Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

W końcu trafiło na mnie - urwana świeca

autoas 23 Sty 2011 19:22 23388 45
  • #1 23 Sty 2011 19:22
    autoas
    Poziom 42  

    Witam!
    Zmieniałem świece i bez wysiłku stało się takie coś
    W końcu trafiło na mnie - urwana świeca

    Użyłem czegoś takiego z dużą siłą i nic
    W końcu trafiło na mnie - urwana świeca

    Czy komuś się udało bez sciągania głowicy i zdradziłby jakiś patent
    Niestety auto to stary Pontiak trans sport

    0 29
  • #2 23 Sty 2011 19:40
    unitral
    Użytkownik obserwowany

    W "maluchu" na zimno udało się po zalaniu gwintu odrobiną płynu hamulcowego wykręcić kołnierz wykrętakiem.

    0
  • Pomocny post
    #3 23 Sty 2011 19:41
    Zdunek 25
    Poziom 15  

    Witam jednym ze starych sposobów to zatkanie otworu i nalanie tam starego
    oleju silnikowego najlepiej z disla pozostawić na dobę lub dłużej .Potem wbijasz
    w pozostałości po świecy końcówkę trójkątną pilnika i wykręcasz .lepiej jak
    będziesz miał dostęp do wykrętaków do zerwanych śrub Nie napisałeś czy
    świeca ruszyła się w gnieździe i urwała się podczas wykręcania ? wtedy
    tylko zdjęcie głowicy :cry:

    0
  • #4 23 Sty 2011 19:52
    autoas
    Poziom 42  

    Raczej nie ruszyła bo urwałem bez żadnego wysiłku
    A wykrętakiem próbowałem naprawdę mocno i boję sie że pęknie
    Oczywiście lałem różne firmowe preparaty ale jeśli świeca nie ruszyła to raczej podkładka nie puści żadnego preparatu

    0
  • Pomocny post
    #5 23 Sty 2011 19:54
    robokop
    Moderator Samochody

    Torx 12-kątny. Dospawać pręta nie dasz rady?

    0
  • Pomocny post
    #6 23 Sty 2011 19:57
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    Miałem taki przypadek w dolnozaworowej Warszawie, ale tam wystarczyła żabka, bo było 100% dostępu do gniazd świec zapłonowych.

    Może takie coś:
    http://www.narzedziowy.pl/8142_JONNESWAY-Komplet-wykretakow-8-szt-.html

    ewentualnie rozwiercić, dopasować gwintownik z lewym gwintem i naciąć gwint wewnątrz tulei, wkręcić "lewą" śrubę

    0
  • Pomocny post
    #7 23 Sty 2011 19:58
    viper555
    spec od auto-elektro

    Spróbuj podgrzać palniczkiem powinna puścić aluminium jest bardziej rozszerzalne od stali.P

    1
  • #8 23 Sty 2011 20:04
    autoas
    Poziom 42  

    Z tym torxem może być niezły patent
    Chociaż otwór jest teraz stożkowy i wykrętaki tego typu
    W końcu trafiło na mnie - urwana świeca
    może lepiej by sie "oparły" w otworze
    Dostęp jest fatalny bo to auto z 1995r, silnik 16 zaworowy i pochylony do kabiny z góry nie można nic zobaczyć (tylko lusterkiem)

    2
  • #9 23 Sty 2011 20:10
    robokop
    Moderator Samochody

    autoas napisał:

    Chociaż otwór jest teraz stożkowy i wykrętaki tego typu

    Niech cię Allach broni przed użyciem takich wykrętaków do świecy! Tak wprasujesz cienką tuleję tego co zostało po świecy w materiał głowicy że nowy gwint będziesz robił. Nowe ostre, długie torxy 12 kątne, wbić młotkiem, byle nie do przesady i próbować.

    0
  • #10 23 Sty 2011 20:12
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    Zastanawiam się jeszcze jak zabezpieczyć otwór w świecy, żeby do komory spalania nie wpadały ewentualne opiłki podczas "wcinania" się wykrętaka w metal. Efekt może być taki, że gimnastykując się wykręcisz "świecę" a głowicę trzeba będzie zdjąć , bo coś wpadnie :(

    0
  • #11 23 Sty 2011 20:15
    robokop
    Moderator Samochody

    CameR, nie żartuj. Drobne opiłki ulecą ze spalinami.

