Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AGREGAT HONDA diesel GD320-317cm3 - dymi, nierówwna praca

22 Sty 2011 16:50 2957 3
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich.

    Szukam przyczyny złej pracy silnika HONDY wbudowanego do agregatu prądotwórczego.

    Silnik HONDA GD320-317cm3
    Jest to jednocylindrowy silnik diesel.
    DANE TECHNICZNE
    Typ silnika - czterosuwowy silnik Diesla, górnozaworowy OHV, chłodzony powietrzem, poziomy wał
    Pojemność skokowa 317 cm3
    Średnica x skok 76 x 70 mm
    Moc max 5.1 kW (7.0 KM) / 3600 obr-1
    Max moment obrotowy 15.7 Nm / 1.6 kgm / 2500 obr-1
    Zapłon bezpośredni 2 stopniowy
    Rozruch ręczny

    W momencie odpalenia przez pociągnięcie za linkę (szarpak) silnik odpala ale początkowo nie może wzbić się na obroty i jego praca jest nierównomierna.

    Z rury wydechowej wydostaje się cały czas duża ilość białego duszącego dymu!!!

    Po kilkunastu sekundach praca silnika się wyrównuje ale po dodaniu gazu silnik pracuje nierównomiernie a obroty zaczynają spadać. Silnik nie gaśnie lecz bardzo nierównomiernie pracuje i nadal dymi.

    Kilka dni temu odebrałem go od naprawy (koszt naprawy 1600zł) Wymienili w nim:
    - szklanka + pierścienie
    - pompa paliwowa
    - regeneracja końcówki wtryska
    - uszczelniacze

    Jak na razie nie zapłaciłem rachunku, bo kazali mi przetestować silnik ale z uwagi na to że "naprawa" zajęła im 6 miesięcy szukam na własną rękę rozwiązania problemu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Rycho T napisał:
    Biały dym, to oznaka spalania oleju.
    Silnik, nie był przypadkiem transportowany i przewracany, gdy miał wlany olej do misy?

    Gdzie to było naprawiane, w stodole, przez domorosłego fachmana?
    Oddaj z powrotem niech poprawia, lub oddaj do dobrego serwisu, nie zapłaciłeś przecież za tą "naprawę"


    Masz rację z tym "fachmanem" - to był serwis STIHL, który jak twierdzi doskonale zna się na rzeczy...

    Myślę, że może zapłon jest źle ustawiony skoro wszystko jest nowe...

    Silnik nie był przewracany z uwagi na to iż cały czas był zamontowany w ramie na poduszkach i jak widzę po nieczystościach nikt nawet nie pofatygował się aby wyczyścić ramę ze starego oleju.
    Dodatkowo muszę powiedzieć, że podczas pracy słychać jakieś dziwne tarcie i stukot, którego wcześniej nie było...
  • Poziom 43  
    Niska kompresja, za późny zapłon ( uszkodzona pompka wtryskowa) uszkodzony regulator z nastawnikiem dawki.