Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Błąd 17549, 16555, Skoda Fabia 1,4/44kW AZE 2001/LPG STAG4

polipropylen 23 Jan 2011 18:56 40911 20
  • #1
    polipropylen
    Level 15  
    Witam wszystkich.
    Po raz kolejny piszę post w tej samej sprawie i mam nadzieję że nie zostanie usunięty do kosza !
    Problem z autem to szarpanie na biegu jałowym i falowanie obrotów.

    Wymienione:
    - przepustnica
    - listwa zapłonowa + świece(dwie świece od lewej były całe zakopcone)
    - sonda lambda
    - w przepustnicy i na kolektorze sprawdzone wężyki podciśnienia do serwa, elektrozaworu pojemnika z węglem aktywnym i pozostałe
    - wymieniona uszczelka na kol. dolotowym
    - wymieniony czujnik MAP na kolektorze dolotowym
    - wlany preparat do czyszczenia wtrysków (zero poprawy)
    - analiza spalin w normie
    - sprężanie 10bar/10bar/15bar/15bar

    Gdy skasuję błędy silnik jakieś 5 sekund pracuje ok.
    Po tym czasie zaczyna się szarpanie i najpierw pojawia się błąd 17549 następnie 16555.

    17549 - Load Calculation Cross Check: Implausible Value
    P1141 - 35-10 - - - Intermittent
    16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1
    P0171 - 35-10 - - - Intermittent

    Zauważyłem mokrą plamę wokół wtryskiwacza benzyny pierwszego od lewej stojąc przed otwartą maską silnika.
    Sprawdziłem szczelność wtryskiwacza na oringach i jest ok.


    Jedyna opcja to nieszczelność na jego obudowie.
    Czy taka nieszczelność ma wpływ na pracę silnika tzn. wspomniane szarpanie na benzynie jak i na gazie?

    Kolejna sprawa to ciśnienia sprężania. Czy powodem może być źle wymieniony rozrząd?(przestawiony o jeden ząb)

    Masła pod korkiem brak, płynu nie ubywa, poziom oleju stały.

    Proszę o pomoc i komentarze.
  • #2
    daw1217
    Level 21  
    No a mechanicy byłeś u jakiegoś czy sam wszystko robisz
  • #3
    polipropylen
    Level 15  
    Serwis VW
    Serwis Skoda
    I warsztat samochodowy na mojej ulicy.

    Ostatni Serwis Skody w Bydgoszczy. Rada serwisu kupić preparat do czyszczenia wtrysków pojeździć i zobaczyć co będzie się działo.

    Koledzy ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?
  • #4
    polipropylen
    Level 15  
    Koledzy zdemontowałem wtryski i sprawdziłem jak rozpylają (są ok).
    Sprawdzałem je podłączając pod akumulatorek 12v i strzykawką wtryskiwałem płyn do czyszczenia wtrysków. Otwierają się i zamykają jak należy bez wycieków i zacięć.
    Zamówiłem nowe oringi do wtryskiwaczy (ostatnie możliwe uszczelnienie które nie wymieniałem na kolektorze)wymienię w sobotę napiszę czy jest poprawa.

    Jeśli to nie jest przyczyną szarpania to pozostaje chyba tylko źle ustawiony rozrząd(wymieniony był w ASO). Ale czy wywalałoby błąd od nieszczelności na dolocie?
  • #5
    lechun
    Level 1  
    Miałem podobne objawy w swoim aucie. Przyczyna to najprawdopodobniej uszkodzona wiązka sterownika silnika. Jest to wada występująca w pierwszych rocznikach SF objawiająca się po dłuższym czasie przez co producent sprytnie wywinął się z obowiązku jej usunięcia.
    Nie polecam naprawy w ASO, ponieważ tam najprawdopodobniej będą chcieli wymieniać całą wiązkę a co jest bardzo kosztowne (u mnie wycenili to na 5 tys. + robocizna) Najlepiej znaleźć jakiegoś kompetentnego elektryka samochodowego, który podejmie się wstawienia odcinka zepsutej wiązki przewodów. Zmniejszy to znacząco koszty.
  • #7
    polipropylen
    Level 15  
    Witam serdecznie.
    Koledzy kupiłem dwa czujniki
    - wałka rozrządu
    Błąd 17549, 16555, Skoda Fabia 1,4/44kW AZE 2001/LPG STAG4


