Od strony zamka - montujesz kilka dodatkowych elementów (rys od 1.1 do 4.3 instrukcji od grzechotnika) - czyli dodatkową wajchę na czworokącie klamki, opór pancerza linki od strony zamka i opór od strony silnika oraz drugą linkę. Obrócenie klamki oprócz odryglowania odłącza wtedy silnik od prowadnicy.
Od strony silnika różnie - jeśli masz napęd Wiśniowskiego - drugi koniec linki montujesz wewnątrz obudowy zamiast sznurka wysprzęglającego. Jeśli jakiś inny - tyle rozwiązań ile firm - przeważnie linkę instaluje się w wózku pociągowym i w nim jest mechanizm rozsprzęglający (także gdzieś w pobliżu sznurka z rączką).
Jeśli nie masz widoków na zdobycie w/w elementów - możesz zamontować (ale kosztem zrobienia otworu w drzwiach u góry) takie coś (przykład):
https://otwieramy.com/product-pol-5639-KingGa...w-Book-do-montazu-w-otworze-panelu-bramy.html
Bębenek zamka łączysz sznurkiem z fabrycznym sznurkiem odblokowującym napęd - po otwarciu zamka wyjmujesz na zewnątrz bębenek ze sznurkiem i ciągniesz go jak oryginalną rączkę.