Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

W169 A klasa 2006r 1.5 benzyna sonda za katem

ele5 23 Sty 2011 01:21 2555 14
  • #1 23 Sty 2011 01:21
    ele5
    Poziom 26  

    Witam. Wywala mi błąd sondy za katem i zapala check na budziku.
    Z tego co widzę jest tam 4 przewodowa sonda.
    Mogę wrzucić tam uniwersalną 1V???
    Czy może jest tam 5V??
    Wiem jak wygląda sprawa z tymi tanimi ale spróbować warto? Czy zamawiać oryginał?

    0 14
  • #2 23 Sty 2011 01:24
    rox1
    Poziom 18  

    a może przytkany kat i dlatego wali błąd??

    0
  • #3 23 Sty 2011 10:36
    ele5
    Poziom 26  

    Też tak myślałem.Na dodatek klient mówił że jajami nieraz śmierdzi. Ale gwizdek ma jak trzeba.Nie muli.

    Dodano po 33 [sekundy]:

    Rozciąć i wywalić bebechy? Czy wstawić coś zamiast kata?

    0
  • #4 23 Sty 2011 10:56
    emeryt2
    Poziom 42  

    Wywalisz wnętrze , to dalej będziesz miał błąd katalizatora , wstawisz "rurki " , też tak samo. Poczytaj "sonda diagnostyczna".

    0
  • #5 23 Sty 2011 11:06
    ele5
    Poziom 26  

    Ok najpierw sprawdzę stan Kata czy nie jest częściowo przytkany. Sonde zostawiam na sam koniec.

    0
  • #6 30 Sty 2011 02:46
    ele5
    Poziom 26  

    Na analizatorze spalin na stacji diag. jest ok. Mieści się w normie. Co ciekawe według NR.VIN w autoryzowanym przedstawicielu Mercedesa według komputera na podstawieVIN te sądy są ZAMIENNE!(1V,ta sama wtyczka na dodatek,długość kabla) Ta sama jest za jak i przed katem... A się naczytałem opini ze te diagnostyczne "za" są inne itd...
    Dodaje dane z testu.
    1--przed katem 0d 0V-1V
    2--za katem stałe 0.46V
    Czyli niby ok.
    Uniwersalną zapodałem i to samo tyle że błąd po 2 dniach się pojawił.

    0
  • #7 30 Sty 2011 07:28
    emeryt2
    Poziom 42  

    Czy ktoś pisał ,że jest inna , diagnostyczne "inaczej" pracują , to stałe 0,46 to jakaś kaczka , nie wierzę , tam też jest oscylacja o małej amplitudzie.
    Dawno temu , na forum , czytałem o patencie na sondzie diagnostycznej , po wycięciu katalizatora - dystansowe osadzenie sondy. Innych grzechów nie pamiętam.

    0
  • #8 30 Sty 2011 08:09
    ALIBABA I
    Poziom 22  

    ,emeryt, sory podpadne cbś i naszym moderatorom . dawno temu ,,,,
    [ innych grzechów nie pamiętam] . spowiedz grzesznika to iest to . !

    1
  • #9 30 Sty 2011 11:50
    ele5
    Poziom 26  

    Też to czytałem o tym patencie z dystansem. I właśnie w tym samym wątku koleś twierdzi że jak ta za katem oscyluje to jest kat uszkodzony lub wywalone bebechy.Ma być stałe napięcie. Tak twierdzi gościu który pisał o tym dystansie. Każdy swoje....

    0
  • #10 30 Sty 2011 12:57
    emeryt2
    Poziom 42  

    Czy tylko korzystasz z tego forum , wiem ,że nie , przed chwilą napisałeś na moją odpowiedz w innycm poście , że sterowanie jest na podciśnienie klapy obiegu wewnętrznego - wierzę. Uwierz i mnie ,że napewno diagnostyczna oscyluje na niższej sinusoidzie. Podpieram sie fachowym opracowaniem , a nie doświadczeniem patantowców!

    Przepraszam , to nie TY , w innym poście podobny był NICK, jeszczce raz sory!

    0
  • #11 30 Sty 2011 18:35
    ele5
    Poziom 26  

    Zgoda,w takim razie nie pozostaje nic innego jak włożyć porządną z boscha lub oryginał 537zł.

    0
  • #12 30 Sty 2011 20:31
    emeryt2
    Poziom 42  

    Nie wiem , nie robiłem w tych wynalazkach MB , ale diagnostyczne w innych typach samochodów tez są drogie , do japońców ponad 600zł.

    0
  • #13 30 Sty 2011 21:04
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Emeryt

    Z całym szacunkiem do twojej wiedzy. Spotykamy sie już 2 raz przy podobnym poscie.

    1 sonda wspólpracuje w katem. Dlatego oscyluje zeby kat mial raz paliwo raz tlen. Kata moze nie być i 1 sonda dalej bedzie oscylować. Co do 2 sondy, jak wszyscy wiedzą to jest sonda która sprawdza kata.

    2 sonda przy sprawnym gorącym kacie i składzie CO 0,0≥ λ1,000 itd ma stac na bogato. Bogato jest to paradoks po przeciez paliwo zostało dopalone. Chodzi o zawartość tlenu. jezeli kat jest zimny i niedziała 2 sonda oscyluje jak 1. Jezeli wytniesz kata 2 oscyluje jak 1. i tutaj wywala bład nie sprawny kat. poprawna praca sond i kata to 1 oscyluje od 0- 1V ,chyba ze prądowa to tylko komputer stwierdza ze "ubogo- bogato" bo przeciez napiecie jest stałe.

    Skład CO 0,000 λ 1,000 przy goracym kacie.

    2 sonda idzie na bogato, czyli 0,6 V i w góre i nie ma oscylować ale raczej stać. wyjatkiem jest kiedy hamujesz silnikiem lub ujmujesz z obrotów.

    z szacunkiem dla ciebie przytocz zródło o którym piszesz?

    0
  • #14 30 Sty 2011 21:24
    ele5
    Poziom 26  

    No ciekawi mnie co wyniknie z waszej dyskusji.

    0
  • #15 31 Sty 2011 07:09
    emeryt2
    Poziom 42  

    Nic! Będziesz miał mętlik w głowie !
    źródło: Automotive Computer Controlled System - Allan Bonnick , 2003 rok.,
    mgr inż.Marian Konopinski - Elektronika w technice motoryzacyjnej.

    0