    - wału korbowego
    Błąd 17549, 16555, Skoda Fabia 1,4/44kW AZE 2001/LPG STAG4

    Numery katalogowe to:
    047907601
    047906433

    Mam problem ze znalezieniem czujnika wałka rozrządu.
    Znalazłem tylko dwa czujniki trójpinowe, jeden to czujnik spalania stukowego a drugi z tyłu u dołu silnika ale jest dużo dłuższy od tego który kupiłem.

    Proszę o pomoc.
  • #8
    deniro18
    Level 15  
    Czujnik walka rozrzad znajdziesz obudowie walka.
  • #9
    polipropylen
    Level 15  
    Szukałem w okolicach punktu nr 1 z jednej i drugiej strony silnika i nic nie znalazłem.
    Błąd 17549, 16555, Skoda Fabia 1,4/44kW AZE 2001/LPG STAG4

    Koledzy możecie wskazać na tym obrazku w którym miejscu szukać tego czujnika?
    Błąd 17549, 16555, Skoda Fabia 1,4/44kW AZE 2001/LPG STAG4
  • #10
    deniro18
    Level 15  
    A ten obok filtra oleju??? to jest cisnienia oleju albo walka rozrzad a moze masz jeszcze druga strone tego silnika??
  • #11
    polipropylen
    Level 15  
    Z przodu bloku silnika są dwa czujniki jedno pinowy drugi dwu pinowy.
    Jedno pinowy na pewno ciśnienie oleju bo go wymieniałem.
    drugi dwu pinowy od prędkości obrotowej silnika.

    Przykro mi. Nie mam więcej rysunków poglądowych silnika.
  • #12
    deniro18
    Level 15  
    A czyjnik położenia walu korbowego masz tu na kole zamachowym czy na pasowym?? blirzej skrzyni biegow czy alternatora i tego paska???
  • #13
    polipropylen
    Level 15  
    Czujnik wału korbowego jest z prawej strony silnika(stojąc przy otwartej masce) obok skrzyni biegów.
  • #14
    figo-22
    Level 11  
    kolego moje gg 4654799 też walczę z identycznym problemem te same błedy ten sam silnik ;(
  • #15
    maszan
    Level 25  
    Czujnik walka masz pomiedzy filtrem oleju a czujnikiem cisnienia oleju.Czujnik predkosci obrotowej jest na dzwonie skrzyni.Zbyt duza masz roznice cisnienia sprezania- obstawiam ze na tych 2-ch "slabych" cylindrach cos jest nie tak z zaworami.Tu masz wstepna procedure regulacji zaworow w Fabii OHV:
    1. poluzowac nakretki kontrujace srub regulacyjnych
    2. wykrecic sruby na tyle, zeby dzwigienki przestaly dotykac do zaworow
    3. dokrecic lekko sruby az do momentu, gdy dzwigienki dotkna do zaworow
    4. dokrecic sruby o 2 obroty i zakontrowac nakretkami

    Oczywiscie powyzsze robimy dla:
    - 1. cylindra gdy mijanka w 4.
    - 3. cylindra gdy mijanka w 2.
    - 4. cylindra gdy mijanka w 1.
    - 2. cylindra gdy mijanka w 3.
    Oczywiscie ta regulacja na zimno gdy popychacze nie sa wypelnione olejem.
  • #16
    polipropylen
    Level 15  
    Kolego dziękuję ci za szczegółowy opis ale....Czy przy hydraulicznej regulacji luzu zaworowego obowiązuje "jakaś" regulacja ręczna? Dlaczego żaden z mechaników tego nie zrobił?
  • #17
    maszan
    Level 25  
    polipropylen wrote:
    Kolego dziękuję ci za szczegółowy opis ale....Czy przy hydraulicznej regulacji luzu zaworowego obowiązuje "jakaś" regulacja ręczna? Dlaczego żaden z mechaników tego nie zrobił?

