Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Neostrada 2 mbit LIVEBOX Nie osiąga pełnej prędkości!

Firius 22 Jan 2011 20:24 3071 8
  • #1
    Firius
    Level 9  
    Witam wszystkich. Mój pierwszy post na forum. Jak robie coś nie tak to sorry.

    Problem dotyczy migracji predkości z 1mbit na 2 mbit. Dzisiaj rano podpisałem umowe przedłużającą z TP. Według umowy termin realizacji to: 1 MARCA!!! Zdenerwowany wróciøem do domu. A tu... ZONK! W liveboxie prędkość zwiększona. Ucieszony wchodze na speed test a tu kit. Nie wyciąga mi powyżej 1 mbit. Od razu mówie że nigdzie nie ściąga mi z pełną prędkością. Poza tym zaczęło mi zrywać łącze przy ściąganiu większych plików! Tylko jeden komputer używa internetu w danym momencie. Wyłaczone wszystkie programy spowalniające transfer. Brak możliwości podkradania transferu przez WI-FI. Livebox został zresetowany raz. I tu moje pytanie: czy na moim łaczu nie pójdzie szybciej, czy panowie z Tepsy lecą sobie w kulki? Dodam że mieszkam 3,5 km od centralki. Oto parametry:

    Stan linii ADSL Podniesiony
    Standard ADSL G992_5_A
    Szybkość wysyłania 316
    Szybkość pobierania 2488
    Tłumienie Bliski koniec : 53.6 (dB)
    Odległy koniec : 24.1 (dB)
    Sygnał/Szum Bliski koniec : 8 (dB)
    Odległy koniec : 29 (dB)
    Liczba błędnych pakietów 6368
    Firmware 0xe15080a
    Błędne sek. w okresie 15 min 0
    Błędy CRC 3761
    Błędne sek. w okresie 1 dnia 0


    Z góry dzięki za pomoc!
  • #2
    :
    Level 19  
    Przykładowo u mnie na takich jak niżej na obrazku parametrach mówili w TP że nie ma raczej szans na więcej niż 1Mb. Obecnie prędkość maksymalna przy pobieraniu sięga 110kB/s żadnych innych problemów.

    Neostrada 2 mbit LIVEBOX Nie osiąga pełnej prędkości!
  • Helpful post
    #3
    maciek7474
    Level 13  
    Miałem tak samo ze zwiększeniem prędkości neo z 512 kb/s na 1Mb (koniec umowy). W oprogramowaniu routera wyświetlana prędkość pobierania - 1319 kbps, wysyłania 324 kbps, jednak po testach prędkości za pomocą przeglądarki prędkości były na poziomie neo 512. Dzwoniłem do TP.SA i powiedzieli, że mam poczekać, aż oni coś w centralce zrobią. Dodam jeszcze, że wszystko miało miejsce jeszcze przed terminem realizacji usługi. Czyli na 100% 1 marca będziesz miał to 2 Mb, ale może warto zadzwonić do dostawcy. :)
  • #4
    PawelN
    Level 12  
    Witam.
    Więc widzę tu dwie sprawy, po pierwsze masz już zwiększoną prędkość liniową do 2Mb/s ale hasło ogranicza ciebie jeszcze do 1Mb/s i ta zmiana nastąpi pewnie z wygaśnięciem starej umowy, czyli jak pisałeś-1marca.
    Druga sprawa, masz bardzo słabą linie duże tłumienie, niski sygnał/szum w jedną stronę i dużo błędów CRC, będzie niestabilnie i będzie zrywać. Jak na odległość 3,5km to trochę za dużo. Jeżeli na tej linii masz też telefon, to sprawdź telefonem czy na końcu kabla który wpinasz do modemu jest czysty sygnał, czy nic nie trzeszczy i czy czasem linia do modemu nie jest podłączona przez filtr, albo czy filtr nie jest podłączony odwrotnie na linii do aparatu. Filtr jest kierunkowy i włączenie odwrotne powoduje tłumienie w stronę linii zamiast w stronę aparatu. Jeżeli nic z tych rzeczy nie pomoże to tylko zgłoszenie do TP.
    Powodzenia.
  • #5
    Firius
    Level 9  
    Ech, a czy brak filtru może to powodować? Bo ja wogóle go nie podłączyłem, ponieważ zrobiłem to wszystko w troche inny sposób, niż według instrukcji zawartej razem z modemem:/
  • Helpful post
    #6
    PawelN
    Level 12  
    Filtr na linii do telefonu (telefonów) jest niezbędny. Możesz też zrobić test: odłącz wszystkie telefony z wszystkich posiadanych gniazdek, żeby ci nic nie obciążało linii i podłącz na krótko modem do pierwszego gniazdka i sprawdź jakie będziesz miał parametry, jeżeli będzie OK to masz swoją instalację do przeglądu: instalacja filtrów, sprawdzenie czy nie ma przerw i słabych trzeszczących złącz.
  • #7
    Firius
    Level 9  
    Zrobiłęm według rady Pawła i jedyna zmiana to spadek szumu bliskiego końca z 18 dB na 10 dB. Dodam że miałem gniazdko starego typu. Ktoś mi je przerabiał a teraz nie mam możliwości na nie looknąć, ponieważ znajduje się pod boazerią. W każdym razie od niego pociągnięty jest kabel ok. 5 m z którego dopiero podłączam się do telefonu i liveboxa.
  • #8
    cysio22
    Level 11  
    Do centralki masz daleko fakt ja ci proponuje zrobić tak:

    Zgłoś awarie przyjadą technicy i niech sprawdza parametry Lini ale przy centrali jeżeli tam będą dobre lub lepsze to znaczy że możesz mieć zrypany kabel na chacie (ja w całej chacie zmieniałem na typowo sieciowy).
    A jeżeli parametry przy centrali będą już złe zawsze mogą cię przepiąć na porcie i na centrali może pomoże ja tak miałem kiedyś jak przechodziłem z 2 MB na 6MB ,fachowcy twierdzili że 6Mb nie pójdzie ale tak długo ich wnerwiałem ąz przełączyli mnie na porcie i BINGO !! okazało się ze port był uszkodzony .
  • #9
    Firius
    Level 9  
    Panowie EUREKA! Zrobiłem tak jak powinno być zrobione od początku. Czyli dokładnie jak w instrukcji popodpinałem wszystko. Przebudowałem gnioazdko itp. Założyłem filtr i chodzi wszystko okej. Dzięki za pomoc!