Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sharan 2.0 ADY, LPG brak iskry zmieniony hall,cewka podł.VAG

21 Sty 2011 23:20 7910 22
  • Poziom 26  
    Witam
    Problem jak w temacie. Sharan zgasł i nie chce odpalić - brak iskry. Podłączony VAG - brak błędów, immo wg VAG ok. Przy kręceniu rozrusznikiem pokazuje 160 obr/min. Sprawdzony został hall przy kole zamachowym - kabel się łamał w wielu miejscach więc został wymieniony. Niestety nic to nie pomogło, iskry jak nie było tak nie ma. Następnie cewka została sprawdzona poprzez zwieranie środkowego pinu do masy po uprzednim zdemontowaniu jej i podaniu zasilania z akumulatora. Również nie dało to wyładowania, więc cewka została zmieniona i dalej brak iskry. Zdemontowany został komputer i przemierzony środkowy przewód od cewki do komputera - jest ciągły. Zimnych lutów w kompie nie widać.
    Komputer jest produkcji Siemens. Na kostkach do cewki oraz do halla jest napięcie. Gdyby ktoś się spotkał z podobnym problemem byłbym bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 29  
    A rozrusznik w jakim stanie? Może ma za duży pobór prądu? Już miałem takie przypadki co prawda nie w sharanie ale może warto sprawdzić! Pozdrawiam

    Albo brak masy na silniku? Co pewnie już zostało sprawdzone?
  • Poziom 26  
    Rozrusznik kręci z właściwą prędkością - wg. VAGa 160 obr/min. Podobno z niesprawnym hallem koło aparatu zapłonowego można jechać. A jeśli byłby on niesprawny - dlaczego VAG nie pokazuje błędów od tych czujników?

    Gdyby nie było masy to raczej rozrusznik by nie kręcił albo kręciłby słabo...

    Stawiałem na cewkę, obecnie mocno się zastanawiam czy poprawnie ją sprawdzałem - sposób wyczytany tu: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=142276#post142276. Dodam, że cewka jest z elektronicznym modułem.
    Zastosowałem cewkę używaną, Beru od Passata B3 2.0
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Zobacz czy oba czujniki halla sa zasilane i czy podczas kręcenia rozrusznikiem pojawiają się na nich sygnały masy (dioda LED i rezystor 1kOhm - takie samo podłączenie jak przy cewce).
    Sprawdź też czy cewka ma zasilanie w aucie - nic o tym nie piszesz.
    Jak już sprawdzisz to co napisałem wyżej i nic to nie da to odłącz cewkę a pod środkowy przewód od cewki podłącz diodę LED z rezystorem 1kOhm (plus diody do plusa auta a minus diody do środkowego przewodu) i zakręć rozrusznikiem. Dioda powinna mrugać. Jeżeli nie mruga a wszystko inne sprawdziłeś to wygląda na uwalony ECU.
  • Poziom 27  
    a w autku niema zadnego zabezpieczenia? ;-)
  • Poziom 26  
    Nic nie wiadomo na temat zabezpieczeń ani właścicielowi ani mnie, immo by wyrzucało błąd na VAGu gdybycoś było nie tak a zarówno cewka jak i hall mają zasilanie. Dodatkowo ciągłość przewodu cewka - komputer została sprawdzona.
  • Poziom 27  
    chodziło mi o dodatkowe zabezpieczenie nie te w kluczyku ;-)
  • Specjalista grupy V.A.G.
    15darekvw napisał:
    chodziło mi o dodatkowe zabezpieczenie nie te w kluczyku ;-)

    A gdzie może być takie zabezpieczenie?
    VAG się łączy z ECU więc ma zasilanie, czujniki i cewka też mają, przewody pomiędzy ECU a czujnikami i cewką podobno sprawdzone.
    Nie ma iskry więc chyba na przewodzie WN jest zabezpieczenie.
  • Poziom 27  
    grala1 napisał:
    15darekvw napisał:
    chodziło mi o dodatkowe zabezpieczenie nie te w kluczyku ;-)

