Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

C-360 ciężko pali, dymi na niebiesko, ropa w oleju

jojna0411 10 Mar 2011 18:36 69652 80
  • #61 10 Mar 2011 18:36
    jojna0411
    Poziom 14  

    Włączając się do tematu cen to za szlif wału, regenerację głowic, osiowanie bloku, tulejki górne, panewki wału i korbowodów i mycie wału i bloku po szlifie zapłaciłem coś ponad 1300 zł w tym samym zakładzie. I nawet muszę przyznać że akurat to zrobili dobrze bo wszystko do wszystkiego pasuje.

  • #62 10 Mar 2011 20:01
    caber
    Poziom 17  

    Jeżeli dymił ci wcześniej na niebiesko przy dodawaniu gazu to pierścienie lub gładz cylindra a jeśli przy momencie w którym spadał z obrotów to uszczelniacze zaworowe.W silnikach wysokoprężnych awaria może leżeć także po stronie pompy olejowej lub też źle ustawionego kąta wtrysku.Daj znać jak złożysz silnik , pozdrawiam.:D

  • #63 10 Mar 2011 20:32
    jojna0411
    Poziom 14  

    No już osadziłem tuleje i tłoki no ale czekam do soboty bo jeszcze się uczę. A co do dymu to zimny ciężko wchodził w obroty no ale jak już się dobrze zagrzał to odrobinę mniej dymił i lepiej zapalał. We wcześniejszych postach pisałem że tuleje były porysowane przez co na pewno tracił kompresję, wszystkie wtryskiwacze pracowały jak by chciały a nie mogły (przed wczoraj wymieniłem te końcówki i wsadził koleś na stół to wszystko pięknie chodzi, pompa też) no i jeszcze złożyło się do wszystkiego złe ustawienie zapłonu.

  • #64 19 Mar 2011 17:11
    jojna0411
    Poziom 14  

    No witam wszystkich ponownie. Nie będę się rozpisywał bo nie ma o czym, wszystko złożone, zapalił, nawet ładnie chodził i pochodził chwilę zrobił się ciepły chciałem ustawic ponownie zawory, ściągnąłem 1 dekielek i moim oczom ukazał się biały spieniony olej. Nie biło ciśnienia do chłodnicy więc trzeba szukac przecieku wody gdzieś indziej.

  • #65 19 Mar 2011 20:40
    zbigniew125
    Poziom 23  

    Witam Woda do oleju może jedynie dostać się przez tuleje cylindrowe [ uszczelnienie ] lub głowice , są to tylko usterki eksploatacyjne , a tu jak wiadomo miałeś wszystko rozbierane . Do sprawdzenia głowic [zaślepek ] bez zdejmowania z silnika , proponuje odkręcić boczne pokrywy [te od strony wałka rozrządu ] i o ile nie płyną krople wody , pozostaje uszczelnienie tulei cylindrowych , niestety najlepiej zdjąć miskę . Do poprawienia skuteczności , proponuje zrobić lekkie ciśnienie w układzie chłodzenia [ tylko wszystko z głową ; ponieważ można uszkodzić chłodnicę ] Nie zrażaj się tym wszystkim ponieważ niestety takie są uroki mechanikowania . Powodzenia i Pozdrawiam

