Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nowy dom+JUNKERS EUROSTAR ZWE 24=olbrzymi rachunek!!! Pomocy

Trautman 21 Sty 2011 20:16 20250 31
  • #1 21 Sty 2011 20:16
    Trautman
    Poziom 2  

    Witam,

    jestem nowym użytkownikiem niniejszego forum w związku z tym proszę o życzliwość jeśli popełnię jakiś błąd. Potrzebuję porady dotyczącej ustawienia piecyka JUNKERS EUROSTAR ZWE 24-3mfk. No wstępie wyjaśnie że w miesiącu październiku stałem się posiadaczem domu (ogrzewanego gazem+kominek). Dom (o powierzchni 180 m2) jest ocieplony styropianem 15cm i ma grzejniki z regulacją(gałka -+). Poprzedni właściciel mówił mi że rachunki są niskie...no i tu jest pies pogrzebany. Właśnie otrzymałem rachunek za grudzień i styczeń w wysokości 1400 zł!
    Wspomniany przeze mnie Junkers jest połączony z sterownikiem temperatury Euroster-2000 w którym to jest wybrany program2 (który włącza piec rano -6-7 godzina i godz. 15-17 temp 20stopni, po godz. 23 przechodzi w tryb nocny 19 stopni). Niestety nie bardzo wiem jak ustawić pokrętła a konkretnie regulator temperatury (załączam rysunek) - w miesiącu październiku był ustawiony tak jak na rysunku,:

    Nowy dom+JUNKERS EUROSTAR ZWE 24=olbrzymi rachunek!!! Pomocy

    Uploaded with ImageShack.us

    Jak pojawiły się mrozy to ustawiłem na 1. Czy jest to dobre ustawienie? Bardzo proszę o rady co można poprawić aby rachunek był niższy

  • Fibaro
  • Pomocny post
    #2 21 Sty 2011 22:56
    Alfred_92
    Poziom 32  

    W tym linku znajduje się instrukcja do UNKERS EUROSTAR ZWE 24-3 MFK Czyli prawdopodobnie to ten model który kolega posiada https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.ph...kers+zwe&sid=4a166e78017eaa99489110d73cc9ec18

    Dodano po 4 [minuty]:

    Jeżeli instrukcja nie jest zgodna z urządzeniem które kolega posiada proponuję poszukać tutaj: https://www.elektroda.pl/rtvforum/forum248.html pod tym linkiem znajdują się instrukcje obsługi do wielu urządzeń( są one zamieszczane przez użytkowników forum).

  • Fibaro
  • #3 21 Sty 2011 23:25
    serwisszulborski.pl
    Specjalista - systemy grzewcze

    W domu 180m2 grzejniki powinny być wyposażone w głowice termostatyczne a nie pokrętła +- . Jeżeli jesteś nowym użytkownikiem tego junkersa poproś serwisanta o regulację kotła albo o konserwację jeśli chodził kilka lat. Ustawienie termostatu przy dużym zładzie wody bez termostatów napewno na 1 będzie nieodpowiednie - nagrzewnica będzie się rosić i zaniczyszczać. Termostat ustawia się na podsawie temperatury obliczeniowej dla danego typu instalacji, sam musisz określić który zakres termostatu jest wystarczający aby uzyskać żądane temperatury w pomieszczeniu z regulatorem. W przyszłości zastanów się nad kotłem kondensacyjnym i lepszym regulatorem który moduluje płomieniem....

  • #4 22 Sty 2011 00:08
    Trautman
    Poziom 2  

    Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Okazało się że model który mam to dokładnie Junkers - Eurostar ZWE 24-4 MFK. Instrukcję ściągnąlem z neta ale jak dla mnie to nic z niej nie wynika. Ja chcę tak ustawić piec by ograniczyć rachunki bo 1400zł za 2 miesiące to chyba trochę za dużo.
    Niestety aby jeden grzejnik w domu jest wyposażony w głowice termostatyczną a reszta w pokrętła -+. Z tego co wyczytałem w temacie tu:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1399004.html#6917848

    to lepiej ustawić temperaturę na kotle do 55-60 stopni co u mnie się wiąże z przestawieniem na pozycję 3 i ustawić na regulatorze na 20 w dzień i 18 na noc.

    Czy takie ustawieni zmniejszy rachunek? Czy też zostawić domyślny program2 - który ustawia temp. dzienną o określonych godzinach?

