Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mercedes c202 d 93r auto nie odpala

justi8704 22 Sty 2011 18:47 8859 10
  • #1 22 Sty 2011 18:47
    justi8704
    Poziom 2  

    witam. Mam mercedesa c klasa silnik 2.2 zwykly diesel 1993 rok. Problem polega na tym że auto nie odpala. jakiś czas temu pożyczyłem auto szwagrowi i braklo mu ropy. i musieliśmy go zholować bo po ponownym dolaniu paliwa już nie odpalił. Odpowierzyłem wtryski, sprawdziłem filtr paliwa,próbowałem palić na hol i nic. Co lepsze byłem na diagnostyce i wogóle nie połączył się z komputerem żeby zdiagnozować problem.Podejrzewam też że mogła paść pompa ale mechanik powiedział mi że nie konieczne musi być to. proszę o radę bo nie wiem co dalej robić:?:

    0 10
  • #2 23 Sty 2011 13:47
    Gżehó
    Poziom 21  

    Podaje paliwo na wtryski?
    Jak odpowietrzałeś?

    Dodano po 3 [godziny] 36 [minuty]:

    Nie odpowiedziałeś na pytanie czy podaje paliwo.
    To jest prosty silnik i albo podaje paliwo, albo nie.
    Może elektrozawór odcina paliwo, może źle odpowietrzyłeś, ciężko powiedzieć.

    0
  • #3 23 Sty 2011 13:49
    kortyleski
    Poziom 41  

    Na plaku pali?

    0
  • #4 23 Sty 2011 17:00
    justi8704
    Poziom 2  

    coś tam troche podawało paliwo. Na plaku też nie pali. A co jeszcze dodam to: to że ma pompe lukasa, a sporo już na jej temat się naczytalem i sam nie wiem czy to może w niej tkwi problem...

    0
  • #5 24 Sty 2011 22:34
    kortyleski
    Poziom 41  

    Skoro nie pali na plaku to popatrz na rozrząd, pomierz ciśnienia w garkach. A gdzie sikałeś plakiem?

    0
  • #6 24 Sty 2011 23:00
    Gżehó
    Poziom 21  

    A skoro kolega mówi, że nie podaje paliwa to jak ma odpalać na chociażby plaku? Plak to wspomagacz odpalania jak dla mnie, bez paliwa chyba nic z tego? Poza tym musi siknąć bezpośrednio do kolektora, nie przed filtrem.
    Poza tym nie wiem skąd takie metody, posługiwać się "samostartami" trzeba umieć, grozi to pewnymi, nieciekawymi konsekwencjami, czyż nie?

    0
  • #7 25 Sty 2011 09:42
    justi8704
    Poziom 2  

    Narazie czekam na sobote bo ma przyjść kolega, który ma swój komputer i posiada jakąś wiedze na temat mercedesów. Może uratuję swoją CELINE. A teraz muszę zmykać do pracy...

    1
  • #8 14 Lut 2011 16:52
    leszczak23
    Poziom 10  

    Mam ten sam problem
    Wcześniej chodzil pieknie .
    Czy to może być wina zaworka stop?
    Już sie dobralem do zaworka i chcę go wymienić na nowy. Czy to jest przyczyna . Bo moj nie pobiera paliwa . wlewalem mu rurką bezposrefio strzykawką na sile ale nadal nic
    POMOCY

    1
  • #9 14 Lut 2011 22:06
    kortyleski
    Poziom 41  

    POMOCY udzieli człowiek co się
    zna. Nazywa się MECHANIK. Ja zapraszam...

    2
  • #10 23 Lut 2011 12:22
    leszczak23
    Poziom 10  

    POMPA NIE ZACIĄGa PALIWA.:


    Pompa już kiedyś była zmieniana u poprzedniego właściciela i jest suchutka-powiedzieć wygląda jak nowa.
    Na krótkim Kablu. Autko jest 97rok z automatem 5d.

    Co to może być:
    Zdarzyło się parę razy w Mietku ze jak wcisnęło się gaz na maksa
    to wtedy zareagował EPC
    Zaczął chodzić nierówno na "3 cylindry" i dymił. Wystarczyło go zgasić i odpalić ponownie i OK. To jest jedno co miałem wcześniej.
    (podobmo -pisze ktoś na forum- wystarczy wyczyścić kolekto dolotowy i czujnik na nim zawarty)


    Nigdy nie było problemów z odpalaniem rano . chodził normalnie zawsze.

    ALE
    nastąpiło takie zdarzenie:
    Mialem rezerwę paliwa . uzupełniłem ją paliwem z podejrzanej stacji TERA.
    Zapaliłem normalnie auto i po 10min jazdy autem samochód złapał na spokojnej jeździe kontrolkę Epc "chodził na 3 tłokach"

    i zgasł .

    Komputer wykrył błędy m.in. ten 1224
    Układ paliwowy patrząc na przewody od filtra nie pobiera wcale paliwa! .
    Próbowałem zalać pompę ropą odsuwając przewód ssący zakończony oringiem.(tuż przy filtrze) i dawkując strzykawką paliwo .
    Przekręcam kluczyk na rozruch:
    Nie ciągnie paliwa. Nie odpala.


    Tak więc wyjąłem ten zawór-STOP.
    zawór był lekko utarty na ściance bocznej a gumka cala.

    Zawór leciutko go przetarłem papierem ściernym 2000. Przeczyściłem,dałem kropelkę miksolu i zmontowałem z powrotem.