  • #66 20 Mar 2011 11:21
    jojna0411
    Poziom 14  

    Wczoraj zdjąłem miskę podłożyłem gazety i w jednym miejscu tak między 2 i 3 cylindrem od chłodnicy kapie czysta woda. Mam nadzieję że to tylko może być podwinięta uszczelka tulei ale rozważam tez pęknięcie bloku bo przecież zamarzła woda. Zaślepki głowic wymieniłem wszystkie, zabijałem ich po uprzednim nałożeniu silikonu na krawędzie, więc to na razie sobie odpuszczę. Myślę że głowice też nie są pęknięte ponieważ podczas tego wcześniejszego remontu sprawdzano ich szczelność i wtedy jedna była pęknięta obok gniazda wtrysku, a teraz jak mi woda zamarzła to wywaliło dosłownie wszystkie zaślepki wiec być może głowica żadna nie jest pęknięta. Dziś próbowałem dać ciśnienie taką mała sprężarką do piłek ale ona daje za duże ciśnienie, później spróbuje jeszcze taką ręczna do pompowania kół w rowerze. Wczoraj odpalił ciężko bo najpierw jak go ciągnął innym ciągnikiem to był biały zimny dym pomimo że cały układ paliwowy odpowietrzony dopiero po jakiś 5 minutach ciągania pojawił się niebieski dym i po jakimś czasie zapalił. Chodził chwilę ale ciągle wydobywał się niebieski dym, co prawda nie tak mocny jak wcześniej ale był niebieski, ojciec stwierdził że chyba na 4 cylindrze dobrze nie spala bo tak "pąchał" z rury wydechowej.

  • #67 20 Mar 2011 14:27
    michal.s61
    Poziom 9  

    kolego po takim remoncie silnik powinien odpalic na kopa z rozrusznika!a nie na zaciag.hyba ze masz padniete aku to zwracam honor.co do niebieskiego dymu to na poczatku ma prawo troche dymkowac zwlaszcza jak przetarles cylindry olejem przed wlorzeniem tlokuw ja tak zawsze robie.pozdrawiam

  • #68 20 Mar 2011 14:34
    jojna0411
    Poziom 14  

    Akumulatory mam nowe tylko rozrusznik R7 i już ledwo kręci. Przy wkładaniu tłoków poszło prawie 0,5 litra oleju. Ale co z tego wszystkiego jak trzeba wszystko demontować i szukać przecieku wody do oleju.

  • #69 20 Mar 2011 15:06
    michal.s61
    Poziom 9  

    a nie masz wrzerow w dolnej plaszczyznie bloku tam gdzie opiera sie tuleja z uszczelniaczami?bo wtedy bez silikonu tego nie uszczelnisz.byc moze podwinol sie oring.najlepiej jest przed montarzem posmarowac tawotem wtedy eleganco powinny wejsc.

  • #70 20 Mar 2011 15:14
    jojna0411
    Poziom 14  

    Oringi smarowałem towotem, a wrzerów nie ma bo sprawdzałem, wcześniej nie było takich problemów dlatego sądzę że zamarznięta woda mogła rozsadzić blok.

  • #71 20 Mar 2011 15:38
    michal.s61
    Poziom 9  

    a ta firma ktora spawala ci blok nie sprawdzila szczelnosci?ja zawsze polecam zalanie plynem,czysciejszy uklad i swiety sokoj.powodzenia w szukaniu przecieku pozdrawiam

  • #72 20 Mar 2011 15:43
    jojna0411
    Poziom 14  

    no właśnie nie sprawdzili bloku tylko głowice...

  • #73 20 Mar 2011 21:57
    RYKITYKI
    Poziom 10  

    Nie przykręcaj kolektora wydechu po złożeniu a będziesz wiedział która głowica czy cylinder wymaga poprawki czy też wtrysk ci leje a jak nie założysz ssącego to zobaczysz jak trzymają zawory ssące . Uwaga na uszy i na iskry z wylotowego .

  • #74 24 Mar 2011 20:59
    jojna0411
    Poziom 14  

    Po zdjęciu 2 głowicy zakołkowałem dolne wloty wodne te od bloku i zalałem głowicę gorącą wodą. Po postawieniu głowicy w pozycji pionowej zaczęła cieknąć woda zaworem tak jak by spod prowadnicy ale nie jestem pewien. Fakt jest faktem że najprawdopodobniej to było przyczyną dymienia na biało, ciężkiego zapalenia i wody w oleju. Dla pewności sprawdzę głowice bo po zamarznięciu wody można się wszystkiego spodziewać.

