros93
    Poziom 8  

    Witajcie.
    Mam pytanie mianowicie który diesel jest tańszy w naprawach.
    Common rail z BMW e39 max do 2003 roku (530d, 525d lub inne modele z Common Railem)
    Czy CDI z mercedesa? Max do 2003 roku.
    A dokładnie chodzi mi o pompo wtryskiwacze
    Proszę sie wypowiadać czy może ktoś z was już przeszedł takie naprawy.Dziękuje

    0 8
  • #2 21 Sty 2011 19:42
    tzok
    Moderator Samochody

    CR a PD to dwa różne systemy wtrysku w CR nie ma pompo-wtryskiwaczy... CDI to też CR.

    0
  • #3 21 Sty 2011 20:26
    mercedesik
    Poziom 25  

    Połowa ludzi z jakimi gadałem uważają że CR ma pompowtryski mimo że to same wtryskiwacze CR.

    0
  • #4 21 Sty 2011 22:02
    piotr77dm
    Poziom 12  

    Nie wiem jak bmw ale w mercedesie wtryskiwacz w oryginale kosztuje 1400-1800 zł poza siecią można kupić nowy za ok 600 zł. Pompa wysokiego ciśnienia oryginał nowy 5 - 7 tys używki o wiele tańsze. W serwisie można do niej kupić zestaw naprawczy za 200 zł ale to tylko uszczelnienie jeśli się zatrze niestety trzeba ją wymienić. Zawór regulujący ciśnienie CR max 800 w ASO. Czasem trzeba uszczelnić wtryskiwacze tzn wymienić uszczelki pomiedzy nimi a głowicą koszt częsci nie wielki gorzej z robocizna jezeli są mocno zapieczone tyle jeżeli o CR w mercedesie.

    0
  • #5 23 Sty 2011 20:21
    albatros93
    Poziom 8  

    Aha czyli cholernie drogo.
    Diesel ma spalanie niższe od benzyny np BMW 520d spali 10 litrów po mieście gdzie benzyniak w 520i potrafi spalić 12 litrów po mieście (według informacji na internecie). Różnica jest ale to benzyna nie ma wtryskiwaczy i nie ma tych pierdół które uprzykrzają życie.

    0
  • #6 23 Sty 2011 23:17
    piotr77dm
    Poziom 12  

    Niby tak ale benzyna ma sondy lambda katalizatory świece no i z tego co wiem filtr paliwa do CR od 50 do 100 zł w zależności od producenta ( oprócz filtrona bo to śmieci widziałem silniki zatarte przez ich filtry oleju i nie palące przez filtry paliwa 6 lat VW Audi 8 lat Mercedes) a do benzyny droższe. Generalnie jąk chcesz jeździć tanio kup VW cokolwiek 1.9 Tdi. Nie do zarżnięcia no i w trasie poniżej 5l/100 km.

    0
  • #7 24 Sty 2011 11:57
    siewcu
    Poziom 33  

    Diesle Meredesa bywają bardzo awaryjne - nie ma na to reguły, jednakże zdecydowana większość właścicieli nie dba o samochody. Dochodzi do tego fakt, że do KAŻDEGO nowszego diesla trzeba lać paliwo lepsze niż Neste - z dużych stacji(vpowera etc można raz na jakiś czas zalać). No i diesel BMW będzie miał zdecydowaną przewagę nad Mercedesem - kultura pracy. 3.0d BMW to moim zdaniem(i nie tylko) najlepszy diesel jaki powstał do tej pory. Summa summarum, koszty eksploatacji oraz komfort jazdy BMW będą niższe, jeśli auto jest zadbane i naprawy były przeprowadzane na czas.

    0
  • #8 04 Mar 2011 17:25
    jacenty121
    Poziom 10  

    Posiadam BMW e39 530d 2002 rok. Auto ma bardzo dobry silnik. Na liczniku jest 240 tys przebiegu ( nie wiem czy to org. przebieg ), olej syntetyk, brak ubytku, duza kultura pracy. Bardzo polecam ten motor

    0
  • #9 05 Mar 2011 19:49
    DaVeRc
    Poziom 10  

    Jako fan marki i nie tylko polecam 3.0 diesla ze śmigłem na masce z prostego względu:pali mało jak na 3.0 na trasie potrafi zejść do 6.5 litra w mieście 10 też spali.
    Osiągi rewelacyjne 8sekund -->100km/h,nie ma co porównywać bmw do mercedesa.
    BMW to sportowa maka,mercedes ma komfort którego nie da Ci żaden inny samochód.No i jak mercedes to tylko w automacie i dieslu.
    Oba samochody mają piekielnie drogi serwis.
    Szczerze nie wiem czy opłaca się diesla kupować przy tych cenach paliwa..A w benzyniaku koszt serwisu znikomy.Chyba,że ktoś w skali roku przejeżdża 25tysięcy km.

    0