Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vito 112CDI odcina zapłon po przekroczeniu 3.5 tys obrotów

25 Sty 2011 14:32 5031 27
  • Poziom 9  
    Witam. Problem wygląda następująco od jakiegoś czasu odcina zapłon na 3.5 tys obrotów. Skrzynia automat silnik 2,2cdi. Poza tym wszystko chyba normalnie.
    Podejrzewam potencjometr gazu ale nie wiem jak go sprawdzić. Posiada ktoś może do niego schemat?
  • Poziom 39  
    Odcina zapłon to znaczy gaśnie czy traci moc?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    gdy wcisne gaz do końca to wchodzi na 3,5 tys i spada do 3 i tak dookoła.
    czepiłem się potencjometru pedału gazu. Wie ktoś jakie tam powinny być napięcia?
    A błędów nie ma żadnych
  • Poziom 9  
    Posiada ktoś schemat elektryczny z napięciami sterującymi z tą 5-pinową wtyczką przy pedale gazu ?
    Wiem tyle że na pinie:
    1 wchodzi napięcie 5V
    2 masa
    3 wychodzi sygnał 0-5V
    4 masa
    5 wychodzi sygnał 0-2,4V co jest dla mnie trochę dziwne
  • Poziom 10  
    Cdi to dalej silnik zs i ciężko odciąć zapłon.
    jorge83 napisał:
    ...I zanim ktoś powie że to normalne to niech się zastanowi dwa razy...


    Zastanowiłem się. To normalne jeśli silnik tak się zachowuje na postoju. Bez tego jakiś mądry by go przekręcił. Jeśli w czasie jazdy jest to samo to odpowiedni błąd od razu o tym powie.
  • Poziom 29  
    pk999 nie koniecznie błąd ale parametr. ten system nie pozwoli wkręcić silnika na postoju i zimnego, konieczna diagnostyka!!!!
  • Poziom 9  
    Do takich samych obrotów kręci się na gazie i na postoju. Błędów nie ma-diagnostyka była pełna przy tych objawach. Gdzie znajdę jakie powinny być napięcia na wyjściu z tej wtyczki???

    Może ktoś zmierzyć w swoim wito wartość na 5 pinie?
  • Poziom 39  
    Diagnostyka była pełna. Błędów nie ma. Jakie są parametry?
  • Poziom 9  
    A o jakie Ci chodzi parametry?
  • Poziom 39  
    Ilość powietrza, dawka paliwa, moment wtrysku, potencjometr pedału gazu jak się zachowuje w momencie tych obrotów, robiąc pełną diagnostykę patrzy się na parametry pracy silnika, błędy to podstawówka.
  • Poziom 29  
    trans-serwis dokładnie tak jak piszesz, zapomniałeś dodać temperatura silnika i prędkość pojazdu podczas jazdy
  • Poziom 9  
    Dzięki za trafne uwagi. Postaram się niedługo podczepić go znowu i podzielę się efektami.
  • Poziom 9  
    Witam po przerwie.
    Silnik już po kapitalnym + regeneracja pompowtrysków + regeneracja turbiny.
    Objawy dalej takie same. silnik zachowuje się normalnie do 3,5 tys obr. i znów odcina po odcinaniu wywala błąd p1354 brak synchronizacji wałka rozrządu z wałem korbowym. A dodatkowo mam który po skasowaniu jest znowu po włączeniu zapłonu-
    błąd p0180 o awarii czujnika temp. paliwa ale chyba takiego nie ma w vito?
  • Poziom 11  
    Przepraszam, że się wtrącam ale czym Panowie to diagnozujecie? Coś mi to nie wygląda na starkę. Dlaczego prujecie silnik? Na podstawie jakich danych/informacji?
  • Poziom 9  
    silnik był rozbierany z powodu braku ciśnienia na 2 cylindrach, stukania pompowtryskiwaczy, regeneracji turbiny i sprawdzenia ogólnego stanu na dole. Błędy czytane przez interfejs. A że wcześniejsze moje objawy z odcinką nie ustąpiły a było to stosunkowo niedawno to piszę dalej w tym wątku bo użytkownicy znają historie.


    "starka"- co to?


    Dodam jeszcze że potencjometr gazu sprawny.
  • Poziom 39  
    Czyli silnik rozebrany, złożony i jest gorzej niż było?
  • Poziom 9  
    nie gorzej tylko lepiej. chodzi ciszej równiej ale zostały objawy odcięcia ok 3,5 tys.
  • Poziom 9  
    Ludzie ogólnie jest wszystko ok.
    Tylko interesują mnie 2 błędy p1354 po odcince na 3,5 tyś i p0180 nie mogę skasować
  • Poziom 39  
    Jeżeli cię interesują błędy to masz. P0180- czujnik temp. palwa sygnał za niski. P1354 synchronizacja wałka rozrządu i wału korbowego.
  • Poziom 11  
    Starka - potocznie Star Diagnosis. Myślę, że nie ma sensu się rozpisywać. Google i wszystko będzie wiadomo.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Patrzcie na daty postów. Potrzebuję pomocy. Pedał gazu został sprawdzony i działa na 100%. Rozrząd na bank ustawiony na znakach. Silnik ładnie pracuje. Diagnostyka robiona Carsoftem mercedesa. Pomóżcie a nie się czepiacie.

    Dodano po 3 [minuty]:

    trans serwis nie chodzi mi o opis bo sam go napisałem kilka postów wcześniej tylko o to np gdzie szukać czujnika temp. paliwa bo nie mam pojęcia czy wogóle jest. Wsześniej wkręcał mi się dużo wyżej
  • Poziom 11  
    Przecież chcemy Ci pomóc. Jeżeli piszesz, że była pełna diagnostyka carsoftem mb to niestety nie wiesz co piszesz. Podpowiedziałem Ci jak podejść do problemu, ale Ty wolisz sobie komplikować życie i tracić czas. Wiem, że nie każdy od razu umiał wszystko, lecz czasem warto posłuchać rad innych. Zrób diagnostykę star diagnozą i nie patrz tylko na błędy, a zacznij analizować parametry. To jest CDI. Pewnie twoje pierwsze, ale oby nie ostatnie. Na pewno ktoś w Twojej okolicy ma star diagnozę. Zapomnij i kabelkach z all... typu ELM i podobnych. Pracuj na sprzęcie dedykowanym do danej marki. Liczę, że mi podziękujesz. Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Jorge dzięki za materiały. A orientujesz się może czy to ten czujnik który jest na końcu listwy wtryskowej? A jeszcze jedno ja mam automat. U mnie ten czujnik ze sprzęgła jest na hamulcu ale miałem nowy więc podmieniałem i bez zmian.
  • Użytkownik usunął konto