Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat alhambra - długie nagrzewanie i drżenie samochodu.

dzinksol 24 Sty 2011 23:30 3124 1
  • #1 24 Sty 2011 23:30
    dzinksol
    Poziom 9  

    Witam,

    Kupiłem rok temu Seata Alhambrę 1.9 TDI 115KM z przebiegiem 208 tyś.
    Wymiana oleju (5w/30), filtrów, pompy wodnej, paska rozrządu i napinaczy.
    Przy 221 tyś - wymiana płynu chłodniczego (okazało się że zamarzał już przy -12)
    W międzyczasie przestał działać dogrzewacz silnika, elektryk stwierdził że jeden z kabli się uszkodził.
    Przy 216 tyś, musiałem dolać 1l oleju.
    Aktualny stan to 221700 - znów muszę dolać 1l oleju (jest minimum), podobnie

    Ale przejdźmy do tego co mnie dręczy od dłuższego czasu.

    1. Od samego początku występuje w nim lekkie drżenie samochodu, na wolnych obrotach, pochodzące od silnika. Występuje do kilka sekund i trwa ok 1 sek. Co może to powodować?
    2. Uruchamiając go po nocy, w pierwszych minutach pracy na wolnych obrotach, słyszę z pod maski metaliczne regularne pukanie. Co to może być?
    3. Samochód nagrzewa się do temp 90 stopni gdzieś po 10 km trasy, ale oczywiście jeśli nie ustawie na starcie klimatronika na 24 st. Czy to jest prawidłowo?

    Spalanie latem to ok 7,4l przy jeździe mieszanej.
    Jest to moja pierwsza zima z nim, ale już widzę że ok 8l. Chodź ostatnio mi spalił 11,5 ale to gdy były mrozy a ja nie wymieniłem płynu chłodniczego + codzienne jego przebieg zamykał się w 3km.

    0 1
  • #2 25 Sty 2011 01:38
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    Ad.1- Sprawdzić mocowanie silnika (poduszki) i mocowania układu wydechowego (od tego zacząć)
    Ad.2- Mogą to być regulatory hydrauliczne zaworów w głowicy
    Ad.3- Nagrzewanie w tym autku (przy obecnej temp.) jest zjawiskiem całkowicie normalnym.
    A co do początku tematu ( chodzi o dolewanie oleju do silnika), to w tych seatach występuje często różnych drobnych wycieków przy silniku, i turbinie. Proponuję podnieść auto, odkręcić osłonę silnika (od dołu),pooglądać silnik (z latareczką), i przy chłodnicy powietrza z lewej strony na dole jest taki dość gruby przewód powietrza (ok 8cm średnicy) zamontowany właśnie do tej chłodnicy. Jeśli turbina jest już wypracowana ("przepuszcza" olej), to właśnie w tym przewodzie, można do odszukać (ten dolewany ciągle). mimo pozorów przepływu powietrza i brak oznak usterki, ten olej tam się gromadzi. Tak więc proponuję posprawdzać wycieki i samą turbinę. Dodatkowo był zmieniany rozrząd i do tej operacji trzeba zdemontować pokrywę zaworów (przynajmniej w ANU) i jeśli ktoś zamontował tę pokrywę na starej uszczelce, to dziś może już nie spełnia swojego zadania i też może być wyciek.

    -1
  Szukaj w 5mln produktów