    Następnie zabrałem się za
    Czujnik położenia wirnika
    -ten między rurkami od wtrysków. Niestety nierozbieralny model-zanurzyłem całego w benzynie ekstrakcyjnej i potrząsaniem obracaniem w kąpieli i dmuchaniem powietrzem wszystko bo a może wyleci jakiś paproch .Nic..
    trzpień tego czujnika P.W.znajdujacy się na pompie też przetarłem lekko papierem ściernym 2000 . Zmontowałem wszystko do 'kupy"
    Rozruch:
    Silnik kręci i kręci , paliwa nie zasysa,

    PYTANIE:Ktory czujnik /sensor mógłby robić taki objaw .
    Czy jest to coś mechanicznego ? np łopatki wirnika
    czy jeszcze jakiś zawór inny .


    Proszę o pomoc informacyjną .:)))

    [ Dodano: 23 Luty 2011, 11:54 ]
    WITAM PONOWNIE .
    Zamieszczam tu zdjecia awarii:


    . Zaworek przelewowy pompki zasilającej na zdjęciu . Widać tu pękniętą sprężynkę. Pompa 2003 rok po wymianie , suchutka. Nie chciał zaciągać paliwo . Wszyscy mówili "jak jeden maż" że pompa do naprawy czyli demontage.KOSZTY . KOSZTY KOSZTY .
    Poczekałem , poczytałem ,..
    Pomogły rozpiski z forum nt budowy pompy z Forda Transita i..

    http://forum.fordclubpols...t=112144&page=2
    tam ten zaworek był nas schemacie .
    Pytanie :
    Dlaczego ta sprężynka pękła ?

    Tak więc obróciłem końcówki sprężynki skrajnymi do środka tak żeby sie nie wkręcila jedna na drugą . Po montażu silnik momentalnie odpalił.





    Jeszcze jest problem bo w tym zaworze jest regulacja DAWKI...? .
    Gdzieś czytałem ,że podobno liczy się obroty śrubki przy odkręcaniu..
    jak bym go nie pokręcił to za każdym razem inaczej pracuje silnik . Puszczam gaż to on jakby z opóźnieniem reagował . Albo niewielkie wahania obrotów po puszczeniu nogi z gazu .
    Jednakże wszystkie gary słychać i generalnie pracuje i nie kopci .
    Po odpaleniu wchodzi na obroty ładnie ze trzy razy a potem już słabo jakby
    załączał w tryb awaryjny słabiej też wkręca na obroty (maks 3tys) i nie ma tego no "powera" .
    Lampka EPC stale się świeci już od samego przekręcenia kluczyka . Nic nie daje wyłączenie i włączenie silnika kontrolka pali się cały czas natomiast daję się ponownie wkręcić ze dwa razy na pełne obroty po czym maks do 3tys.



    Wcześniej czyli przed pęknięciem owej sprężyny nie było Takich problemów z kontrolką. Myślę ze niepotrzebnie podłączyłem prostownik do akumulatora bo nie możną ładować baterii nie odłączonej od auta ...;((( Czy moglem coś uszkodzić ? Co to mogło by być ?
    Jaki diagnoster by to sprawdził i co polecacie?
    Czy jest takie coś do kupienia na allegro . Za ile?

    Profilaktycznie pogrzebałem niepotrzebnie Czujnik Położenia Walka -ten z tyłu miedzy wyciami na wtryski oraz Zawór Stopu( ten z tylu pompy)
    CPW wykąpałem go w Benzynie ekstrakcyjnej - bo tak robią i w wielu przypadkach ratuje ,pomaga. . Natomiast ZS byl lekko utarty na ściankach wiec go leciutko papierem ściernym potraktowałem (bez przesady nr 2000 miałki)


    JAK NIE odpala i NIE POBIERA I NIE CIĄGNIE ROPKI TO TO na pewno nie od razu naprawa za 3000zl
    Lucasa pompa w202 nie odpala nie ciągnie paliwa to może być zawór przelewowy .ok 100zl
    A warsztat nie powie że sprężynka tylko oczywiście Sensory B lub A

    [ Dodano: 2011-02-23, 11:14 ]
    Aha do zaworka przelewowego jest idealne dojście po wyciągnięciu Zbiorniczka spryskiwacza.

    Wszystkim co chcą sami naprawić polecam na spokojnie najpierw poczytać schematy

    http://forum.fordclubpols...t=112144&page=2

    0
  • #11 23 Lut 2011 22:55
    leszczak23
    Poziom 10  

    Rano zapaliłem mercedesa i mial stale zapaloną kontrolkę EPc i brak mocy . nastepnie zgasilem i gwałtownie przekręcilem stacyjke ponownie tak że uruchomilem beż zapalenia sie świec zarowych. Silnik zapalił i ..

    Kontrolka EPC już nie swieci i silnik pracuje prawidłowo , wkręca powtarzalnie na obroty , nie ma opóznień po zdjeciu nogi z gazu .
    Obylo sie bez ponownej Diagnostyki .....

    Nasuwa mi się myśl że pompa jest Ok a jedynie mogla któraś ze świec od dlugiego kręcenia się uszkodzić .

    A co do pęknietej spręzynki to W Kaliszu zamówiłem taką za 15 żł.
    Żeby to nie brzmialo nielogicznie to paliwo nie miało tu żadnego wpływu i był to przypadek że akurat wtedy zalałem inne paliwo a spreżynka wg mnie ma wadę materialową..

    Moj mercedes to W202 2,2 D Lucas

    2