  • Pomocny post
    #5 22 Sty 2011 01:02
    zg3
    Poziom 11  

    Ustaw na dzień taką jaka ci odpowiada, na przykład 20 a na noc ciut niższa ale niewiele, na przykład 19,5 lub 19. Jeśli ustawisz na 16 na noc to kocioł żeby nagrzać z tych 16 do 20 na dzień zużyje tyle gazu co byś miał ustawioną stałą temp. 19 czy 19,5 cała dobę.

    Temperaturę na kotle ustaw taką aby kocioł był w stanie nagrzać pomieszczenia do zadanej na termostacie temperatury w rozsądnym czasie. Jeśli jest -10 na zewnątrz to pewnie 50-60 stopni jeśli +5 to pewnie 40-50.

    Przede wszystkim opisz instalację i budynek aby otrzymać jakieś sensowne rady.

    1400zł za ogrzanie 180 metrów to nie jest wcale duzo, owszem można taniej na gazie ale to przy dopracowanej instlacji dobrym nowoczesnym kotle i dobrym dociepleniu.

    Pozdr.

  • Pomocny post
    #6 22 Sty 2011 01:05
    serwisszulborski.pl
    Specjalista - systemy grzewcze

    Sądzę że nastawa 55-60 byłaby bardziej stosowna i temperatury 20-18*C jeżeli to Ci odpowiada (każdy stopień to 5% w kosztach). Program 2,3 albo wymyślony np. 6. Kolejna sprawa 700zł przy dużych mrozach jakie były w grudniu na 180m2 nie jest przerażające. Zainwestuj koniecznie w głowicę termostatyczne... Poproś serwisanta o oszczędne ustawienia na panelu funkcji serwisowych dlatego że regulator jest typu włącz-wyłącz...Jeżeli masz termokominek zrób sprzęgnięcie obu układów (jeśli chodzi kominek wyłącza się gaz). Uruchom funkcję Eco jeśli nie jest włączona.

  • Fibaro
  • Pomocny post
    #7 22 Sty 2011 10:25
    szymonjasiu
    Poziom 19  

    Zużycie w największym stopniu zalezy od doboru grzejników , w mniejszym od kotła.
    Jeżeli masz za małe grzejniki (dobiera się je w zakresie 100-150 W/m2 w zależności od budynku) i dodatkowe w twojej grupie kotłow przy temperaturze zasilania 70-75 stopni czynnika grzewczego-zużycie moze być za duże. Twoje ustawienie 55-60 podczas mrozów jest błędne(może być poprawne jeżeli grzejniki są dobrane przy temp. 55 stopni na zasilaniu).
    Na czas mrozów ustaw tak aby uzyskać 70 -75 stopni , 55-60 zostaw na jesień wiosnę , lub zimą jeżeli temperatura jest znacznie w plusie.
    Zacznij od sprawdzenia grzejników , nastepnie zastanów się nad zmianą kotła.
    Przy ewentualnej zmianie wybierz kocioł kondesujący (a nie kondesacyjny !), będzie miał on stałą sprawność 97% przy pracy na wysokich parametrach zasilania np. 75 stopni na zasilaniu.
    Ponieważ ma on stałą sprawność(stała prędkość wentylatora inaczej niz w kondesacyjnych ). Dodatkowo zamknieta komora spalania i kocioł specjalnie zaprojektowany dla twojego typy instalacji (wysokotemperaturowa, grzejniki. Ponieważ kotły kondesacyjne tracą sprawność wraz z wzrostem temperatury zasilania np. powyzej 58 stopni zachowuje się jak zwykły turbo , a kondesujący ma stałą sprawność 97 %).

    Pozdrawiam

  • #8 22 Sty 2011 13:04
    akwedukt
    Specjalista - systemy grzewcze

    A który turbiak ma 97 procent sprawności.

  • #9 22 Sty 2011 22:11
    szymonjasiu
    Poziom 19  

    Chyba żaden , Czytaj ze zrozumieniem (kocioł kondesujacy tj. turbo +przystawka kondesująca=stała sprawność 97%, obecnie dwóch producentów na naszym rynku)
    Pozdrawiam

  • #10 23 Sty 2011 00:03
    akwedukt
    Specjalista - systemy grzewcze

    To taki trabant z silnikiem golfa.Wiem że Ferroli coś takiego wymyśliło ,owszem ten kocioł kondensuje ale dla mnie jest to przerost formy nad treścią.Kocioł kondensacyjny przy mocy max. i tak ma prawie 100 procent sprawności ale takich dni w roku kiedy chodzi na max. c.o. można policzyć na palcach.Pozostaje tylko cena pomiędzy tą niby przystawką (do obniżenia temp.powrotu )a prawdziwym kondensatem.Myślę że do Eurostara można dostawić FR 100 ,temp.kotła nastawić na 75 i będzie dobrze.Jeszcze jedno, żaden kocioł przy szerokim zakresie temp. zasilania nie będzie miał stałej sprawności to wynika z zasad termodynamiki.

