Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

actros 1835 rok 2001-nie działają półbiegi w skrzyni biegów

23 Sty 2011 14:58 8469 14
  • Poziom 2  
    Witam,mam actrosa 1835 z roku 2001 skrzynia manualna,mam problem ze skrzynią biegów-auto stało przez jakiś czas i okazało się że nie działają półbiegi,planuję także wymianę oleju w skrzyni biegów oraz w tylnym moście,jednak nie wiem gdzie spuścić olej oraz gdzie się dolewa,z góry dziękuję za podpowiedzi
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    wydaje mi się że w skrzyni są 3 komory i każda ma korek upustowy,sprawdzałem jeden korek żeby dolać ale nie jestem pewien-był po lewej stronie(patrząc od tyłu auta)na około 3/4 wysokości skrzyni-jak go wykręciłem śruba dosyć długa chyba z dziurką na końcu,ale nie jestem pewien,brat wymieniał u siebie w scanii,ale w actrosie nie jest pewien
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Witam

    Mam problem z Atego 2528 z 1999 r. Brak w tym aucie połówek. Sprzedający mówi, że sporadycznie udaje się je włączyć? Co może być przyczyną? Auto sporadycznie użytkowane i długo stało w komisie u Niemca. Błąd wyświetla się FR 1520. Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Witam

    Ten błąd to napewno FR tylko kwestia czy 1520 czy 1530 bo na wyświetlaczu są skazy i nie widać dokładnie. Co do programowania to pewnie tak zrobię tylko, że to auto zamierzam dopiero kupić i byłem na oględzinach i sobie zapisałem taki błąd i taka usterkę zaobserwowałem in staram się dowiedzieć coś więcej czy to jakiś czujnik czy wiekszy problem ze skrzynią. Inne pytanie czy takie auto powinno ruszać na pusto bardzo dynamicznie czy raczej tak w miarę powoli i płynnie. Mamy 1422 z 1984 roku i on zbiera się na początaku bardziej dynamicznie.

    Czy to jest poprawna procedura kodowania skrzyni ( tu niby pisza o gazie ) bo sam nie wiem

    włączamy zapłon

    - klawiszem "SYSTEM" odnajdujemy wskazanie FR (lub FMR) LEARN
    - wciskamy RESET i QUIT jednocześnie
    - na wyświetlaczu pojawi się "- - - - " (nauczanie uaktywnione)
    - krótko potem: "A - - -" (odbywa się nauczanie dla pozycji biegu jałowego)
    - "+ - - -" (nauczanie biegu jałowego zakończone)
    - nacisnąć pedał gazu "do dechy" ( z "kick-downem" jeżeli jest)
    - pojawi się "+ - - A" (odbywa się nauczanie "pełnego gazu")
    - pojawi się "+ - - +" (pełny gaz nauczony)
    - zwolnić pedał gazu
    - nacisnąć jednocześnie RESET i QUIT
    - nauczanie zakończone
  • Spec od Mercedesów
    Przy manualnej skrzyni nie ma czegoś takiego jak "nauczanie skrzyni". Przyczyny niewchodzenia półbiegów są najczęściej dwie: połamane kable u nasady lewarka (te od przełącznika półbiegów - odchylamy gumę harmonijkę i lukamy) lub rozprogramowało się sprzęgło. Jeżeli chodzi o ponowne zaprogramowanie (nauczenie) sprzęgła to niestety tylko komputer. Powyżej podana procedura jest dla pedału gazu.
  • Poziom 9  
    Dziekuję kolego Gerri na pewno sprawdzę te dwie opcje. Skłaniam się do tej pierwszej - połamane kable - bo podobno czasami daje się przejść na te połówki ( sporadycznie).
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Dzięki koledzy za pomoc. Faktycznie był przerwany przewód pod osłoną wajchy zmiany biegów. Powiedzcie mi tylko czy to normalne, że przełączenie na połówki powoduje gwałtowny skok samochodu. Żeby przeszło spokojnie to wciskam sprzęgło i dopiero wtedy przełączam. Jak kiedyś jeździłem Scanią to przejście na polówki dopiero nastąpiło jak przełączyłem przełącznik przy wajsze, a następnie włączałem sprzęgło.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    tutaj powinno byc tak samo jak w Scani
  • Poziom 9  
    Koledzy to gdzie może tkwić przyczyna? Trzeba na komputerze skrzynie zaprogramować? Czy może to jakiś czujnik przy sprzęgle ( komputer w aucie nie pokazuje tego typu usterki).
  • Spec od Mercedesów
    Przecież napisałem Ci powyżej, że tej skrzyni się nie programuje. Nie ma w niej żadnych czujników - to co chcesz programować?
    Zaprogramować należy sprzęgło - w tej chwili zmiana półbiegów następuje bez wciśnięcia pedału sprzęgła i dlatego jest szarpnięcie. Rzeczywiście powinno być tak, jak napisano powyżej że nawet jak się przełączy dźwigienkę na lewarku, to zmiana półbiegu nastąpi dopiero po wciśnięciu sprzęgła. Trzeba podpiąć auto do komputera i podejrzeć wartości procentowe czujnika sprzęgła. W miarę naciskania pedału ta wartość powinna się zmieniać od 0% do 100% (niewielkie odchyłki są dopuszczalne) Jeżeli odchyłka jest duża konieczne jest nauczanie sprzęgła które przeprowadza się w sterowniku FR.
  • Poziom 9  
    Dzięki wielkie Panowie za pomoc. Po podpięciu pod kompa dam znać czy się poprawiło.