Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Mitronik
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

System pomiaru zużycia w mieszkaniu.

czerstwy_m 23 Sty 2011 15:25 1122 3
  • #1 23 Sty 2011 15:25
    czerstwy_m
    Poziom 1  

Na wstępie (by uniknąć nieporozumień) zaznaczę, że nie jestem elektrykiem i nie mam zamiaru wykonywać tego projektu stąd też zależy mi na tym etapie jedynie na ogólnej ocenie sensowności i wykonalności pomysłu.
    Teraz do rzeczy: w mieszkaniu, w którym mieszkam zaplanowany jest na wiosnę remont generalny w tym wymiana starej aluminiowej instalacji na nową i w ramach tej wymiany przyszło nam do głowy, że można by to trochę rozwinąć. Kiedyś przeglądając elektrodę trafiłem na wątek, w którym opisywano liczniki umożliwiające ich podłączenie do zewnętrznego kontrolera pozwalając na zbieranie danych o bieżącym zużyciu. Zastanawiam się czy możliwym jest podzielenie mieszkania na 3 strefy, każda z osobnym licznikiem przy instalacji z licznikiem jednofazowym i czy taka modyfikacja wymaga jakichś zezwoleń od administracji budynku/ZE.
    Ponieważ nie mogę teraz znaleźć tego konkretnego wątku czy ktoś mógłby wskazać takie liczniki.

0 3
  • Mitronik
  • #2 23 Sty 2011 16:16
    lutek2001
    Poziom 15  

Witam
    Są liczniki z wyjściem chociażby rs232 ale to drogie rozwiązania i średnio widzę sens ich montowania w mieszkaniu. Mógłbyś naświetlić powód dzielenia mieszkania na 3 strefy i oddzielnego pomiarowania? Są proste liczniki 1f montowane na szynę din, wydaje mi się że coś takiego powinno ci wystarczyć. Odnośnie samego montażu - jeśli zamontujesz np. licznik na szynę w rozdzielnicy o którym pisałem wcześniej nie musisz tego zgłaszać ani posiadać niczyjego zezwolenia bo montujesz to za licznikiem głównym-pozostaje tylko kwestia poprawnego podziału obwodów ale to już rola elektryka który to wykona.

0
  • Mitronik
  • #3 23 Sty 2011 23:27
    zbich70
    Specjalista elektryk