    A gdzie może być takie zabezpieczenie?
    VAG się łączy z ECU więc ma zasilanie, czujniki i cewka też mają, przewody pomiędzy ECU a czujnikami i cewką podobno sprawdzone.
    Nie ma iskry więc chyba na przewodzie WN jest zabezpieczenie.




    niewiadomo czy sprawdzone ''podobno''
  • Poziom 26  
    Hall przy kole zamachowym impulsuje podobnie jak hall przy aparacie zapłonowym, sprawdzone diodą LED, wtryski się otwieraja na czas obracania rozrusznikiem, ciągłość przewodów od halli i cewki do modułu sprawdzona, stwierdzone uszkodzenie cewki, jednak na nowej również nie ma iskry.
    Zasilanie obu halli oraz cewki sprawdzone.
  • Poziom 26  
    Podłaczyłem jeszcze raz VAGa i tym razem nie widzi on że wał się obraca. Wziąłem kawałek drutu i zacząłem szybko dotykać do masy przewód sygnałowy z halla. Wstryskiwacze zaczęły cykać i pojawiło się kilka iskier. Tak więc jutro szukam innego halla.
  • Poziom 11  
    kolego ja tak miałem w golfie 3 1.8 kręciłem rozrusznikiem i też nie było iskry i okazało się że przy stacyjce z kości kabelek się wyrobił i nie dawało prądu na układ
  • Poziom 26  
    Ale czy problem w kostce umożliwiłby zasilanie wtrysków gazu, połączenie z kompem VAGiem, oraz zasilanie cewki i obu halli?

    Czujnik zamiennik produkcji EPS 1.953.082 numer z kartonika, sam hall bez żadnych oznaczeń.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Pawel1812 napisał:
    Hall przy kole zamachowym impulsuje podobnie jak hall przy aparacie zapłonowym, sprawdzone diodą LED, wtryski się otwieraja na czas obracania rozrusznikiem, ciągłość przewodów od halli i cewki do modułu sprawdzona, stwierdzone uszkodzenie cewki, jednak na nowej również nie ma iskry.
    Zasilanie obu halli oraz cewki sprawdzone.

    Pawel1812 napisał:
    Wziąłem kawałek drutu i zacząłem szybko dotykać do masy przewód sygnałowy z halla. Wstryskiwacze zaczęły cykać i pojawiło się kilka iskier.

    Coś kolego kręcisz. Napisałeś że wszystko sprawdzone i nie ma iskry a wtryski chodzą później piszesz że sam podajesz sygnał na halla bo VAG o nie widzi i wtryski cykają i jest iskra. Przedtem hall był dobry,teraz nie jest - zastanów sie w końcu.
  • Poziom 26  
    Wygląda na to że podczas wyciągania halla skruszyła się jego izolacja, a zanim został wyciągnięty był sprawny. W tej chwili nie ma żadnej możliwości jego naprawy.
    Zastosowany zamiennik nie działa.
    Nr oryginalny to VW 037 906 433A wg ETKA do silnika ADY
    czy można go zastąpić czujnikiem VW 06A 906 433C? Jakie znaczenie mają te litery?

    Czy problem wynika z tego, że czujnik jest źle dobrany czy uszkodzony?
  • Poziom 26  
    Oryginał był 037 906 433A
  • Poziom 26  
    Napięć na hallu podczas kręcenia rozrusznikiem nie sprawdzałem natomiast te wskazywane przez VAG są oki. Dziwne jest natomiast to, że dioda podłączona przez rezystor 1k do przewodu sygnałowego przygasa i zaświeca się mocniej a nie mruga, co ma miejsce podczas badania w ten sposób halla aparatu zapłonowego.
    Na allegro brak było używanego zamiennika halla, oryginał w ASO 600zł więc kupiłem drugi zamiennik za 180 i auto odpaliło.
    Temat zamykam i dziękuję wszystkim za zainteresowanie oraz pomoc.