Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

LAPTOP Acer 7551G wylałem troszkę capucina

Azuz33 23 Jan 2011 15:19 3158 26
  • #1
    Azuz33
    Level 9  
    Witam

    Laptop to Acer 7551G


    Przypadkiem wylałem capucino na laptopa głównie na 2 przyciski pod myszką dotykową.
    Następnie poszedłem po ręczniki i przetarłem co było na laptopie.
    Po czym się wyłączył (zapomniałem wyłączyć byłem w szoku).

    Komputer kupiony 3 miesiące temu i jest na gwarancji.

    Zalałem komputer 20 min temu.

    1.Teraz zostawiłem go spokoju. Jeżeli jutro spróbuje go włączyć i się nie odpali to mogę go wysłać do gwarancji ?? (jaka jest możliwość że mi naprawią).

    2. Jeżeli jutro nie będzie chciał włączyć się to samemu bawić się w odkręcanie??

    Laptop był podłączony na kablu do gniazda bez baterii.

    Proszę o pomoc!
  • #2
    metylopentan
    Level 14  
    Jeśli się na tym nie znasz to tym bardziej go nie rozkręcaj. W serwisie na gwarancję Ci go nie przyjmą, bo go zalałeś. Serwis Acera będzie kazał Ci zapłacić, ale gwarancja będzie trwać do końca (prawdopodobnie). Jeśli rozkręcisz sam albo dasz do innego serwisu to gwarancję stracisz.
  • #3
    Azuz33
    Level 9  
    A ile około Serwis Acera będzie chciał za naprawę ??

    Jest jakiś telefon na który mogę zadzwonić i się zapytać ??

    Jak mam wyjąć płytę która jest w nim środku w dvd roomie ??
    Przyciskam i nie chce się wysunąć.
  • #4
    dono42n
    Level 17  
    Azuz33 wrote:
    A ile około Serwis Acera będzie chciał za naprawę ??

    Jest jakiś telefon na który mogę zadzwonić i się zapytać ??

    Jak mam wyjąć płytę która jest w nim środku w dvd roomie ??
    Przyciskam i nie chce się wysunąć.


    napęd się nie otworzy przyciskiem jeśli masz wyłączony komputer - TYLKO go NIE WŁĄCZAJ!
    koło tego przycisku masz taką małą dziurkę - wsadź tam wykałaczkę a napęd się otworzy

    nr. telefonu:
    0 801 080 650
    022 471 07 77

    info ze strony Acer-a
    Quote:
    Centrum Serwisowe firmy Acer
    Uszkodzenie sprzętu można zgłosić:

    Drogą elektroniczną - kliknij tutaj, aby przejść do formularza zgłoszenia naprawy.
    Kontaktując się z Acer Call Center pod numerem telefonu:
    0801080650*
    022 471 07 77

    *Koszt za minutę rozmowy zgodnie ze stawką lokalnego operatora. Przykładowo, dla abonentów TP S.A. koszt wynosi 0,25 gr za minutę połączenia.

    Proszę przygotować następujące dane konieczne do utworzenia zlecenia serwisowego:

    numer seryjny zgłaszanego sprzętu
    datę jego zakupu
    rodzaj gwarancji
    adres odbioru przesyłki
    dane osoby kontaktowej
    nr telefonu do osoby kontaktowej (preferowany nr tel. komórkowego)
    adres e-mail
    NIP nadawcy przesyłki
    REGON nadawcy przesyłki
    szczegółowy opis usterki.
    Niezbędne jest podanie aktualnego i działającego adresu e-mail !!!
    2. Po skompletowaniu powyższych informacji zostanie utworzone zlecenie naprawy, a operator poda numer zlecenia (Case ID).
    3. Na podany wcześniej adres e-mail przesłana zostanie informacja zawierająca potwierdzenie utworzenia zlecenia naprawy oraz instrukcje dotyczące sposobu przygotowania i wysłania sprzętu do serwisu.
    4. Sprzęt należy odpowiednio zapakować i zabezpieczyć przed ewentualnymi uszkodzeniami w trakcie transportu. Preferowana jest przesyłka w oryginalnym opakowaniu. Do wysyłanego sprzętu należy załączyć kopię faktury zakupu i pozostałe dokumenty wymagane do uznania naprawy gwarancyjnej (np. Certyfikat Acer Advantage). Urządzenie nieodpowiednio zapakowane nie zostanie przyjęte przez kuriera.
    Proszę upewnić się, że przyczyną zgłaszanej usterki nie jest oprogramowanie (zaleca się wykonanie odtworzenia systemu operacyjnego przy pomocy Recovery CD lub systemu D2D). Przed wysłaniem sprzętu do Centrum Serwisowego należy wykonać kopie bezpieczeństwa danych znajdujących się na dyskach twardych. Przed wysłaniem sprzętu do Centrum Serwisowego należy wykonać kopię bezpieczeństwa danych znajdujących się na dyskach twardych. W celach testowych Centrum Serwisowe zastrzega sobie możliwość odtworzenia systemu operacyjnego do ustawień fabrycznych.
    Prosimy nie dołączać akcesoriów do wysyłanego sprzętu, jeśli uszkodzenie sprzętu tego nie wymaga. Jeżeli dołączenie akcesoriów jest konieczne prosimy o sporządzenie ich listy i potwierdzenie jej własnoręcznym podpisem.
  • #5
    Azuz33
    Level 9  
    Na twoim miejscu po ilu dniach byś go włączył ?? (żeby sprawdzić czy sam się wysuszył na tyle aby działał)

    Jeżeli nie będzie działał to wyślesz go do Acera.
  • #6
    lookash81
    Level 23  
    Witam,
    należy pamiętać, że nawet jeżeli laptop się odpali po wyschnieciu i wszystko będzie działało poprawnie, to laptopa i tak należy dostarczyć do serwisu celem wyczyszczenia wnętrza, aby nie powstały ogniska korozji. Takie zalanie może się zemścić nawet po kilku/kilkunastu miesiącach.
  • #7
    dono42n
    Level 17  
    Azuz33 wrote:
    Na twoim miejscu po ilu dniach byś go włączył ?? (żeby sprawdzić czy sam się wysuszył na tyle aby działał)

    Jeżeli nie będzie działał to wyślesz go do Acera.


    powiem tobie, że to trochę patowa sytuacja - włączając ryzykujesz, że może popsuć się bardziej, ja na twoim miejscu jeśli miałbym gwarancję to bym
    a) zadzwonił do acer-a
    b) dowiedział się jaki mógłby być orientacyjny koszt czyszczenia
    c) i wysłał
  • #8
    Azuz33
    Level 9  
    Dzwoniłem i mówiła o jakimś "numer seryjny zgłaszanego sprzętu ".
    O co chodzi i który jest ten kod ??
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    Azuz33
    Level 9  
    vogelek23 widzę że jesteś informatykiem i pracujesz w serwisie.

    Mógłbyś mi powiedzieć jaki koszt jest wyczyszczenia laptopa ??
    Ile to będzie około kosztować ?
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    Hucul
    Level 39  
    Gwarancja nie musi być anulowana , proszę nie wprowadzać w błąd kolegi .
    Naprawa w serwisie Acera będzie jednak sporo droższa niż w nieautoryzowanym serwisie .
  • #13
    Azuz33
    Level 9  
    A jak bym oddał do Acera to będzie gwarancja dalej czynna??

    A jeżeli do nieautoryzowanym serwisa to stracę gwarancję ??
  • #14
    Hucul
    Level 39  
    W serwisie Acera mogą naprawić laptopa na Twój koszt i nie tracisz gwarancji , w serwisie nieautoryzowanym naprawisz z utratą gwarancji (chyba że serwis się postara i nie będzie śladów naprawy) .
    Naprawa w serwisie Acera może być bardzo droga .
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    wajsxy
    Level 19  
    Zgadza się, mi asus też anulował gwarancję, kilka kropelek płynu pod klawiaturą i gwarancja poooszłaaa!
    Mam takie wrażenie, że pierwsze co robią w serwisie gwarancyjnym to wyciągają klawiaturę i szukają śladów zalania,
    reklamowałem matrycę, a oni pod klawiaturę zaglądają, po co?
    Żeby wymienić matryce nie potrzeba dołu lapka ruszać, po za wyjęciem baterii.
  • #17
    Azuz33
    Level 9  
    W Rzeszowie InwazjaPC za wyzyszczenie touchpad'a chcą 50 zł a z klawiatują 80 zł.