  • #75 27 Mar 2011 12:10
    AdamJ04
    Poziom 2  

    Panie kolego, jestem ciekawy, co dalej z pana ciągnikiem? Mam podobny problem ze swoim - także po remoncie silnika, także zestaw z THM-u i tak samo mechanik ustawił rozrząd. Koło napędzające pompy wtryskowej nie jest zero na zero, tylko zero między znaki (kropki). Fachowiec twierdzi, ze to prawidłowe ustawienie. Zimny silnik bardzo ciężko pali, gorący pali na dotyk. I jeszcze jedno - silnik osiąga bardzo duże obroty.Jak dobrze przydeptać, to nawet 2700. Pompa robiona zaplombowana. Wiosna blisko, pomóżcie!

  • #76 27 Mar 2011 15:43
    jojna0411
    Poziom 14  

    To ustawienie jest złe!!! Sam u siebie przestawiłem i zrobiłem próbę z przeźroczystą rurka którą zamontowałem na 1 króćcu i kręciłem wałem. Poziom paliwa zaczął się podnosić i w tym samym momencie dolna kreska na kole pokryła się z kreską na skrzyni. To najprostszy sposób sprawdzenia czy dobrze jest ustawiony początek tłoczenia paliwa. A ci mechanicy którzy twierdzą inaczej to są o kant upy, trudno im przeczytać instrukcję napraw.

  • #77 27 Mar 2011 19:31
    AdamJ04
    Poziom 2  

    Dzięki za odpowiedź! Czyli znowu przeróbka. A kto mi podpowie, co z tymi zwiększonymi obrotami silnika? Czy szukać przyczyny w pompie wtryskowej (zaraz po zamontowaniu było 2400 i koniec, a teraz nawet 2700) czy może przedwczesny wtrysk paliwa powodować "rozpędzanie się" silnika do takich obrotów?
    Chciałem dodać że wyjeździłem 20 mtg od chwili remontu.
    Czy komuś przydarzyło się, że obrotomierz pokazywał niewłaściwe obroty?
    Jestem ciekawy opinii Tomka130 na ten temat. Jestem przekonany z wcześniejszych postów, że mam do czynienia z prawdziwym fachowcem. Pozdrawiam.

  • #78 27 Mar 2011 20:21
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    Adam to jest silnik wysokoprężny i obroty w nim są ustalane przez regulator obrotów, ustawienie wtrysku nie wiele ma do rzeczy. Nie jest powiedziane że zle on pracuje, raczej zle ustawione są maksymalne obroty na ograniczniku. I tyle. Jeśli nie masz innych zastrzeżeń do pracy pompy to skontaktuj się z pompiażem i ustaw na nim właściwe maksymalne obroty.

  • #79 01 Kwi 2011 22:31
    siwus001
    Poziom 10  

    Zgadzam sie z sewerynem dodam tylko że prawidłowo ustawiona pompa- a dokładnie regulowane obroty powinny wynosić V25-110 czyli
    25 -najniższe regulowane obroty
    110 - najwyższe regulowane obroty pełnego obciążenia
    Jeżeli liczby te x 10 to da nam obroty regulatora.
    A cały zapis regulatora to R8V25-110/74 D1
    I to jest na tyle jeśli chodzi o regulacje
    Wszystko na ten temat . kumaty pompiaż będzie wiedział o co chodzi :-)

  • #80 02 Kwi 2011 07:05
    jojna0411
    Poziom 14  

    Witam panowie. Jest bardzo dobrze!!! Wymieniłem głowicę, i zimny odpalił jak dziecko, chodzi jak prawdziwy diesel a nie jak es,30 i 60 razem. Dziś rano może z 2-3 razy przekręcił wałem i zapalił znowu jak dziecko dodam że wcześniej przy takiej temperaturze otoczenia 7-8 *C to bez ciepłej wody albo wiechcia nawet nie było co podchodzić.

  • #81 19 Kwi 2011 17:03
    jojna0411
    Poziom 14  

    Witam ponownie chciałem tylko napisać że ciągnik spisuje się bardzo dobrze moc, spalanie i cała reszta w jak najlepszym porządku. Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.