Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ryglowanie bramy garażowej uchylnej, jak rozwiązane,

yarrozyasla 07 Apr 2011 21:39 71924 54
Optex
  • Optex
  • #32
    pmitus
    Level 12  
    Chciałem podłączyć się do tematu ponieważ dziś zakończyłem montaż napędu do bramy garażowej segmentowej i niestety nie jestem zadowolony z docisku bramy do progu. Drzwi są takie wiotkie,że od dołu można je bez problemu wyłamać. Zablokowałem rygle i teraz nie zatrzaskują na dole bramy, a wcześniej wszystko na dole się trzymało. Proszę o informację gdzie w internecie można kupić ten mechanizm do odblokowywania rygli przy otwieraniu bramy z napędem.
  • Optex
  • #33
    GregP
    Level 11  
    Witam
    czy dodatkowe ryglowanie działa ze wszystkimi napędami ?? np ProMatic bo dzwoniłem do przedstawiciela tej firmy w Rzeszowie i gość twierdził ze ten mechanizm nie ma czegoś tam co wcześniej pociąga za linkę i napęd nie zdąży odblokować bramy ?? wiecie coś na ten temat ??
  • #34
    pmitus
    Level 12  
    Kolego ryglowanie bramy działa z każdym napędem.Musisz tylko wymienić uchwyt który jest przykrecony do bramy. Montowałem takie ustrojstwo i działa bez zarzutów. Mam bramę która słabo na dole była dociskana przez napęd,wiec nie wchodziło w grę nie ryglowańie,bo każdy mógłby podważyć i wyłamać bramę, wiec rygle zostały i pięknie rygluje i odblokowuje. Trzeba tylko zastosować uchwyt z tzw. fasolką.
    Jak masz pytania to pisz to postaram Ci pomoc,żeby to wszystko działało.
  • #35
    Apollokrk
    Level 10  
    a ja mam pytanie. gdzie w sankach szyny trzeba przetknac linke do awaryjnego otwierania bramy?
    nie mam w instrukcji szczegolowych informacji na ten temat.... a nie chce kombinowac.
    mam brame N80 i zdemontowalem rygle. w sumie jak by sie ktos uparl to faktycznie od dolu mozna podwazyc brame....
  • #36
    pmitus
    Level 12  
    Tą linkę kolego musisz podłączyć do wózka, który jeździ w szynie. Powinieneś mieś tam otwór, który w razie braku zasilania zwalnia blokadę wózka. Jeżeli nie ma extra otworu to mocujesz do tego samego otworu co sznurek do zwalniania wózka.
  • #37
    Apollokrk
    Level 10  
    Ryglowanie bramy garażowej uchylnej, jak rozwiązane,

    Nie przyglądałem się temu jeszcze super szczegółowo.

    Aby wymienić sznurek/założyć linkę musze pewnie odkręcić śruby mocujące (2)...
    Ale jest jeszcze otwór (1). Czy nie służy on do przewlekania linki?
  • #38
    pmitus
    Level 12  
    Ciężko cokolwiek wywnioskować z Twojego zdjęcia, musisz zamontować linkę w takim miejscu,że po pociągnięciu linki zwalnia się wózek. Oczywiście linka musi być naciągnięta i przymocowana do klamki tak,żeby po przekręceniu klucza i klamki zwolnił się napęd. Musisz pokombinować...
  • #40
    Akrzy74
    R.I.P. Meritorious for the elektroda.pl
    To jest dział techniczny a nie bazar- zainteresowani wiedzą o co chodzi. Każda kolejna oferta sprzedaży lub próba wyniesienia dyskusji poza forum skutkować będzie ostrzeżeniem.
  • #41
    hewirto
    Level 1  
    Panowie, podpinam się pod temat z następującym problemem.
    Mam bramę Hormanna N80, zamykaną normalnie manualnie na kluczyk, ostatnio przycinał mi się jeden (prawy) rygiel (ta plastikowa zapadka). Teraz zaciął mi się na amen...nie mogę dostać się od środka, a klamka odblokowuje tylko lewą stronę...jak od zewnątrz otworzyć/odryglować ta prawą stronę? Będę wdzięczny za pomoc
  • #42
    tequill77
    Level 2  
    witam ja zrobilem dolne ryglowanie sam zajelo mi to 2 godz a calosc zakupiona w castoramie wyszla okolo 60 zl:) gdyby ktos chcial podam co i jak pzdr
  • #43
    robk1
    Level 11  
    Witam w temacie

    tequill77 wrote:
    witam ja zrobilem dolne ryglowanie sam zajelo mi to 2 godz a calosc zakupiona w castoramie wyszla okolo 60 zl:) gdyby ktos chcial podam co i jak pzdr