  • #11 23 Sty 2011 09:12
    szymonjasiu
    Poziom 19  

    Skoro dla Ciebie to fikcja, pomysł na kocioł i sprawność -to musisz być wybitnym specjalistą w dziedzinie budowy kotłów. Nie pozostaje Tobie nic innego niż zatrudnienie/wolontariat jako konsultant techniczny np. w firmie Beretta.Napewno udowodnisz , że ich kocioł Conica Sinthesi to fikcja, nie jest on zgodny z zasadami termodynamiki, a ich certyfikaty i badania laboratoryjne dotyczące sprawności są według Ciebie zmanipulowane.
    Otwórz oczy na zmiany w technice grzewczej:
    - kotły kondesacyjne, bezkonkurencyjne w układach mieszanych i niskotemperaturowych,przy zbyt małych grzejnikach daleko mu będzie do średniej sprawności 97%
    -kotły kondesujące tylko do układów wysokotemperaturowych (grzejniki )

    Więc jezeli przy nowej instalacji dobierzesz grzejniki na temp. zasilania 50 stopni(ewentualnie podłogówka) i do tego kocioł kondesacyjny -uzyskasz wysoką sprawność kotła i niskie opłaty.

    Jeżeli zastaniesz starą instalacje z grzejnikami dobieranymi na 70 stopni na zasilaniu nie ma sensu montować kotła kondesacyjnego, gdyż kondesował będzie tylko w okresach przejściowych.Pozostaje do wyboru turbo , lub właśnie kocioł kondesujący-który został specjalnie zaprojektowany dla takiego układu.

    Dodatkową zaletą kotła kondesującego jest:
    -brak wykonywania analiz spalin= mniejsze koszty utrzymania,(analiza tylko w przypadku podejrzenia uszkodzenia przewodu spalinowego)
    -tańszy wentylator(prędkość stała a nie modulowana jak w kondesacie)
    -zwykły zespół gazowy, palnik , płyta główna, elektrody itp.=mniejsze koszty eksploatacji.

    Dla mnie nie jest to przerost formy nad treścią .Jest to genialne rozwiazanie dla układów wysokotemperaturowych , zwłaszcza przy wymianie samego kotła bez instalacji.Koszt takiego kotła to ok 3,5 k czyli niewiele więcej od turbo, więc zawsze warto sie zastanowić .


    »

  • #12 23 Sty 2011 11:19
    mirrzo

    Moderator - Systemy Grzewcze

    szymonjasiu napisał:
    - kotły kondesacyjne, bezkonkurencyjne w układach mieszanych i niskotemperaturowych,przy zbyt małych grzejnikach daleko mu będzie do średniej sprawności 97%


    Oto dane jednego z podstawowych kołów kondensacyjnych, których sprawność daleko odbiega od 97%
    Nowy dom+JUNKERS EUROSTAR ZWE 24=olbrzymi rachunek!!! Pomocy

    Jeżeli ten JEDEN % to przepaść, to chylę czapkę
    Według mnie 450 PLN różnicy ceny między tymi kotłami jest różnicą nieistotną. A i serwis bardziej dostępny.

  • Pomocny post
    #13 23 Sty 2011 11:57
    Piotr77777
    Specjalista - systemy grzewcze

    Znam dobrze Conice Sinthesi i twierdze że to idelany kocioł na stare instalacji nie przystosowane do kondensa.

    Co do tematu to nie jestem biegły w Junkersie ale moim zdaniem powinieneś ustawić pokrętło na pozycje "E" bo to chyba oznacza "Economy" a programator ustawić na 18-20.
    Zainwestuj troche w zawory i głowice termostatyczne a na pewno zwróci Ci sie ten koszt.
    Po drugie nie oczekuj wysokości rachunku z rzędu 400zł chyba ze latem...

