Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kawasaki, zmiana kierunkowskazów na diodowe.

Szym_fr 24 Sty 2011 20:11 2955 9
  • #1 24 Sty 2011 20:11
    Szym_fr
    Poziom 2  

    Witam.

    Jako, że nie znalazłem kategorii "motocykle" pozwoliłem sobie napisać w tym dziale.
    Ze względów estetycznych postanowiłem zamienić tylne kierunkowskazy w moim motocyklu na diodowe. Jednak pojawił się problem, gdyż po wymianie kierunkowskazy migają bardzo szybko. Chciałbym zniwelować ten efekt.
    Instalacja jest 12V
    Wcześniej były żarówki : przód 10W, tył 10W na stronę
    W tej chwili jest: przód 10W, tył 2W na stronę.
    Jakie oporniki powinienem zastosować, czy potrzebne będą do nich radiatory, czy może coś jeszcze?

    Pozdrawiam.
    Szym

    0 9
  • #2 24 Sty 2011 20:38
    adrian1201
    Poziom 29  

    Proponuje kupić odpowiedni przerywacz, opornik się grzeje, ale jak co to kup 6,8 oma i min 10w na stronę. Nawet gdzieś widziałem takie gotowe oporniki w ładnej aluminiowej obudowie wbudowane były dwie sztuki.

    0
  • #3 25 Sty 2011 16:42
    jack63
    Poziom 42  

    Przerywacz reaguje prawidłowo. Zbyt mały pobór prądu traktuje jak spalenie żarówki i informuje o tym szybkim mruganiem.
    Zrób jak proponuje kolega adrian1201. Powinno być ok.
    Jednak prawdopodobnie taka przeróbka jest niezgodna z przepisami i grozi mandatem przy kontroli drogowej.

    0
  • #4 25 Sty 2011 16:56
    adrian1201
    Poziom 29  

    dlatego produkowane sa specjalne przerywacze do kierunków diodowych

    0
  • #5 25 Sty 2011 21:48
    jack63
    Poziom 42  

    Jeżeli przerywacz jest rozbieralny wystarczy zwiększyć rezystancję rezystora szeregowego, który "mierzy" prąd. Z reguły jest to rezystor w postaci kawałka drutu/blaszki oporowego. Trzeba przedłużyć ten drut/blaszkę doświadczalnie.
    Rozwiązanie tańsze, ale wymaga umiejętności elektronicznych.
    Jak nie, to należy zakupić inny przerywacz jak napisał kolega adrian1201.
    Jednak, jeżeli nowy przerywacz ma kontrolę spalenia/działania żarówek/diod, to dal takiego mixu (żarówka + dioda) będzie trudno dobrać odpowiedni.

    0
  • #6 25 Sty 2011 21:56
    balonika3
    Poziom 36  

    Jest tu przyklejony temat traktujący o nielegalnym robieniu choinki z pojazdu. Jaki cel tego? Nuda? Na nudę są lepsze sposoby. Post raportuję.

    0
  • #7 25 Sty 2011 22:55
    Szym_fr
    Poziom 2  

    Dziękuje za pomoc, będę próbował rozbierać przerywacz.

    balonika3 napisał:
    Jest tu przyklejony temat traktujący o nielegalnym robieniu choinki z pojazdu. Jaki cel tego? Nuda? Na nudę są lepsze sposoby. Post raportuję.


    Jakiej choinki? Nie chce montować przecież niebieskich LED`ów postojówkach, tak jak niektórzy użytkownicy naszych "pięknych" dróg, czy montować ksenonów do zwykłego reflektora i walić światłem innym po oczach...
    Zakupiłem oryginalne akcesoria dedykowane do motocykla, posiada certyfikat i spełnia europejska normę E11. Zostaną zamontowane w tych samych miejscach, nie będą nikogo oślepiać, są też w barwie przewidzianej przez ustawodawce.
    To chyba dobrze, że nie chcę jeździć z takimi (za) szybko mrugającymi kierunkowskazami, tylko powrócić do seryjnego tępa...

    0
  • #9 26 Sty 2011 00:00
    swiatal
    Poziom 19  

    Dlaczego na bakier z prawem,
    skoro Autor wątku pisze o certyfikatach, normach, itp., itd.?
    Pozdrawiam.

    0
  • #10 26 Sty 2011 01:37
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Wymiana lub przerobienie przerywacza to najprostsza metoda. Jeśli Kolega zakupił kierunkowskazy diodowe z homologacją, to może je śmiało używać, nie ma tu mowy o łamaniu prawa. Co innego gdyby do zwykłych chciał włożyć nawet homologowane żarówki diodowe. Zamykam.

    0