    To co Ci opisalem to kawalek z serwisowki do tego silnika.A czemu nie zrobili to nie wiem...
  • #18
    polipropylen
    Level 15  
    Koledzy zamówiłem miernik ciśnienia sprężania. Pod koniec tygodnia powinien do mnie dotrzeć. Wyreguluje zawory jak podaje kolega "maszan" i zmierzę ciśnienia.
    Mam nadzieje że to wystarczy.

    Czujniki wałka i wału powymieniane i zero poprawy.

    Od pewnego czasu w Fabii pojawiły się nowe objawy.
    - furkotanie w wydechu jakby się dławiła, może to jakieś przedmuchy na wydechu?
    Kolektor wydechowy był dziurawy został zaspawany i mechanik zapewniał że cały wydech jest szczelny.
    Furkotanie pozostało i słychać je szczegulnie na postoju.
    Podczas jazdy czuć szarpnięcia, częstotliwość szarpnięć i furkotania jest różna i wydaje mi się że jedno jest powiązane z drugim.
  • #19
    polipropylen
    Level 15  
    Ciśnienia sprężania pomierzone średnio w cylindrach jest 12,5 Bar (+-0,3 Bar).
    Nie regulowałem luzu zaworowego bo wydaje mi się że ciśnienia są ok. Temperatura silnika w czasie pomiaru 90 stopni, wszystkie świece wykręcone i pedał gazu wciśnięty do dechy. Na każdym cylindrze kręciłem jakieś 3-4 sekundy.

    Nie wiem jak mierzono ciśnienia w serwisie VW ale im wychodziło dużo mniej, albo chcieli mnie oskubać z kasy.

    Więc drodzy koledzy silnik wydaje się ok. Chyba że coś źle pomierzyłem jeśli tak to proszę o komentarze.
    Jedyna rzecz którą jeszcze podejrzewam to wydech gdzieś jakaś nieszczelność. Tylko kody błędów nie za bardzo pasują. Bo wskazują na dolot powietrza.
  • #20
    polipropylen
    Level 15  
    Koledzy mam nowy pomysł co jest przyczyną.
    W fabii mam filtr paliwa z regulatorem ciśnienia paliwa,141 tyś. od nowości nie wymieniany.
    Jeżeli regulator jest walnięty i np:
    - paliwo zamiast płynąć na wtryski to wraca do zbiornika paliwa i ciśnienie na wtryskach jest za niskie np. 1 bar
    - lambda wykrywa ubogą mieszankę i wydłuża czasy wtrysków do 4,12ms tyle wskazuje u mnie vag na jałowym
    To ma sens przy błędzie 16555 - skład mieszanki ubogi

    Nie pasuje mi błąd 17549 bo regulator ciśnienia paliwa nie ma wężyka do podciśnienia w kolektorze dolotowym.

    Błąd 17549, 16555, Skoda Fabia 1,4/44kW AZE 2001/LPG STAG4

    Czy mimo że regulator ciśnienia paliwa nie ma połączenia z kolektorem dolotowym to czy może mieć wpływ na panujące w nim ciśnienie?
  • #21
    polipropylen
    Level 15  
    Po wymianie łańcucha rozrządu problemy ustąpiły.
    Łańcuch wystarczył na 30000 tyś km.
    Wpadli na to mechanicy z serwisu TATA!!!.
    Pozdrawiam wszystkich i zamykam temat.
    I jestem bardzo ale to bardzo wk.....ony!!!!!