  • #14 23 Sty 2011 15:35
    Trautman
    Poziom 2  

    Dziękuję wszystkim za rady! co do wymiany pieca nie wchodzi to na razie w grę. Wykosztowałem się na dom i kredyt ale kiedyś w przyszłości pewno zmienię. Na razie postaram się optymalnie wykorzystać tego junkersa co go mam.
    Studiuję instrukcję :

    Nowy dom+JUNKERS EUROSTAR ZWE 24=olbrzymi rachunek!!! Pomocy

    Uploaded with ImageShack.us

    i rzeczywiście jest pozycja "E" z tym że po co/kiedy włączamy pozostałe pozycje? Np pozycja 2, jeśli to E ma być tą optymalną?



    Nowy dom+JUNKERS EUROSTAR ZWE 24=olbrzymi rachunek!!! Pomocy


    Uploaded with ImageShack.us

    Proszę zamieszczać obrazki wg. instrukcji forum!
    mod.serwisant73

  • #15 24 Sty 2011 01:09
    zg3
    Poziom 11  

    Moim zdaniem to:

    1. Kup porządny termostat w którym będziesz mógł ustawić wszystko co chcesz. Eurostery są dość ubogie w możliwości ustawień a już szczególnie ten 2000. Najciekawszy moim zdaniem Euroster w tej chwili pozwalający na precyzyjne ustawienia to 2006 gdzie temp. można ustawiać co 0,2 st. min histereza jest +/- 0,2 st a podziałka 0,1st plus dodatkowa korekta wskazań. Koszt 2006 to chyba koło 140-150zl. Jeszcze lepsze są Electrobocki czeskie. gdzie min histereza 0,1 plus wyższe modele mają funkcje PI inteligentnego grzania które same uczy się pomieszczenia i instalacji. Modele które dotąd były w sprzedaży były dość kanciaste z małym wyświetlaczem ogólnie nieciekawe z wyglądu ale właśnie doczekały się nowego designu i kilku ciekawych ulepszeń. Nowy model PT 22 już jest w sprzedaży w Polsce (wpisz w google termostat PT22 to wyskoczy) natomiast wyższy PT32 (to samo co PT22 + funkcja PI inteligentnego grzania) jeszcze nie. Czekam właśnie aż będzie aby zakupić. Dobry termostat ustaw na temperaturę dzienną taką jaka ci odpowiada ewentualnie ciut wyższa aby można było w pomieszczeniach lekko skręcić na grzejnikach jeśli masz zimniejsze pokoje. Temp na noc lub jak cie nie ma w domu ustaw 0,5 max 1 stopień niższą, histereze początkowo na dobrym termostacie na przykład +/- 0,2.

    2. Ustaw odpowiednią temperaturę wody na kotle do panującej na zewnątrz. Możesz się tego łatwo nauczyć. Wydaje mi się ze dobra temp to taka przy której kocioł nagrzeje do zadanej na termostacie w rozsądnym czasie i nie wyższa. Pytanie co to jest rozsądny czas. Jeśli termostat wskazuje aktualnie 19 stopni a zadana temp ma 20 stopni i grzeje godzinę czy dłużej i do tych 20 stopni dobić nie może to na pewno jest za niska. Musisz sam to wyczuć ale wydaje mi się ze zawsze lepiej i dla portfela i dla komfortu cieplnego jest gdy grzeje dłużej niższą temp. niż bardzo krótko wysoką. Tylko w pewnym momencie temp. może być zbyt niska aby w ogóle dogrzać do zadanej w realnym czasie. Jeżeli metodą prób i błędów dojdziesz ze na przykład przy minus 10 na zewnątrz ustawienie wody nr. 4 jest ok to takie stosuj ale gdy będzie plus 2 stopnie czy więcej warto ustawić temp wody na mniejszą, na przykład na 3 czy 2. W tym momencie zapewnisz sobie najlepszy komfort cieplny i chyba możliwe małe zużycie z ta instalacją i tym kotłem.

    Jeżeli dojdziesz już metodą prób i błędów jakie ustawienia temp. wody przy jakich temp. na zewnątrz są odpowiednie i na przykład kocioł będzie się włączał zbyt często to oprócz minimalnego czasu pracy kotła w lepszych termostatch możesz po prostu zwiększyć histerezę na termostatcie do na przykład +/- 0,5 st jeżeli przy +/- 0,2 kocioł włącza i wyłącza się co 10 min. Ale to raczej dużym instalacjom szczególnie starszego typu nie grozi.

    Tak ja to widzę na podstawie moich doświadczeń. A i 700zł za miesiąc płacić za ogrzewanie 180 metrów to jest naprawdę dobry wynik. Ja za ogrzanie 120 płace 1000 i więcej, ale dom nieocieplony i stara instalacja.

