Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Scenic 1997 dti,problem z grzaniem świec żarowych

gangster1 23 Sty 2011 21:04 4891 5
  • #1 23 Sty 2011 21:04
    gangster1
    Poziom 12  

    Witam,autko niestety nie rozłącza przekaźników świec żarowych po uruchomieniu silnika-grzeją cały czas.Po włączeniu zapłonu świece podgrzewa przez kilka sekund i wyłącza,jest ok.Sterownik załączający to NIAGARA RTP 6-12 12V,prosty dwuprzekaźnikowy układ który ma masę i dwa przewody sterujące.Moje pytanie,skąd podawany jest sygnał sterujący-z modułu silnika?.I co powinienem sprawdzić.A jeśli ktoś miałby chęć zamieścić schemat tego układu będę wdzięczy.Dziękuję za podpowiedzi pozdrawiam.

    Dodano po 2 [minuty]:

    przepraszam nazwa sterownika to :Nagares

    0 5
  • Fibaro
  • #2 09 Lut 2011 22:43
    gangster1
    Poziom 12  

    ponawiam pytanko jak wyżej,może ktoś znajdzie chwilkę aby odpisać jakie warunki muszą być spełnione aby ten układ działał prawidłowo.Domyślam się ze będzie to wartość z czujnika temperatury,a co więcej?.Szukałem ale niestety nie mogę nic sensownego znaleźć w tym temacie.Dodam ze przewody sterujące przekaźniki mają kolory:zielony,biały,brązowy.Nie wiem dlaczego ten układ ma dwa przekaźniki i sterowane osobno?

    0
  • Fibaro
  • #3 10 Lut 2011 00:07
    panam
    Poziom 29  

    w tym samochodzie świece grzeją do osiągnięcia przez silnik temperatury 60 stopni i grzeją na przemian tak jak zwróciłeś uwagę na dwa przekaźniki. Jeszce jedno, jeśli dodasz gazu to powinny się wyłaczyć, ma taki wyłącznik na pompie paliwowej.

    0
  • Fibaro
  • #4 10 Lut 2011 08:45
    gangster1
    Poziom 12  

    dziekuję za podpowiedz,dziwne rozwiązanie(grzanie do 60 stopni)czy to ma sens?Mam jakis stary sterownik swiec od opla który wyłącza po 30 sekundach od podania napięcia sterującego,miałem zamiar go podmienic ale czas grzania wydawał mi sie trochę za dlugi więc spasowałem.Jednak po tym co piszesz to czas osiągnięcia temperatury 60 stopni bedzie trwal kilka lub kilkanascie minut w tym aucie.Nie popalę swiec?Alternator również dostaje za swoje.Sprawdzę czy żeczywiście rozłancza powyżej 60 stopni.
    Dziękuję za zainteresowanie moim tematem,

    0
  • #5 11 Lut 2011 23:25
    panam
    Poziom 29  

    tak to wszystko ma sens, po pierwsze grzanie świec wyrównuje pracę zimnego silnika, świec nie popalisz go grzeją na przemian po około 1,5 s

    0
  • #6 28 Kwi 2011 08:41
    gangster1
    Poziom 12  

    witam,problem rozwiązałem podkładając inny przekaźnik czasowy swiec żarowych od starego kadeta.Rozłoncza po około 30 sekundach po rozruchu silnika.Minusem jest to że nie czyta temperatury silnika i czas grzania na ciepłym jest taki sam jak na zimnym silniku.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo