Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Maksymalna prędkość na moim łączu

Br4iN 25 Jan 2011 02:35 1800 3
Wago
    Br4iN
    Level 2  
    Witam,
    Obecnie jestem klientem Netii i mam podpisaną z nimi umowę o świadczenie usług telefon + internet (1 mb). Umowa z nimi kończy mi się w maju, i chciałbym zwiększyć prędkość usługi internet. Ale nie znam się, i nie wiem jaką maksymalnie mogę wybrać prędkość. Mój modem - Sagem FAST 800.
    Parametry:

Z góry dzięki za pomoc :)
  • Wago
    terrade
    Level 36  
    Czy używasz filtra? I czy jest on wpięty do gniazdka, a nie do telefonu?

Tłumienie pozwala myśleć o 10 Mb/s w porywach (po przełączeniu na ADSL2+), ale nie przy takim Marginie! Powinieneś mieć ok.31 dB, a masz zaledwie 12 dB (wygląda na 2,5 raza mniej, ale poczytaj sobie o dB i zobaczysz, że 31 i 12 różnią dużo dużo bardziej). Linia jest ogromnie zaszumiona, bardzo możliwe, że Margin jest niestabilny i sobie skacze (po kilkanaście dB). Po sprawdzeniu instalacji w domu konieczna jest reklamacji linii (może naprawią). Inaczej jeśli weźmiesz np. 6 Mb/s, to zmienią tylko widełki i będzie rwało co chwilę - przy każdym skoku Marginu, a jeśli jest stabilny to synchronizacja będzie bardzo niska. Bez naprawy to nawet branie 2 Mb/s jest ryzykowne.
    PS. modem to nie miernik i jest też możliwość, że te 31.5 to tak naprawdę to np. 51.5, a wtedy margines byłby w normie.
  • Wago
    Br4iN
    Level 2  
    Dodaję nowe screeny, bo widzę że coś uległo zmianie ;p

P.S
    Planuję wybrać ofertę Netii 6mb, tylko nie wiem jaki modem mi do niej zaoferują, bo na moim Sagemie 800 nie mogę dłużej polegać.
    Ewentualnie pozostaje mi Neostrada 6mb z modemem COMBO ZTE ZXDSL 831AII.
    terrade
    Level 36  
    Br4iN wrote:
    Dodaję nowe screeny, bo widzę że coś uległo zmianie ;p