Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Szukam schematu wózka widłowego STIHL - 13

21 Sty 2011 22:06 2802 6
  • Poziom 8  
    Witam.
    Poszukuję dokumentacji wózka elektycznego - ręcznego - małego firmy STIHL typu EGU - 13. Mam kłopoty z głównym sterownikiem A1 - wózek nie chce jeździć do przodu i tyłu. Po naciśnięciu manetki jazdy do przodu lub tyłu łapie na krótki czas elektomagnes sprzęgło/hamulec i puszcza. Silnik nawet nie drgnie.
    Nawet po zdjęciu hamulca , gdy naciskamy manetkę jazdy do przodu lub tyłu silnik stoi. W zwiazku z tym poszukuję schematu elektrycznego, żeby sprawdzić wszystkie połączenia czy są dobre.
    Pozdrawiam.
    Jerzyk.
  • IGE-XAO
  • Poziom 16  
    O dokumentację pewnie będzie ciężko. Pooglądaj sterownik w środku czy nie widać wypaleń lub eksplozji. Przyjrzyj sie obwodowi wyłączenia awaryjnego na dyszlu i grzybkowi jeśli jest. Niektóre wymagają resetu stacyjką po takim wyłączeniu. Rozumiem, że tylko nie jeździ, pompa podnoszenia pracuje, bateria sprawna. Sterowanie prędkością jest na stykach czy na magnesach?
  • IGE-XAO
  • Poziom 8  
    Wszystkie obwody zostały sprawdzone, wózek był resetowany wielokrotnie, obwody bezpieczeństwa (not-aus) oraz na dyszlu najazdowy są prawidłowe.
    Wszystko inne pracuje prawidłowo - brak jest tylko jazdy do przodu i tyłu. Bateria naładowana. Sterowanie prędkością w manetce odbywa się przez potencjomet - dalej sygnał idzie do sterownuika A1 z którego wychodzi sygnał na sprzęgło/hamulec (działa prawidłowo) i powinno wyjść napięcie na silnik - a jego jest brak.
    Sterownika nie rozbierałem jeszcze - chciałbim wszystko jeszcze raz sprawdzić ze schematem.
  • Poziom 15  
    Kolego sprawdz czujnik operatora w siedzeniu objaw taki jak u ciebie
  • Poziom 8  
    Witam.
    Sprawdziłbym takowy czujnik gdyby był. Jest to wózek elektryczny - ręczny i nie posiada takiego czujnika ani platformy do stania.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 16  
    Pisałem o not-asie bo miałem taki wózek który przy wyłączeniu awaryjnym miał zluzowany hamulec. Jeśli hamulec odpuszcza Ci w momencie przekręcenia potencjometru to on jako tako działa i sygnał z niego dociera do sterownika. Skoro obwody awaryjne i zasilanie sterownika też OK, to pozostaje sterownik lub silnik (np. szczotki). Miałem przypadek, że śruba z konektora miała słaby kontakt z płytą sterownika i wypaliło dziurę, ale dało się połatać.
  • Poziom 8  
    Witam.
    Dzięki za podpowiedź. Sprawdzę w najbliższym czasie szczotki silnika i przewidy wszystkie dochodzące do niego.
    Może coś tam będzie nie tak .