    0
  • #12 23 Sty 2011 20:19
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Martwić się będzie, jak coś większego się ukruszy... Drobne opiłki sobie wydmucha. Ewentualnie kawałek magnesu na drucie powinien załatwić sprawę.
    Dobrze byłoby tą głowicę trochę zagrzać...

    1
  • #13 23 Sty 2011 20:23
    robokop
    Moderator Samochody

    A tak na marginesie, to powie ktoś z ręką na sercu czy mu się udało tymi wykręcakami stożkowymi kiedykolwiek cokolwiek wykręcić?

    1
  • #14 23 Sty 2011 20:27
    autoas
    Poziom 42  

    Dzięki wszystkim...
    Jutro powalczę

    0
  • #15 23 Sty 2011 20:27
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Z ręką na sercu i stanowczo - NIE. Więcej, kiedyś mi się nawet taki ukręcił w wykręcanej śrubie. Poza tym, mają fajny zwyczaj rozpychania cienkich już zazwyczaj ścianek wykręcanego elementu.

    0
  • #16 23 Sty 2011 20:31
    brandy-p
    Poziom 31  

    Błażej napisał:
    Martwić się będzie, jak coś większego się ukruszy... Drobne opiłki sobie wydmucha. Ewentualnie kawałek magnesu na drucie powinien załatwić sprawę.
    Dobrze byłoby tą głowicę trochę zagrzać...


    Kiedyś podczas nacinania gwintu udało mi się upuścić gwintownik do cylindra i poradziłem sobie właśnie takim magnesem, więc również uważam, że drobiny w cylindrze to małe piwo.

    Dodano po 3 [minuty]:

    robokop napisał:
    A tak na marginesie, to powie ktoś z ręką na sercu czy mu się udało tymi wykręcakami stożkowymi kiedykolwiek cokolwiek wykręcić?


    Z poważniejszych rzeczy to urwane śruby czopu w scani. ...ale narzędzia snap-on

    0
  • #17 23 Sty 2011 20:31
    autoas
    Poziom 42  

    No jeszcze muszę "ustalić" z klientem czyja to wina....będzie wojna...

    1
  • Pomocny post
    #18 23 Sty 2011 20:40
    stanislaw1954
    Poziom 41  

    Nieraz wierciłem i gwintowałem stożkowymi gwintownikami ,ale a głowicy jeszcze nie.Natomiast robiłem to np.w osi bębna pralki automatycznej ,w żeliwnej podstawie pompy hydroforowej.Zgadzam się że te gwintowniki jednak trochę rozpychają ścianki obrabianych materiałów.Dlatego ,jeśli jest to możliwe staram się to robić jak najcieńszym gwintownikiem .Ale w tym przypadku jest to nie możliwe.

    0
  • Pomocny post
    #19 23 Sty 2011 20:47
    viper555
    spec od auto-elektro

    Kiedyś zdarzyło mi się urwać w identyczny sposób nową świecę ale jakiś cep tak dociągnął że duża grzechotka poszła w ruch i puknęło ale użyłem maksymalnej siły, natomiast jeżeli mówisz że pociągnąłeś lekko to chyba widać czy było coś przykorodowane i wiadomo że będą pretensje ale bez Twojej całkowitej winy.P

    1
  • #20 23 Sty 2011 21:09
    cyborg39
    Poziom 24  

    Dzialajac na innym forum, stricte motocyklowym slyszalem od wielu osob ze czesto ukrecaja sie wlasnie swiece NGK, glownie podczas wkrecania nowych, podobno jest duzo podrobek na rynku ktorych nie da sie na pierwszy rzut oka rozpoznac. Miedzy innymi dlatego nie stosuje juz w ogole podczas serwisowania motocykli, tam tylko DENSO. Do aut Champion lub BERU ewent. Bosch. NGK odradzam, mam uraz ktory poglebia sie jak widze takie fotki jak u zalozyciela tematu.. Wspolczuje bo to niezla zagrycha

    0
  • Pomocny post
    #21 23 Sty 2011 21:15
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Albo się dowiesz, że "panie ta świeca już kiedyś wylatała, to my ją ze śwagrem na distal zamocowali"...

    PS. Mam jeszcze jeden pomysł, ale jest trochę wariacki. Więc spróbuj sobie najpierw poradzić z tymi radami.

