Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Modernizacja wtrysku lpg - prosze o porady

jackkpl 22 Sty 2011 18:59 1139 0
  • #1
    jackkpl
    Poziom 11  
    Witam

    Tydzien temu kupilem samochod saab 900 2.0 turbo z lpg. Instalacja lpg to elpigaz stella nord z reduktorem ana 04 (nawet nie wiem, czy to wersja 170 czy 220 koni). Mam interfejs do tego ustrojstwa. Komputer jest na maksa ubogi (nie ma nawet mozliwosci ustawienia obrotow, przy ktorych przelaczy sie na benzyne ). Sprawa wyglada tak, samochod ma seryjnie 185 koni ale dlugo tak nie pojezdzi. Mapa autokalibracji jest wg mnie slaba, tzn wartosci wahaja sie od 160 do 220% czasu wtrysku). Rozumiem,ze ktos zamontowal za male dysze i przez to wtryskiwacze gazu musza byc otwarte duzo dluzej.

    Teraz napisze pytania, na ktore chcialbym znalezc odpowiedz:

    1) Na co najlepiej zmienic sterownik, aby pozwalal na sekwencyjna zmiane lpg->pb i pb->lpg oraz mial mozliwosc przelaczania na PB powyzej zadanych obrotow i/lub obciazenia.

    2) Czy aby zwiekszyc wydajnosc (przepustowosc) wtryskiwaczy, trzeba je wymienic, czy tylko rozwiercic dysze gazowe w kolektorze ?

    3)Czy wtryskiwacze gazu maja okreslona maksymalna moc ktora moga obsluzyc (tak jak to jest w przypadku wtryskiwaczy benzynowych), czy to zalezy tylko i wylacznie od rozmiaru dyszy w kolektorze?

    4) Dlaczego po przelaczeniu na gaz wskazanie sondy lambda widziane w programie do stelli leci na 4V (na benzynie jest okolo 0.37V)?

    5) Jaka bylaby najlepsza instalacja (reduktor, wtrsyki, komputer) , ktory obsluzy 300 koni w 4 cylindrowym aucie?

    Licze na pomoc znawcow w temacie LPG

    Jacek