    to może podaj :)
    Od dziś jestem posiadaczem bramy uchylnej i napędu FAAC D600, chciał bym aby rygle działały.
  • #46
    robert197648
    Level 10  
    Witam
    Nie zakładam nowego temu gdyż widzę tu jest podobny.A więc mam taki problem zainstalowałem sobie zamek z linką i nie wiem co robię żle? Gdy linka jest na prężona to w czasie gdy bramę otwieram z pilota sanki ciągną za linkę i wysprzęgla.Znowu gdy poluzuję to jest za słaby naciąg i nie otwiera.Proszę o pomoc łopatologiczną jak to połączyć (może jakieś foty)Próbowałem już na wszelkie sposoby i ciągle to samo.Będę wdzięczny za pomoc.
  • #47
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Przyjrzyj się dokładnie instrukcji - linka od wózka do uchwytu płaskownika na drzwiach ma mieć pancerz (jak w hamulcach rowerowych) - i to z nadmiarem długości - nie może być napięty tylko iść łagodnym łukiem, poza tym zaczep linki przy zamku powinien mieć sporą dźwignię ( nie 1 cm tylko co najmniej taką jak rozmiar klamki - wysprzęglanie potrzebuje sporego skoku) a linka na zamkniętej bramie niezbyt napięta. Wszelka próba regulacji na milimetry będzie skutkowała efektem jak u ciebie.
    To wysprzęglanie normalnie działa topornie, ciężko i niezbyt pewnie - nie spodziewaj się zegarka tylko sporego oporu na klamce.
  • #48
    dziki2000
    Level 9  
    Witam wszystkich.
    potrzebuję pomocy przy zamontowaniu linki do zamka bramy garażowej, nie mogę rozkminić gdzie zapiąć linkę żeby odryglować zamek. pociągnięcie za górny zaczep nie odblokowuje, trzeba ręcznie przesunąć małą dzwigienke z lewej str wtedy działa
    może ktoś ma podobny albo wie jak to działa
    Ryglowanie bramy garażowej uchylnej, jak rozwiązane, Ryglowanie bramy garażowej uchylnej, jak rozwiązane,
  • #49
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Jak się zdaje - twój mechanizm pod klamką ma opcję albo swobodnego otwierania z klamki z zewnątrz i od środka a zablokować takie otwieranie (czyli zamknąć bramę na stałe przez zablokowanie klamek) można tylko z kluczyka od zewnątrz albo rzeczoną dźwigienką od środka. Pozostaje ci takie przerobienie mechanizmu , żeby pociągnięcie górnego zaczepu pomijało w ogóle zamknięcie z kluczyka.
    Albo zmiana mechanizmu rygla na taki, który tak działa ( tzn zamek kluczykowy blokuje przednią klamkę a tylnej nie). A może twój.zamek jest uszkodzony (bo jaki sens miałby wtedy ten uchwyt u góry do odryglowywania przez napęd?).
    Jeśli masz drugie wejście do garażu - możesz po prostu zdjąć zewnętrzną klamkę a zamek pozostawić zwolniony.
  • #51
    dziki2000
    Level 9  
    Dzięki koledzy dokładnie o to chodziło, troszkę to przekombinowany mechanizm ale tak musi być.
    jeszcze raz dzięki
  • #52
    Mstasik
    Level 20  
    Firma CAME w napędach HG600 i HG1000 zastosowala dodatkową blokadę na szynie. Polega to na tym, że w przypadku zerwania wózka z łańcucha uaktywnia się na wózku zapadka wpadająca w kwadratowe wycięcia wykonane w szynie blokując przy tym bramę przed otwarciem niezależnie od blokady na samym automacie. Rozwiązanie bardzo proste i zarazem skuteczne. Chyba 4 lub 5 naciętych otworów znajduje się w przedniej części szyny (dalej nie ma sensu). Aby odblokować taką bramę nalezy ponownie zapiąć wózek, np. Uruchamiając automat, albo wysprzęglić zaczep używając odblokowania awaryjnego.
  • #53
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Co prawda nie miałem do czynienia z włamaniami ale w 2 szt łańcuchowych FAAC D600 od strzału samochodem (raz od środka przez małoletniego rajdowca, raz od zewnątrz w półotwarte drzwi wykonanego przez właściciela) nie rwał się łańcuch a ukręcał wielowypust w wewnętrznej zębatce. Czyli jednak zewnętrzne rygle to podstawa...
  • #54
    dziki2000
    Level 9  
    koledzy pytanie: potrzebuję coś w rodzaju mechanizmu na wypadek awarii bramy, nie mam dostępu do środka z innego wejścia jak brama.
    Proszę podpowiedzcie mi jak można taki problem rozwiązać, myślałem o sprzęgle przeciązeniowym- i na wypadek awarii siłowe otworzenie bramy ??????
  • #55
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Od strony zamka - montujesz kilka dodatkowych elementów (rys od 1.1 do 4.3 instrukcji od grzechotnika) - czyli dodatkową wajchę na czworokącie klamki, opór pancerza linki od strony zamka i opór od strony silnika oraz drugą linkę. Obrócenie klamki oprócz odryglowania odłącza wtedy silnik od prowadnicy.
    Od strony silnika różnie - jeśli masz napęd Wiśniowskiego - drugi koniec linki montujesz wewnątrz obudowy zamiast sznurka wysprzęglającego. Jeśli jakiś inny - tyle rozwiązań ile firm - przeważnie linkę instaluje się w wózku pociągowym i w nim jest mechanizm rozsprzęglający (także gdzieś w pobliżu sznurka z rączką).

    Jeśli nie masz widoków na zdobycie w/w elementów - możesz zamontować (ale kosztem zrobienia otworu w drzwiach u góry) takie coś (przykład): https://otwieramy.com/product-pol-5639-KingGa...w-Book-do-montazu-w-otworze-panelu-bramy.html
    Bębenek zamka łączysz sznurkiem z fabrycznym sznurkiem odblokowującym napęd - po otwarciu zamka wyjmujesz na zewnątrz bębenek ze sznurkiem i ciągniesz go jak oryginalną rączkę.