    Pozdrawiam

  • #16 24 Sty 2011 09:03
    wnoto
    Poziom 30  

    Kolega chce niskim kosztem dojść do ładu ze swoją instalacją.
    Najwązniejsze działania to:
    1. Czyszczenie pieca (mógł od początku być nieczyszczony) - koszt pewnie ok 300 zł
    2. Wstawienie głowic termostatycznych. Jedna sztuka to koszt 60-100 zł. Wstawiaj głównie w pomieszczeniach dużych gdzie idzie dużo ciepła - najlepiej wszędzie.

    I to tyle ...
    Po tych działaniach niech piec popracuje 2 tygodnie. Powinieneś ujrzeć różnice.
    Aha, przeczytaj dobrze instrukcję głowicy termostatycznej. Bardzo wiele osób mimo że je ma nie wie jak ich używać.

    Nie kombinuj ze sterownikiem - to ewentualnie kolejny etap - ale nie spodziewaj się tu rewelacji.

  • #17 24 Sty 2011 10:45
    zg3
    Poziom 11  

    Czyszczenie kotła jeśli nie był oczywista sprawa.

    Czy kolega mógłby wytłumaczyć w jaki sposób zamontowanie we wszystkich pomieszczeniach głowic termostatycznych zmniejszy zużycie gazu?

    Pomijam już fakt ze z robocizną to koszt min z 1500zł dla domu 180m kw. czyli połowa ceny tańszego kotła kondensacyjnego.

    Rozumiem w jaki sposób zwiększy komfort cieplny ale zużycie gazu? proszę objaśnić.

    Przy bazowaniu na głowicach termostatycznych w pomieszczeniach kocioł musi grzać z zapasem bo one mogą tylko odjąć ciepła na grzejniku bo dodać z nikąd raczej nie dodadzą.

  • #18 24 Sty 2011 11:09
    wnoto
    Poziom 30  

    Głowice termostatyczne mają za zadanie odciąć grzejnik gdy jest wystarczajaco ciepło w pomieszczeniu. Ilośc wody w obiegu do grzania spada i piec krócej pracuje - czytaj spala mniej gazu.

    Sterownik o ktorym piszesz pozwala prawidłowo pracować instalacji TYLKO w jednym pomieszczeniu.

    Odnośnie ceny instalacji głowic - to można je kupić np. w Castoramie i zapewne zamontować samemu. Ile to będzie kosztować - na Allegro po puszczeniu hasła "głowica termostatyczna" wypadły odpowiedzi już od 23 zł za sztukę! Daleko do ceny 1500 za całość (kolega sprowokował mnie do poszukiwań).

    Odnośnie połowy ceny kotła to dodaj jeszcze do tego koszt instalacji, może jakiś materiałów dodatkowych. Bardzo ale to bardzo zaokrągliłeś.

  • #19 13 Maj 2012 21:28
    jadis
    Poziom 1  

    Mam dylemat i jestem laikiem w sprawach ogrzewania. Tzn trochę teorii znam i fizyki szczątkowo się uczyłem ale problem mam taki.

    Płacę spore rachunki za gaz i ktoś mi poradził bym wymienił piec.
    Posiadam obecnie JUNKERS EUROSTAR ZWE 24 mfa, który sobie u mnie hasa od lat 10. Serwisowany przez Junkersa.
    Mam mozliwość kupić za 600 zł od kolegi dwuletni piec Beretta Quadra 18/24i stan praktycznie jak nowy.

    Nie potrafię ocenić czy to będzie dobra podmianka bo jakoś nigdzie nie mogę trafić danych które mógłbym porównać. Doradźcie.. Nie chciałbym wymienić czegoś lepszego na coś gorszego o do tego jeszcze dopłacić.

  • #20 13 Maj 2012 21:38
    -west
    Specjalista - systemy grzewcze

    jadis napisał:
    Posiadam obecnie JUNKERS EUROSTAR ZWE 24 mfa, który sobie u mnie hasa od lat 10. Serwisowany przez Junkersa.
    Mam mozliwość kupić za 600 zł od kolegi dwuletni piec Beretta Quadra 18/24i stan praktycznie jak nowy.