    0
  • #22 23 Sty 2011 22:46
    toku74
    Poziom 31  

    wrócę do wykrętaków. temat takowych nadaje się do tematu " wpadki" tylko nie konstruktorów, a projektantów narzędzi. choć powiem, że kilkakrotnie udało mi się nimi cokolwiek wykręcić, ale po uprzednim podgrzaniu, spryskaniu, pobiciu jak ledwo co trzymała. dużo lepsze są torx-y lub xzn-y jak juz wcześniej powiedziano. ale i tak najlepsze są "lewe" wiertła i gwintowniki.

    1
  • #23 23 Sty 2011 23:23
    unitral
    Użytkownik obserwowany

    Opiłki to małe piwo, zalewasz komorę odrobiną ropy i wkładasz silny chwytak magnetyczny.
    Wykrętaki oczywiście tylko najlepszych firm - kiedyś miałem wszystkie klucze i narzędzia od KOWALa, były niezniszczalne.
    Nie wiem co teraz jest na rynku dobrego.
    Lewe wiertła - oczywiście, ale brak miejsca - tak mówi kolega autoas na wiertarkę - trzeba zdjąć głowice.
    Podgrzewanie palnikiem przy niezdjętej głowicy - trudne zadanie i dość mało skuteczne - szybciej oziębianie freonem...

    Wbijanie torxów - może dać radę, ale czy nie rozepchnie tulejki bardziej od wykrętaków ?
    Są jeszcze wykrętaki udarowe - ale na ich temat się nie wypowiem bo styczności osobiście nie miałem.
    Można spróbować pilnikiem - jak ktoś sugerował - ale nie wykręcać a jedynie rowki pod torxa wyrzeźbić...

    Jest jeszcze metoda z wklejaniem trzpienia, ale wymaga sporo czasu....

    1
  • #24 24 Sty 2011 00:15
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    Może rozgrzać nie palnikiem a uruchomić silnik bez jednego cylindra.
    Następnie delikatnie schłodzić samą "świecę"
    Głowica będzie gorąca w krótkim czasie.

    2
  • #25 24 Sty 2011 06:02
    bolszoj
    Poziom 12  

    Pewnie dostępu migo matem tam nie masz (można by było dospawać cos do swiecy i próbować) poza tym twoja była by wina jak bys swiece wkręcał
    a nie wykręcał, i też bym próbował zabijanym torxem lub xzn

    1
  • #26 24 Sty 2011 12:58
    BAZINSKI
    Poziom 11  

    Witam,kiedyś rozwiercałem świece,do momentu aż została tak cienka ścianka,że reszta wyszła szczypcami,drugi raz, pilnikiem prostokątnym(mini),naciąłem ścianki na przeciwko siebie,kawałek materiału twardego dopasowałem i po krzyku.Pozdrawiam!.

    1
  • Pomocny post
    #27 24 Sty 2011 17:08
    Fishv12345
    Poziom 10  

    Witam. Ja bym zrobił tak : Wziąłbym kawałek pręta i wsadził w to gniazdo świecy... Potem zalałbym żywicą lub peksipolem lub czymś podobnym, na drugi dzień bym próbował odkręcać...

    2
  • #28 24 Sty 2011 19:05
    autoas
    Poziom 42  

    Niestety nic nie wskółrałem dzisiaj
    Nie bardzo daje się wbić torx ani tzw. wykrętak prosty bo otwór jest stożkowy i tak dziwnie sprężynuje przy wbijaniu i kołysze się na boki więc dobrze nie trzyma
    Mam bardzo utrudniony dostęp z powodu konstrukcji auta
    2.3L 16V
    Dzisiaj mam juz dość

    2
  • Pomocny post
    #29 25 Sty 2011 06:37
    brandy-p
    Poziom 31  

    Spróbuj tych stożkowych wykrętaków, ich nie trzeba tak mocno wbijać, bo one same się wcinają. Tylko użyj dobrej marki, bo jak ukręcisz to głowica do rwania.

    0
  • Pomocny post
    #30 25 Sty 2011 07:29
    kkknc
    Poziom 42  

    Lewe wiertło i gwint drobnozwojny też lewy. Wkrecam następnie lewą srubę, to moja pierwsza linia obrony. Druga to zestaw do wykrencania würth zaraz dam zdjęcia, no i ich Rost Off.
    W końcu trafiło na mnie - urwana świeca

    0