    Mam jechać tam ale (nie mam prawka) a stary tam nie jeździ.
    Inna sprawa to wysyłka.
  • #18
    Hucul
    Level 39  
    wajsxy wrote:
    ... Mam takie wrażenie, że pierwsze co robią w serwisie gwarancyjnym to wyciągają klawiaturę i szukają śladów zalania,
    reklamowałem matrycę, a oni pod klawiaturę zaglądają, po co?
    Żeby wymienić matryce nie potrzeba dołu lapka ruszać, po za wyjęciem baterii.

    W autoryzowanym serwisie sprawdza się całego laptopa , a nie tylko zgłoszoną przez klienta usterkę . Często z zalecenia producenta wymienia się jakiś wadliwy element laptopa , mimo że w danym egzemplarzu nie uległ on uszkodzeniu . Na przykład HP NX6110 miał wymienianą matrycę , mimo że przyjeżdżał na jakąkolwiek inną usterkę .
    Poza tym doświadczony serwisant zauważy ślady zalania nawet bez rozkręcania laptopa .
    Większość firm nie "kasuje" gwarancji , jeśli laptop przyjeżdża od klienta z opisem zalania . Wielu klientów liczy jednak na "ślepotę" serwisantów i tu już podejście różnych producentów do takiego przypadku może być przykre dla klienta .
  • #19
    metylopentan
    Level 14  
    Vogelek23 owszem, daje gwarancję na wymienione podzespoły ale gwarancja na resztę trwa nadal. Reklamowałem niedawno ASUSa z uwaloną grafiką. Dostałem 90 dni na układ graficzny, matrycę i taśmę, bo to wymienili, ale na resztę gwarancja była.
  • #20
    User removed account
    User removed account  
  • #21
    hk3r
    Level 12  
    Jeżeli chodzi o Asusa to na 100 % jest kontynuacja gwarancji, jeżeli jest naprawa odpłatna po zalaniu.Miałem już kilka takich przypadków.Nie pamiętam, jak jest z Acer-em, ale jutro sprawdzę pocztę i napiszę.
  • #22
    metylopentan
    Level 14  
    Vogelek po części, bo układ szwankował od dłuższego czasu, jednak zalanie tylko dopięło swego :P Ale gwarancja była kontynuowana na resztę laptopa.
  • #23
    Azuz33
    Level 9  
    Dzisiaj udało mi się odpalić laptopa (włączyłem go na 5 min).

    Czyżby ASUSY dbają lepiej o klijenta niż Acere ??
  • #24
    Hucul
    Level 39  
    Azuz33 wrote:
    ... Czyżby ASUSY dbają lepiej o klijenta niż Acere ??

    Różnice można zauważyć nawet w obrębie jednej firmy - z reguły właściciele drogich biznesowych modeli mogą liczyć na lepszy serwis od posiadaczy netbooków i budżetowych modeli .

    Azuz33 wrote:
    Dzisiaj udało mi się odpalić laptopa (włączyłem go na 5 min).

    Czy laptop został oczyszczony i wysuszony przez serwis ? Włączanie zalanego laptopa może doprowadzić do poważnych uszkodzeń i naprawa zamiast 50 - 100 złotych zamknie się w sześciu setkach lub więcej :cry:
  • #25
    Azuz33
    Level 9  
    Do serwisu znajdzie się dopiero w nowym tyg.
    Po skopiowałem najważniejsze rzeczy z niego na PC'ta.

    Serwisant chciał wiedzieć czy będzie działał bądź też pójdzie z niego dymek.
  • #27
    Azuz33
    Level 9  
    Oddany do serwisu.
    Można zamknąć temat.

    Wszystkim dziękuję !