Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PIC16F877 programowanie programatorem willem- PCB45

Andrzej Borowiec 24 Sty 2011 22:57 2032 7
  • #1 24 Sty 2011 22:57
    Andrzej Borowiec
    Poziom 20  

Pic16F877-04/P mam 2 szt.. Jeden częściowo uszkodzony, drugi poprawnie pracuje ( z identycznych sterowników od piecy do wypieku pieczywa- ten uszkodzony nie wyłącza pieca po osiągnięciu właściwej temp. ). Obydwa układy są wyjęte z podstawek i przyniesione luzem. W programowaniu mikrokontrolerów jestem zupełnie zielony. Posiadam jedną z pierwszych wersji Willema- PCB45 z 5 pinowym złączem ICSP. Rozszyfrowałem pinologię złącza. Podłączam: Clock- do 39 nogi PIC-a , Data- do 40, VDD- do 11, GND- do12, MCLR- do 1 , 36 nogę PIC-a poprzez rezystor 1K łączę z masą. Wybrałem w programie PIC16F877, kliknąłem read- pojawiły się dane w programie ( zapisałem plik na pulpicie ). Wykasowałem bufor i tymi danymi postanowiłem zapisać układ. W końcowym etapie programowania wyskoczył błąd Error at 0x004200 chip=0xFF buffer 0x00. Ponownie chcę zaprogramować układ plikiem uprzednio zapisanym- natychmiast wyskakuje : error writting program area. Dodam- cały czas eksperymentuję na jednym z układów- tym częściowo uszkodzonym. O co tutaj chodzi ?

0 7
  • #2 25 Sty 2011 10:31
    wzk
    Poziom 19  

Cytat:
    W końcowym etapie programowania wyskoczył błąd Error at 0x004200 chip=0xFF buffer 0x00

Najpierw pamięć musi być wyczyszczona a potem dopiero należy programować. Można ten proces zautomatyzować - oprogramowanie należy odpowiednio skonfigurować.
    Co do adresu 0x4200 bajtowo, powyżej którego masz błędy, jest to początek pamięci danych EEPROM. Może ta pamięć lub jej obsługa jest uszkodzona i stąd wyskakują błędy. Skoro ta pamięć jest niedostępna więc nie można zapisać/odczytać nastaw i sterownik "wariuje".

0
  • #3 25 Sty 2011 11:43
    LordBlick
    VIP Zasłużony dla elektroda