    Quadra jest dobrym kotłem ale... sprawność obu kotłów jest podobna. Oba mają wymienniki bitermiczne. Przyczyny rachunków bym nie szukał raczej w kotle tylko w sposobie ustawiania temperatury, rodzaju sterownika pokojowego itd. Zostawiłbym twój kocioł i zawołał kumatego serwisanta który sprawdzi kocioł, instalację i doradzi eksploatację. Problemem niektórych serwisantów jest często brak wiedzy na temat typów, rodzajów instalacji. Znają się tylko na wybranych kotłach. Z drugiej strony 600 zł za quadre to okazja :)

  • #21 13 Maj 2012 21:44
    Zbigniew Rusek
    Poziom 33  

    szymonjasiu napisał:
    ...55-60 zostaw na jesień wiosnę , lub zimą jeżeli temperatura jest znacznie w plusie.

    55-60 stopni na wiosnę? Nawet na przedwiośnie (marzec) jest to o wiele za dużo. Wiosną w ogóle się nie ogrzewa (chyba, że sporadycznie, gdy bardzo spadnie temperatura). 60 stopni temperatura grzejników - to na ZIMĘ (jakieś minus osiem stopni na zewnątrz, chyba, że są bardzo małe grzejniki).

  • #22 06 Sty 2013 13:49
    kazek1561
    Poziom 11  

    Witam, może ktoś mi podpowie co nie halo może być z moim dwu-funkcyjnym kotłem ZWE 24. Chcąc obniżyć zużycie gazu (dom 220m ocieplony) odłączyłem sterownik (dwa z 6 pokoi wynajmuję i goście kręcą dowolnie zaworami termostatycznymi i ustawieniami tem w sterowniku) a kocioł ustawiłem na stałe grzanie - teraz przy tem zewnętrznej ok.6st na tem grzania ok. 55st. Przy takim ustawieniu jest tak - kocioł grzeje wodę do tem ok 53-55st w czasie ok. 1min. 30sek, i wyłącza się, stygnie ok 4min. i przy tem. 38-40st ponownie uruchamia grzanie. Przy takim ustawieniu dobowe zużycie gazu = 12- 15m, ale nie wszystkie pomieszczenia są nagrzewane, na piętrze niektóre grzejniki (głowice z nich zdjąłem) są o połowę chłodniejsze od innych, wyrażnie rurka zasilająca grzejnik jest chłodniejsza. Właściwie to wszystkie grzejniki grzeją tylko z 10cm od góry, powroty we wszystkich grzejnikach są chłodne, łącznie z tą wracającą do kotła.Mam wrażenie, że chyba pompa wody nie wytwarza właściwego obiegu, jak to sprawdzić? Instalacja z 2000r rury z plastiku schowane pod posadzkami, zasilanie i powrót od dołu z prawej strony grzejników. Kocioł serwisuję co roku, ostatnio we wrześniu, niby wszystko w/g serwisanta z kotłem było Ok,(konserwacja właściwie polegała na oczyszczeniu wymiennika ciepła).

  • #24 12 Sty 2013 22:57
    kazek1561
    Poziom 11  

    Miałeś rację to była wina brudnego filtra.

  • #25 13 Sty 2013 10:50
    kriss_ck
    Poziom 2  

    witam
    mam podobny problem jak "kazek", napiszcie gdzie znajdują się te filtry i jak je wyczyścić?

  • #26 13 Sty 2013 11:01
    andrefff
    Poziom 36  

    Tego Ci nikt nie powie, gdyż kocioł nie posiada filtrów, powinien je założyć instalator kotła. Wrzuć fotki podłączeń.

  • #28 13 Sty 2013 12:20
    andrefff
    Poziom 36  

    Te filtry masz zaznaczone na zdjęciu, zakręcasz zawory na kotle i wyłączasz zasilanie. Odkręcasz te nakrętki na filtrach, zleci trochę wody i czyścisz filtry.
    Nowy dom+JUNKERS EUROSTAR ZWE 24=olbrzymi rachunek!!! Pomocy

  • #29 14 Sty 2013 08:57
    kriss_ck
    Poziom 2  

    dzięki zaraz się za to biorę dam znać czy pomogło

  • #30 25 Sty 2013 15:52
    Trautman
    Poziom 2  

    A więc minęły 2 lata od założenia przeze mnie tego tematu. W międzyczasie wymieniłem głowice na gł.termostatyczne Danfoss, obniżyłem tem na 18-19 stopni na sterowniku pokojowym, dociepliłem poddasze i reguluję pokrętłem tem. na piecu w zależności od warunków atm. na dworze(obecnie pozycja 4). Wynik - 1100zł za 2 miesiące (grudzień, styczeń).

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo